Benzinelucht
Mink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

Gepost: 10 maart 2006 10:41 PM

Van de week mijn benzinetank tot de nek toe volgegooid. Ik rij altijd op gas dus dit was nog nooit eerder gebeurt.
Nu ruik ik bij stilstand een benzinelucht. Ook als ik onder het rijden mijn raam openzet wordt ik in de dampen gehuld.
Ik heb de plaat van de tank gehaald maar daar niets vreemds kunnen zien/ruiken. Echter als ik de wagen flink heen en weer schudt ruik ik in de tankruimte wel benzine bij het gat van de vulpijp.
Nu begrijp ik uit de tekeningen dat er een rubber mof zit tussen de vulpijp en de tank. Dus deze verdenk ik. Vraag is hoe ik hier bij kom?

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 maart 2006 11:39 PM
  [ # 1 ]

Haal eerst even da achtervleugel eraf en kijk of je vulpijp nergens doorgeroest op doorgesleten is . Als je het deksel in de binnenslijkweerder demonteerd kan je de vulpijp volgen tot waar de pijp van de benzinetank door de koets komt .
Is daar niets te vinden even de achterbak eruit en het deksel bovenop de tank demonteren .

Dit is wel allemaal oude memorie want ik heb al tien jaar geen DS meer .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Mink
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2006 03:30 PM
  [ # 2 ]

Hele spul losgemaakt. Bleek inderdaad het stukje slang te zijn tussen vulpijp en tank. Gelijk maar even een nieuwe spatlap eropgezet.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 22 maart 2006 07:17 PM
  [ # 3 ]

Hey, bedankt voor de tips hier!
Heb zelf ook steed het idee dat mijn dame benzine slurpt als ze stilstaat (net weer 10 liter erbij gemikt) dus ik zal daar ook eens een kijkje gaan nemen. Maakt het nog uit hoe vol je tank “moet” zijn om op die manier brandstof te verlizen (dmv van verdamping danwel lekkage)?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

Mink
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 maart 2006 10:25 PM
  [ # 4 ]

Ik had mijn tank nog nooit verder dan halfvol gehad en nooit iets gemerkt. Nadat ik de tank volgegooid had kwamen de dampen vrij. slangklem aan de vulpijpzijde was weggerot en slang uitgelubberd. Daaromheen was het nat van de benzine.

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 25 maart 2006 05:35 PM
  [ # 5 ]

Ik heb net even gekeken, en die slijkplaat er ook afgehaald. Geen rotte slangklemmen, de rubber tussenslang ziet er ook goed uit, maar wel iets van wat ik benzinesporen zou kunnen noemen.
Lijkt me handig om bij de volgende beurt ook dat even te vervangen, aan de kleine slangen (voor retour en ontluchting) was weinig te zien.
Heb alleen van de week de tankdop er niet goed opgezet, en daar wordt het ook nooit beter van….
Wordt nog vervolgd….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook