stuurbekrachtiging uitgevallen en de vering werkt niet goed meer.
Liter LDS bijgevuld en naar de garage gereden. Ze zouden na het weekend wel bellen voor een offerte, veerpoot rechts voor en eventueel een nieuwe hd pomp. Bellen ze gisteren op dat hij klaar is. Een rubberen retourslang kapot. Afgeknipt nieuwe koppeling eraan, alles schoongemaakt en op niveau gebracht en alles weer ok. Deed me denken aan mijn BX tijd met veel problemen met retourslangen en octopus.
David kooijman
C6 2.7 HDI met 185.000 km op de teller
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik mag voor je hopen dat je die slang ff zelf hebt gedaan…. Nieuwe pomp hoogstwaarschijnlijk niet nodig.
Met zo’n C6 is het echt verstandig op zoek te gaan naar een C6 specialist, een kleine handvol in NL.
De officiële dealer heeft er helaas veel te weinig ervaring mee.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jan, waar lees je dat hij naar de dealer is geweest?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
david.kooijman schreef:stuurbekrachtiging uitgevallen en de vering werkt niet goed meer.
Liter LDS bijgevuld en naar de garage gereden. Ze zouden na het weekend wel bellen voor een offerte, veerpoot rechts voor en eventueel een nieuwe hd pomp. Bellen ze gisteren op dat hij klaar is. Een rubberen retourslang kapot. Afgeknipt nieuwe koppeling eraan, alles schoongemaakt en op niveau gebracht en alles weer ok. Deed me denken aan mijn BX tijd met veel problemen met retourslangen en octopus.David kooijman
C6 2.7 HDI met 185.000 km op de teller
Hier.
Bij nadere lezing lijkt het er op dat de garage die slag heeft vervangen. En dat valt dus erg mee!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik zie alleen maar “Naar de garage gereden”
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat is nou de porté van je reactie?
Ik zie een zo op het eerste gezicht nieuw C6 bezitter met zo op het eerste gezicht niet zo’n brede forumervaring.
En die geef ik in overweging naar een specialist te gaan.
That’s all.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik ben inderdaad naar de plaatselijke citroen dealer geweest. Zij hebben zelfs de slang niet vervangen alleen een koppeling en de veerpoot was ook nog niet nodig zeiden ze.
Voor regulier onderhoud ga ik inderdaad naar Johan Oldenhage. aleen met een lek in mijn hydraulisch systeem durf ik dat niet aan. Ik woon 900 kilometer van Johan vandaan
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Jansr, ik heb mijn C6 nu ruim 5 jaar en ben al meerdere keren bij Johan geweest. Bak gespoeld silentbloc vervangen egr klep afgedicht en drie keer grote beurt. Hier in Frankrijk is ook niet iedere Citroen dealer een C6 specialist.
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hulde!
Mijn eerste bezoek mijn mijn juist gekochte C6 aan en nabije dealer liep iets anders:
Het Head up display ging na twee dagen op zwart. Na een uur in de werkplaats kreeg ik te horen:
Tsja, hij doet het niet meer. Een nieuwe kost ca € 800 plus nogal wat montagekosten”
Toen ik thuis toch maar even rondspitte in het boekje bleek dat je het hard-zachtknopje ook kan indrukken. En dan gaat het ding op donker.
Er zijn gewoon veel te weinig C6-en verkocht om dealers aan ervaring te helpen. Ook in Frankrijk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Of misschien moet er te weinig aan gebeuren! .
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive
Dat lijkt me een prima verklaring, dank je wel Floris.
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas