Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
De BX van een kennis waar ik af en toe mee sleutel blijft met het neusje in de lucht wijzen als hij staat geparkeerd, zelfs na een week stilstaan. Indrukken kan wel, maar dan veert hij gewoon terug. De achterkant zakt na enige tijd netjes naar de grond, maar voor wil het niet. Vreemd toch? Zet je de hendel in de laagste stand, dan zakt hij wel horizontaal ter aarde. Wat kan er aan het handje zijn? Ik zie wel wat druppels en nattigheid aan de aansluitingen van de voorste hoogteregelaar, maar heel veel is dat niet. Een vastzittende hoogteregelaar ook niet, want de hoogste en de laagste stand inschakelen gaat gewoon. De voorste poten blijven op druk blijkbaar na het uitzetten van de motor. Retourprobleempje? Iemand ideeën?
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Eigenlijk is dat juist goed en geeft het aan dat de voorveerpoten en veerbol in goede staat zijn (mits het inveren niet met gekraak gepaard gaat). Dat een BX (en iedere andere hydropneumaat) inzakt heeft eigenlijk te maken met interne lekkages in het systeem. Het systeem is niet expliciet gemaakt om druk te verliezen en dus in te zakken.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015
- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Dat is natuurlijk waar, maar toch maak ik me een beetje zorgen als de vering van een BX tè goed zijn werk doet
Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015
- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Dat had de mijne ook! Nadat ik de kleine octopus had vervangen (de oude lekte iets/ veel scheurtjes) zakt hij mooi gelijkmatig in.
Wat dit met elkaar te maken heeft? De kleine octopus regelt de retour van de HD regelaar en de debiet regelaar (indien je stuurbekrachtiging hebt) en de beide hoogteregelaars.
Wellicht zit er intern iets van een klepje in de leidingen waardoor de retours allemaal in het voorraadvat terecht komen in plaats van dat ze elkaar voeden. Of wellicht is een leiding wat verstopt in het deel waar ze bijeen komen.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Sindsdien is het iig opgelost