53 van de 60
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 december 2016 08:36 PM
  [ # 781 ]

volgens mij kun je daarbij als jede rechter kap van de midden console eraf haalt.
maar niet 100% zeker

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2016 08:45 PM
  [ # 782 ]

Nee de recirculatie klep zit onder de motorkap. Het motortje zit daar ook op de luchtinlaat.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 december 2016 08:58 PM
  [ # 783 ]

Okay, ga ik daar nog eens op zoek. ‘t Spul ooit eens open gewerkt om de fan te smeren. Had ik toen maar meteen even doorgezocht.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2016 06:06 PM
  [ # 784 ]

Ik zag twee stekkers tussen het expansievat en de luchttunnel. Beide maar eens goed schoongemaakt. En zowaar: als ik nu de recirculatieschakelaar bedien hoor ik 1 seconde lang een motortje. En nog een keer 1 seconde als ik de schakelaar weer terug zet. Iets zegt mij dat dit wel heel kort is, dus verwacht ik dat de klep vast zit. Ik hoor in elk geval niets veranderen aan de luchtstroom zelf. Dat wordt dus een keertje de tunnel open maken en kijken of ik er dan bij die recirculatieklep kan komen. Ik puzzel verder.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 december 2016 08:08 PM
  [ # 785 ]

Als je iemand op die knop laat drukken, dan kan je zelf kijken of het motortje de klep laat bewegen.
Ik denk dat je de klep zelf niet echt kan zien.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2016 08:13 PM
  [ # 786 ]

Kan ik de aandrijving zien als ik de horizontale deksel onderaan de ventilatieschacht in de motorruimte los haal? Dan moet ik daar eens dingen gaan smeren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 december 2016 08:21 PM
  [ # 787 ]

Nee, daar zit de fan onder, tenminste ik neem aan dat je dat deksel bedoeld.

Als je het gaasje bovenop de inlaat eraf haalt kan je het wel voelen gok ik. En dan bedoel ik niet tijdens het draaien ivm zere vingers, maar meer of je voor en na het draaien verandering in de positie van de klep kan voelen.
De klep zou wel om een hoek moeten zitten, het kan niet zo zijn dat de klep horizontaal afsluit, dan zou er water op blijven liggen.

Als ik het alleen moest doen keek ik meestal naar het motortje of de tandwielen verschoven waren.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2016 10:14 PM
  [ # 788 ]

Ik bedoelde inderdaad het deksel bij de fan. Dank voor de uitleg - scheelt toch weer wat geklooi Smile. Via de inlaat heb ik eerder geprobeerd te voelen of er een klep zit. Maar kon hem op de tast niet thuisbrengen. Ik ga nog eens op de tast.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 januari 2017 04:30 PM
  [ # 789 ]

Wat ik ook probeer en klooi, via de luchttunnel of fan kom ik niet bij de recirculatieklep. Hoe bereik ik die klep? help

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 januari 2017 07:19 PM
  [ # 790 ]

Koelvloeistofbolletje losdraaien en aan de kant drukken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2017 07:40 PM
  [ # 791 ]

Om nog meer ruimte te maken kan je ook het ruitensproeier tankje eruit halen, dan kan de KVS bol nog verder wijken.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 januari 2017 07:42 PM
  [ # 792 ]

Eigenlijk is het heel makkelijk. cheese

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 januari 2017 08:53 PM
  [ # 793 ]

Zat ik mooi aan de verkeerde kant tegen zoeken. Bedankt, ik kan weer verder.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 januari 2017 08:15 PM
  [ # 794 ]

Hè hè, de klep is los. Na de tip dat ik onder het koelvloeistofbolletje moest kijken, snap ik eindelijk waar de klep zit. Contact aan, recirculatie knop ingedrukt, met de hand in de luchttunnel aan de zijkant van de klep duwen en trekken en jawel, het motortje loopt, de klep beweegt. Wat WD40 op de rand gespoten zodat die niet meteen opnieuw vast gaat zitten. Paar keer proberen: klep sluit keurig en gaat ook weer netjes open. In andere auto’s begint het soms wat te bulderen met de ventilator vol aan in de recirculatiestand. In de CX niet: het geluid wordt gedempt, de luchtinlaat voor de recirculatie zit in het dashboard kastje. Had ik dat eerder gesnapt, dan had ik wat gerichter gezocht. Maar goed, ervaring en kennis heb je meestal net nadat je het nodig had. Of zoiets.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 april 2017 09:05 PM
  [ # 795 ]

Om me maar eens aan te sluiten bij een van de mede-forummers: wat een saaie auto eigenlijk. De accu lijkt wat minder te worden, als de auto twee weken heeft stil gestaan gaat het net. Of net niet. Tja, dat mag eens in de paar jaar natuurlijk. Maar misschien moet ik toch eens in de zekeringenkast gaan zoeken of er stiekem ergens een lekstroompje loopt. Vandaag de winterbanden er onder uit gehaald en de TRX-en er weer onder gezet. De voorbanden lijken altijd op te lage bandenspanning te staan - die dus gecontroleerd, maar nee, keurig op druk. En daarmee klaar voor Citromobile.

Profiel  
 
 
53 van de 60
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook