Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Zoals jullie in het topic over mijn Xsara hebben kunnen lezen was dat weliswaar een trouw werkpaard, maar erg gelukkig werd ik er niet van. Ik heb deze week dus maar een C5 2.0 Break met AL4 automaat en Vialle LPG installatie gekocht. Het is eigenlijk verbazingwekkend hoe goed zo’n ding ook na 3,5 ton nog rijdt. Het tijdperk van diesels is echt voorbij voor mij, want het gedoe met die milieuzones is echt onhandig en de moderne dieselmotoren zijn in onderhoud ook niet echt meer in het voordeel. Benzine is ook niet echt aantrekkelijk met zo’n 30K per jaar, daarom nu maar ‘s LPG.
Dan maar wat foto’s. Hij ziet er nog best knap uit, maar het interieur is wel goor en stinkt als klap op de vuurpijl ook nog. Ik ga het binnenkort maar ‘ns goed uitsoppen en als er t.z.t. een set donkergrijs leer met van dat chinese fophout voorbij komt zou ik daar zo maar ‘s voor kunnen zwichten. Drie weken geleden is de distributieriem bij Garage Rene in Breezand nog vervangen en veel meer dan de kosten voor die riemwissel heb ik niet voor de auto betaald. Als hij nu in elkaar zou storten zou ik het al voldoende waar voor m’n geld hebben gevonden.
Ik ben er hoe dan ook erg blij mee, het ding is hartstikke comfortabel, de bak schakelt prima zonder schokken en de motor loopt op zowel benzine als LPG goed en LPG tanken is een feest.
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik vind het best een nette verschijning in deze kleur! Lijkt dezelfde als op onze Xsara. Ben benieuwd of je met de extractor nog wat eer aan het interieur kunt behalen.
Hij lijkt me wel wat hoog te staan op de foto, maar misschien is dat gezichtsbedrog.
Veel plezier er mee!
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Mooie kleur, lijkt dezelfde als de mijne!
Ter info: Er staat bij de C5Club nog een interieur te koop: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=10&t=18400
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lucas schreef:Garage Rene in Breezand
Herkende het logootje op de achterklep al.
Heeft EW daar laatst ook niet een bussie gescoord?
Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet, hè.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die had to h een walvis op gas ingeruild? ff snel overgespoten?
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Dan is ie volgens mij ook flink teruggedraaid
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Iets met “tellerrapport onlogisch”?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
jjbstolk schreef:Mooie kleur, lijkt dezelfde als de mijne!
Ter info: Er staat bij de C5Club nog een interieur te koop: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=10&t=18400
Is dat niet van een berline?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat maakt niet uit ,... past gewoon
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Gefeliciteerd met je aankoop
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi ding, welkom in de wondere wereld van de C5 op gas Heerlijk cruisen, zeker met een automaatje en Hydractive. Succes met schoonmaken, daar ben je wel ff mee bezig zo te zien…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Bovengenoemd interieur zat oorspronkelijk in een break. Dus met mogelijkheid voor bagagerek.
Groet, Jan
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lekker hoor op LPG!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ja, ik had het interieur bij de buren gezien, maar vanwege het inbouwgemak zou ik liever een handversteld interieur hebben, is dat zeldzaam?
Ik heb bij de dealervriend inmiddels wat kleinigheden besteld om ‘m weer wat op te frissen, onder andere een nieuwe peilstok, want van de huidige ontbreekt de gehele gele dop en dat is natuurlijk tamelijk onhandig.
Ook zweten de klepdekselpakkingen wat, volgens mij komt dat ook vrij geregeld voor bij deze motoren. Dat combineer ik maar ‘s met een oliewissel.
Ik denk dat ik voor het onderhoudsgemak ook de onderplaat maar ga afvoeren. Het ding is in tweeën gescheurd en met tiewraps aan elkaar gebonden. Het is sowieso een beetje een onding om te (de)monteren volgens mij.
Om hem binnen wat frisser te maken, ruiten en alle harde delen met ruitenreiniger kuisen, zetels met zetelreiniger van 1 of andere discounter inspuiten evenals het tapijt, inwrijven,stofzuiger erop klaar, uurtje of twee werk en een heel andere wagen.
Wel een mooie,zeker met die lpg ben ik niet jaloers,echt niet,maak ik me toch wijs…:smt151
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Vandaag heb ik de grootste ergernis aangepakt, de gasdempers van de achterklep deden helemaal niets meer. Ze hielden de klep niet een beetje omhoog, nee ze deden echt helemaal niks noppes nada meer. Ik heb de bekleding van de achterste raamstijlen verwijderd, de ophangogen van het bagagenet gedemonteerd en vervolgens het achterste stuk van de hemel naar beneden geklapt. Vervolgens zijn de circlips waarmee de uiteindes van de dempers in het dak zitten geborgd zo verwijderd en trek je de dempers zo naar buiten. Inclusief schoonmaken van de enorm vieze geul boven de achterklep ben ik er een klein uur mee bezig geweest. De dempers die ik heb gebruikt zijn van het merk Triscan en kosten ongeveer 45 euro per stuk. Ze zijn duidelijk anders dan de originele, maar werken uitstekend. Ik heb eerder dempers van Triscan op een Audi gemonteerd en daar bleven ze het prima op doen. Ik ga er dus van uit dat deze low budget dempers het op de C5 ook prima blijven doen. Links op de foto een originele demper, rechts een nieuwe Triscan.