Sinds kort de trotse eigenaar van een Visa Leader uit 87. De APK was een week verlopen maar ik voorzag geen grote problemen en durfde voor 400 euro de gok wel aan. Van de liefste verkoper ooit kregen we er zelfs een volle tank bij. Bij de APK kwamen drie puntjes naar voren. De accu zat niet vast (ff aandraaien, 1 minuten werk), het linkerachterportier kon niet van binnen open (stangetje was losgeschoten, 5 minuten werk) en er was duidelijke corrosie aanwezig op beide remleidingen achter (stukjes vervangen voor nieuwe koperen exemplaren uurtje werk). Na het laten zien van mijn verbeteringen mocht ik met een verse APK verder rijden. En man man man wat een genot is dat.
Er zijn echter een paar kleine puntjes.
Beide voorramen gaan niet/scheef open. Ik denk dat ik zelf wel achter het euvel kan komen als ik het schot verwijder maar ik vraag me af hoe je de handle van het raam loshaalt…
Stationair en als ik tijdens het rijden de koppeling in trap of hem in zn vrij schakel loopt hij zeer matig en slaat geregeld af. Ik ben begonnen met het vervangen van het benzinefilter want daar zat een berg smurrie in waar je niet vrolijk van wordt.
Lichte verbetering. Stap twee was het aanpakken van de benzinepomp en carburateur. Ik wilde beginnen bij het doorblazen van de sproeiers maar ik geloof dat ik gewoon de hele stelschroef mis. Mocht iemand nog iets hebben liggen of een adresje weten…
Verder is er een pijpje afgebroken waar een slangetje op hoort (als je er voor staat links van de carburateur plastic kapje met pijpje naar voren stekend). Er is nu een schroef in gedraaid om hem af te sluiten. Kan dit kwaad?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Welkom
Ziet er niet naar uit dat daar die stelschroef in moet, ik zie er geen schroefdraad zitten, is het gat verder wel doorlopend of dicht?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gefeliciteerd! Leuk zo’n Visa
Raamslinger krijg je los door het klemmetje eruit te trekken. Als je er iets aan trekt kun je het klemmetje zo zien zitten.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gewoon de carburateur demonteren en het balletje van de sproeier zit vaak vast of plakt. Even schoonmaken/blazen.
Bart1989 schreef:Gefeliciteerd! Leuk zo’n Visa
Raamslinger krijg je los door het klemmetje eruit te trekken. Als je er iets aan trekt kun je het klemmetje zo zien zitten.
Gewoon met een stukje doek
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gefeliciteerd met je leuke Leader, ik geloof dat je er op Facebook ook al gewag van had gemaakt hè?
Leuke tip Paso, dat met die doek! Ik ben altijd aan het pielen met een fittingschroevendraaiertje.
Je voordeurramen zijn aan “nieuwe” geleiderails toe, typische kwaal, en niks bijzonders voor een wagen van bijna 30 jaar.
Een soortgelijk systeem zit in praktisch alle auto’s die met een schaarmechaniek werken, dus het is een kwestie van zoeken naar een rail met dezelfde lengte.
Met zoveel prut in je filter kan ik je garanderen dat je tank verrot is, mocht je een betere nodig hebben, doe maar een PB
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
beetje later maar: Procitro heeft die rails nog nieuw liggen…