Hallo mede Citroen gekken.
Sinds een maand ben ik in het bezit van een citroen C2 van het bouwjaar 2005.als 2de auto.
Op zich een prima auto, stabilisator stang linksvoor gisteren laten vervangen koste €50.
maar wat mij opvalt is dat de koppeling hoog/laat aangrijpt, nu weet ik niet of dit normaal is.
zelf rij ik een diesel.
Als ik de koppeling test doe slaat de motor wel af, dus de koppeling is nog goed.
Dit dit te stellen of is een hydraulische koppeling?
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
RDW schreef:Is het een hydraulische koppeling?
Yep.
Maar volgens mij is de drukstift van het koppelingscilindertje wel te verstellen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
en die zat neem ik aan op je koppelingspedaal.
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nope, aan de andere kant van de hydraulische leiding.
Zit aan de voorkant van het koppelingshuis, achter de radiateur dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
sorry voor de late reactie,
Maar als de temperatuur het toelaat zal ik eens kijken.