Ik heb ze ook, vind de lichtopbrengst redelijk goed hoor!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vooral met mist een stuk beter dan wit ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik rij enkele weken rond met echte Xenon lampen (wit paars licht)..
Dit is een ombouwkit om gloeilampen te vervangen door gasontladinslampen.
Klik klak aansluiten en genieten maar. Per lamp zit er een starter en hoogspanningsunit bij.
Niet geel, maar wel een zee van licht (en geen verblinding van tegenliggers)
Deze Xenon lampen zijn zelfs APK goedkeur !!!
Groeten
Michel
heb je xenon lampen op die BX 14 TE?
Harm schreef:heb je xenon lampen op die BX 14 TE?
Dat is zonde. Ik vindt vooral het NON van Xenon erg mooi.
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ik heb gele H4lampen te koop(is trouwens ook een draadje van onder “te koop”).
€12.5 per set excl verzendingskosten(gewoon tpg tarief).
pb me even als je interesse hebt.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Hoi Harm,
Inderdaad, mijn BX 1.4 TE uit 1990 met 301.500 km op de teller heeft Xenon Het schijnt nogal op te vallen wanneer een BX met wit/paarse aquariums je nadert op de snelweg, hoorde ik van een kameraad die me zag ) Ik kon ze niet al te duur kopen en heb er veel plezier van. Ik denk overigens dat er niet veel BX’en zo rondrijden in Nederland.
Ik heb allerlei lichtkleuren gehad, geel, wit, blauwig wit en nu dan de “echte” Xenon lampen. Ze zijn 35 Watt per stuk (H4), maar geven meer licht dan 60Watt gloeilamp en minder warmte. Als mijn BX de geest geeft gaan de lampen gewoon weer in mijn volgende (BX?) auto.
Groeten
Michel
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
vleutmans schreef:Ze zijn 35 Watt per stuk (H4)
niet 55W?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Nope ze zijn echt 35 Watt (electrisch vermogen) per stuk.
De lichtopbrengst is door het hoge rendement van de gasontladingslamp hoger dan een gloeilamp van 60/55 Watt.
Tevens is het aantal branduren vele malen hoger dan die van een gloeilamp. dit is een factor 30 of zo. De lampen kun je dus weer overplaatsen in een andere auto. Mocht de opvolgauto H7 hebben ipv. H4, dan koop je enkel de H7 gasontladingslampjes en kun je de hoogspanningsunits en starters blijven gebruiken.
Vanmiddag twee setjes gele H4 lampen voor € 10,- gekocht bij .
Super service! Afgesproken in Rotterdam en rijd nu met geel! Nog niet in het donker gereden, dus dat is nog even afwachten.
Bij het inzetten viel op dat er geen ‘beschermkapjes’ zitten, ik begreep dat er dan condens kan ontstaan, weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?
DU VIN, DU PAIN DU CITROEN…
vleutmans schreef:
Ik heb allerlei lichtkleuren gehad, geel, wit, blauwig wit en nu dan de “echte” Xenon lampen. Ze zijn 35 Watt per stuk (H4), maar geven meer licht dan 60Watt gloeilamp en minder warmte. Als mijn BX de geest geeft gaan de lampen gewoon weer in mijn volgende (BX?) auto.
Groeten
Michel
Michel,
Heb je nou gewoon lampen die XENON look zijn (die krijg ik morgen trouwens binnen, van Autostyle)
Of echt zo’n Xenon Kit van 500 a 700 euri?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Mocht er nog iemand gele H4 lampen willen hebben, ik heb er nog 4 staan en ze passen met geen mogelijkheid in de Xant.
PB me even, neem ik ze mee naar de meeting van 08-04.