1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Veersysteemprobleem
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 23 november 2005 08:21 PM

Na het starten (koud of warm) gaat mijn XM ineens van voren omhoog, zakt daarna helemaal in en gaat daarna weer in de normale rijhoogte. Op het moment dat hij voor omhoog gaat zakt hij achter in. Heb het ook wel eens kort na de start en alleen als hij stilstaat.
Ik heb in de zomer nog de LHM laten verversen en het systeem laten controleren. (bij Chyparts)
Heeft iemand enig idee?

Groeten Henk

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 23 november 2005 08:22 PM
  [ # 1 ]

Het gaat om een XM 2.0 16V van ‘94 (285.000km)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 november 2005 10:17 AM
  [ # 2 ]

Waarschijnlijk 1 van je hoogteregelaars, misschien dat spoelolie nog helpt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 02 december 2005 06:52 PM
  [ # 3 ]

Hoeveel zitten er eigenlijk op en waar?

Groeten Henk

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 december 2005 12:24 PM
  [ # 4 ]

twee, eentje op de voorste stabilisatorstang en eentje op de achterste. Net niet in het midden.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 11 maart 2006 08:02 PM
  [ # 5 ]

Vandaag hoorde ik dat het ook aan de voorwielophanging kan liggen. Versleten draagarmrubbers; doordat de auto zwaar omhoog gaat, heeft hij daarvoor teveel druk nodig, dit veroorzaakt dat hij ineens omhoog gaat na de start, vervolgens weer helemaal naar beneden klapt en daarna de juiste rijhoogte aanneemt.
Wat denken jullie van deze verklaring?
Ik heb de stangetjes van de hoogteregeling wel bekeken, schoongemaakt en gesmeerd maar daar ligt het niet aan. Het zou ook de hoogteregelaar kunnen zijn uiteraard.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2006 08:46 PM
  [ # 6 ]

Als de auto de normale rijhoogte heeft en je gaat er voor staan om vervolgens de voorkant handmatig in en uit te laten veren (voorbumper vastpakken), gaat dit dan soepel of moet je door een zekere weerstand heen drukken?


grR

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 11 maart 2006 08:48 PM
  [ # 7 ]

Dat ga ik eens proberen. Je bedoelt denk ik dat als dat soepel gaat het draagarmen verhaal niet opgaat?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2006 08:55 PM
  [ # 8 ]

Exactement!
Je mag eigenlijk geen andere weerstand voelen dan de vering zelf.
Wat gebeurt er als je met je hoogteregelaar de auto helemaal van hoog naar laag laat gaan en weer terug, gaat dit ook schokkend of in 1 beweging?

grR

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 11 maart 2006 08:58 PM
  [ # 9 ]

Ook dat ga ik morgen eens proberen. Ik laat het morgen weten, ben nu aan het werk namelijk.

Alvast bedankt voor de reactie!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 maart 2006 05:47 PM
  [ # 10 ]

...en?

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 14 maart 2006 03:00 PM
  [ # 11 ]

Mijn internet lag eruit..

Ik heb het getest, het in en uitveren gaat soepel. En van laag naar hoog en omgekeerd gaat ook zonder schokken.
Vanavond gaat de plaatselijke Citroenspecialist de auto uitlezen, want hij kon zo niet bepalen waar het aan lag.
Ik laat het weten zodra ze erachter zijn.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 14 maart 2006 04:23 PM
  [ # 12 ]
Henkhme schreef:

Mijn internet lag eruit..

Ik heb het getest, het in en uitveren gaat soepel. En van laag naar hoog en omgekeerd gaat ook zonder schokken.
Vanavond gaat de plaatselijke Citroenspecialist de auto uitlezen, want hij kon zo niet bepalen waar het aan lag.
Ik laat het weten zodra ze erachter zijn.

Een veersysteem uitlezen? Kan dat ook al tegenwoordig Wink
Persoonlijk denk ik dat er een hoogteregelaar niet helemaar lekker in zijn vel zit. Slijtage aan draagarmen c.q. de ophanging ervan resulteerd in slecht en lawaaierig veren, en niet in het zomaar op en neer gaan van den voiture.
Spoelen helpt misschien, maar loshalen en goed reinigen / vervangen helpt meer denk ik….

Test

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 maart 2006 04:55 PM
  [ # 13 ]

Je kan de Hydractive computer uitlezen, maar mijn ervaring is dat je dan een hoop onzinmeldigen krijgt (zoals alle sensoren zijn stuk…) terwijl die goed zijn maar er ergens een slechte aarde zit. Rolling Eyes

De echte zaken, bollen, vastzittende plunjers, hoogteregelaars kun je niet uitlezen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 14 maart 2006 04:57 PM
  [ # 14 ]
eviltwin schreef:

Je kan de Hydractive computer uitlezen, maar mijn ervaring is dat je dan een hoop onzinmeldigen krijgt (zoals alle sensoren zijn stuk…) terwijl die goed zijn maar er ergens een slechte aarde zit. Rolling Eyes

De echte zaken, bollen, vastzittende plunjers, hoogteregelaars kun je niet uitlezen.

Dat bedoel ik…

Test

Profiel  
 
Henkhme
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-2005

Gepost: 14 maart 2006 07:13 PM
  [ # 15 ]

Het is ook niet te pas en te onpas dat hij dat doet, maar vooral bij het wegrijden. De citroenspecialist zei dat het waarschijnlijk ( ik had er er eentje gesproken met niet al teveel kennis van zaken) in de ophanging voor zat. En dat uitlezen was niet aan de orde waarschijnlijk.
Ik verwacht het vandaag of morgen te horen.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook