Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast een vloot ouwe meuk hebben we ook nog een recentere auto, een panda. Vandaag heb ik die bij wijze van experiment ook maar eens laten Carbon cleanen bij GJO. Het ding rijdt maximaal 4000 km per jaar, vrijwel alles in de stad. Dus, Carbon Cleaning. Het maakt wel wat uit: het ding is stiller, soepeler. En het verbruik lijkt wat te zijn gedaald. Over 100 km gemeten kwam ik een km verder op een liter. Ik ben er over te spreken! Die paar tientjes meer dan waard lijkt me tot nu toe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ga de komende weken met nog zeker 2 bolides bij GJO langs.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015
- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Klinkt goed!
Ik denk dat ik maar eens bel voor een afspraak voor mijn BX 19 TRD. Loopt ze beroerd? Nee eigenlijk ben ik niet ontevreden: slaat zelfs met kou zeer snel aan. Maar ik kan me zo voorstellen dat er na 30 jaar toch wel wat vervuiling is…
En op 64PK voel je een klein verschil waarschijnlijk al
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En dat is 2, deze keer met een Mégane 1.5 dCi.
Ook nu was op de terugreis het effect al merkbaar.
Binnenkort nog een keer met de C3 Picasso, dan eens kijken of door een CC-beurt het olieverbuik van het EP6-blok wordt verminderd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Kan je geen bulk-korting bedingen René ?
Op dit moment rijd ik weer een Citroën, een DS3 THP. Een hele fijne auto, alleen bij optrekken gaat dat niet gelijkmatig. Daarbij kon ik een Outlander PHEV bij het stoplicht net voor blijven. Ik heb het gevoel dat ik vermogen tekort kom. Zou een Carbon cleaning helpen?
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Hmm, merk je ook olieverbruik? Je vermogen zal er wel beter op worden, maar het is nog maar de vraag hoeveel. Ik kan me trouwens voorstellen dat een PHEV met z’n elektromotor vrij snel is bij het stoplicht .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Op zo’n 4.000 km heb ik ongeveer een half litertje olie bijgevuld.
Zo’n PHEV is inderdaad snel, maar ik baalde wel een klein beetje.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij een THP met vermogensverlies kan er veel meer aan de hand zijn en dan is sec carbon cleaning niet afdoende.
Lees dit maar eens https://www.willembakker.nl/THP-motor.html
Wat overigens niet als reclame bedoeld is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Toolman schreef:ik baalde wel een klein beetje
Een halve liter op 4000km is voor een THP niet superveel. Ik denk dat je motor niet zo vervuild is en carbon cleaning dus niet heel erg veel zin zou hebben. Had je toevallig voor dat stoplichtsprintje ook al even flink door zitten te trappen? De interkoeler van een THP is onderbemeten, dus verlies je na een poosje stevig doortrappen ook vermogen.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)