Grotere remmen monteren
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2006 05:45 PM

Ik rijd nu al ruim een jaar naar alle tevredenheid rond in mijn Xsara.

Afgelopen najaar heb ik eigenhandig de remschijven en blokken vervangen en dat ging eigenlijk zo eenvoudig dat ik me nu afvraag of het niet mogelijk moet zijn om meteen wat grotere schijven, blokken en klauwen te monteren.

Op zich remt de auto niet slecht en met de Brembo schijven icm Ferodo DS2500 blokken blijft ie ook met heet ijzer goed stoppen - maar toen ik laatst in een C3 1.1i (lichte auto, dat wel) reed, verbaasde ik me over de remkracht van dat karretje. Misschien komt dit door het relatief hoge gewicht van mijn auto, zitten namelijk veel opties op plus een LPG installatie en wat audio-apparatuur…

Komt nu dus mijn eigenlijke vraag.

Als ik remmen en klauwen van een 2.0i 16 Xantia of Xsara wil monteren (283 mm schijven) moet ik dan ook andere remslangen hebben? En hoe zit het met de hoofremcilinder en de ABS, gaat dat werken of moet dat ook allemaal aangepast worden? Kan ik zomaar een ander type klauw op de wielnaaf monteren?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 maart 2006 07:33 PM
  [ # 1 ]

Ik reed laats in een C4, ook die auto remt behoorlijk stevig.

Volgens mij heeft dat ook te maken met de elekronische remkracht verdeling, EBD ofzoiets Confused:

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank