Grotere remmen monteren
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7775

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2006 05:45 PM

Ik rijd nu al ruim een jaar naar alle tevredenheid rond in mijn Xsara.

Afgelopen najaar heb ik eigenhandig de remschijven en blokken vervangen en dat ging eigenlijk zo eenvoudig dat ik me nu afvraag of het niet mogelijk moet zijn om meteen wat grotere schijven, blokken en klauwen te monteren.

Op zich remt de auto niet slecht en met de Brembo schijven icm Ferodo DS2500 blokken blijft ie ook met heet ijzer goed stoppen - maar toen ik laatst in een C3 1.1i (lichte auto, dat wel) reed, verbaasde ik me over de remkracht van dat karretje. Misschien komt dit door het relatief hoge gewicht van mijn auto, zitten namelijk veel opties op plus een LPG installatie en wat audio-apparatuur…

Komt nu dus mijn eigenlijke vraag.

Als ik remmen en klauwen van een 2.0i 16 Xantia of Xsara wil monteren (283 mm schijven) moet ik dan ook andere remslangen hebben? En hoe zit het met de hoofremcilinder en de ABS, gaat dat werken of moet dat ook allemaal aangepast worden? Kan ik zomaar een ander type klauw op de wielnaaf monteren?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 maart 2006 07:33 PM
  [ # 1 ]

Ik reed laats in een C4, ook die auto remt behoorlijk stevig.

Volgens mij heeft dat ook te maken met de elekronische remkracht verdeling, EBD ofzoiets Confused:

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 maart 2006 09:49 PM
  [ # 2 ]

Het vervelende is namelijk dat in de Haynes geen vermelding is van de tweeliter VTS en ik dus niet kan zien wat de daadwerkelijke verschillen zijn in de reminrichting…

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 11 maart 2006 11:17 PM
  [ # 3 ]

In ieder geval kun je geen remklauwen van een Xantia gebruiken, net zoals eender welke hydraulisch geveerde Citroën vanwege de LHM i.p.v. remvloeistof.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 11 maart 2006 11:49 PM
  [ # 4 ]
Eric Vertogen schreef:

In ieder geval kun je geen remklauwen van een Xantia gebruiken, net zoals eender welke hydraulisch geveerde Citroën vanwege de LHM i.p.v. remvloeistof.

Kijk dat is al goed om te weten Smile

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 maart 2006 12:29 AM
  [ # 5 ]

Sjonge, wat moet je in godsnaam met grotere remmen.

Als ik in de picasso op de ho-knop druk, sta ik in no time stil,en dat nog met trommels achter ook…

xantia remmen op een bx zie ik de logica nog wel van in.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 maart 2006 03:51 PM
  [ # 6 ]

idee klinkt leuk Smile

ik heb op mijn Xsara ook trommels achter, en remt echt prima.

verder heb ik ook wel eens in een nieuwe C4 gereden en ja dat remt veel harder.
maar, toen onze Xsara break (met achter schijfremmen)van mijn ouders nieuw was remde deze ook veel beter en feller dan onze oude break.
dus voor een groot deel remt een auto erg goed en voelt anders als die splinter nieuw is. (betekend niet dat die later slechter remt lijkt me)

verder vraag ik me ook af hoeveel nut het heeft om grotere remmen te plaatsen.
heel veel harder zal je misschien toch niet kunnen remmen, aangezien je de grip van je banden niet verbeterd.
misschien dat je iets aan verbetering kan halen op zeer hoge snelheid, bijvoorbeeld van 180 naar 120 remmen.

zelf denk ik dat grotere en betere remmen eigenlijk alleen de moeite waard zijn als je er echt serieus op het circuit mee gaat racen Smile
je hebt immers al beter blokjes Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook