9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2016 10:40 AM
  [ # 121 ]

Netjes isoleren en geen probleem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 08 december 2016 12:00 PM
  [ # 122 ]

ok dank voor de reactie. Daarnet het materiaal besteld bij Richard Langelaar. Hoofdboompje (3 relais) incl startrelais.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 08 december 2016 03:54 PM
  [ # 123 ]

Weer een stukje verder gebeund. Heb gepoogd het bovenste deel van het dashboard ook te demonteren (waar het spiegeltje op bevestigd is). Echter, heb in beide hoeken het moertje van de tapeindjes gedraaid en het spiegeltje gedemonteerd. Maar het dashboard deel geeft zich nog niet gewonnen, vanuit beide hoeken naar het midden toe komt het los uit de hand maar in het midden blijft het hardnekkig vastzitten. Zit hier nog een bevestiging, of is lijm/geklemd etc?

Toen maar verder gegaan aan de dynamo. Oude gelijkstroom dynamo verwijderd en de nieuwe dynamo gemonteerd. Klopt het dat de snaren voor de oude dynamo niet passen voor de nieuwe? Kom namelijk een aardig eind te kort..,.(zie net op de website van Sassen, ab 1968 975mm ipv 950mm)

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 december 2016 09:05 AM
  [ # 124 ]

Zit er niet nog een boutje in de motorruimte?

Snaar is idd 975.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 december 2016 11:27 AM
  [ # 125 ]

Oh werkelijk, straks even op onderzoek uit!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 december 2016 09:59 AM
  [ # 126 ]

In de motorruimte gezocht naar een bevestiging van het dashboard. Zit wel een rubber stopje in het schutbord, maar hierachter geen bevestiging te vinden. Laat het dashboard-deel even voor wat het is en probeer de kabelboom er zo wel in te krijgen. Nog even in afwachting van de boom, verwacht hem morgen, alvast begonnen met het vervangen van de dynamo (oude gelijkstroom naar wisselstroom incl spanningsregelaar). Nu vond ik al een ander topic waarin de ombouw van gelijk- naar wisselstroom plaatsvindt, echter daarbij was geen sprake van een dynamo incl. spanningsregelaar. Vandaar mijn vraag; Hoe gaat die ombouw (wat betreft bedrading) er uit zien?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2016 10:14 AM
  [ # 127 ]

Twee buitenste aansluitingen op de regelaar (er zitten er drie op een rij) verbind je met elkaar door. De middelste isoleer je. Het stekkertje isoleer je.
Nu op de dynamo: het draadje wat met een oogje op de dynamo wordt vastgezet laat je weg en isoleer je. De rest sluit je gewoon aan.

Dat was het.  Zie ook de zoekfunctie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 december 2016 10:43 AM
  [ # 128 ]

Dank voor je reactie en nu wat beter gezocht en een mooie handleiding gevonden.

Echter, daarin wordt het volgende vermeld;

Spanningsregelaar
1. haal van de spanningsregelaar de gele [exc] en de rode [L] aansluiting los en verbind deze draden met elkaar door. [beide buitenste aansluitingen van de drie met schroefverbinding]
2. verwijder de paarse schuifstekker van de spanningsregelaar en isoleer deze
3. verwijder de witte [R] aansluiting van de spanningsregelaar en isoleer deze.
4. de spanningsregelaar kan eventueel verwijderd worden.

Punt 1: Op mijn spanningsregelaar is de middelste stekker de gele. Neem aan dat ik de kleuren als leidend moet houden. Volgens schema (huisje van de regelaar te aangetast om daarop nog de aansluitingen af te lezen) is de middelste gele ook EXC en de rode de DYN.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2016 11:01 AM
  [ # 129 ]

Ja, omdat de beschrijving geldt voor een wisselstroomdraadboom en die heb je nog niet.. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 december 2016 04:18 PM
  [ # 130 ]

Duidelijk, dank. Ze hebben trouwens lopen beunen aan de Break vwb de de aansluiting van de spanningsregelaar. De kleuren en de aansluitingen zijn verwisseld. Echter, alles functioneerde wel, dus wellicht ooit wat andere draden getrokken en de verkeerde kleuren gebruikt. Geel zit op linker aansluiting (BAT) ipv op de middelste (EXC).
Gelukkig de beschrijvingen op de regelaar weer zichtbaar na wat geborstel, dus moet goedkomen bij het aansluiten van de nieuwe boom.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2016 04:22 PM
  [ # 131 ]

De regelaar van een gelijkstroomauto is een andere dan die van een wisselstroomauto hé Wink en wordt dus ook anders aangesloten ..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 december 2016 04:27 PM
  [ # 132 ]

De aansluitoogjes hadden ook verschillende gatdiameters en dikke en dunnere schroefjes. Zonder kleuren kon het als nog niet fout als je begon met het dunste oogje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 december 2016 04:34 PM
  [ # 133 ]

@ Waterman, dat heb ik gezien in het elektrische schema. Echter geel moet altijd op EXC en niet op BAT en zo zit het momenteel toch echt aangesloten. Maar de oogjes zullen wel uitsluitsel geven.

Heb trouwens een Paris Rhone dynamo en een Ducellier regelaar. Zo werd het toch niet samengesteld?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2016 04:42 PM
  [ # 134 ]

Men pakte wat voorhanden was tijdens de productie en dat gaf soms vreemde combinaties. Kijk, een DS was niet bepaald een high-end product en er moest gewoon vlot productie gedraaid worden om wat te verdienen. Dan werd er wel eens wat gesmokkeld hier en daar… Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 15 december 2016 03:14 PM
  [ # 135 ]

Forummers,

Momenteel de nieuwe kabelboom en snaren binnen. Dynamootje nu afgemonteerd en de oude kabelboom nu definitief uit de auto verwijderd. Echter, er lopen een aantal draden richting de stoplichtschakelaar. Neem aan dat deze richting het paddestoeltje/sleetje lopen? Wat moet ik allemaal loshalen om deze draden bij hun bestemming te vinden? Of is er een andere methode toepasbaar?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook