Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een draad voor de hydraulique lamp gaat naar de paddestoel. een andere voor de binnenverlichting?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Er komen drie draden uit dat ‘boompje’. Twee gaan naar de stoplichtschakelaar (neem aan dat deze bij de paddestoel zit). Een andere draad kan ik nog niet thuisbrengen in het schema, echter de oude boom heeft ook drie draden lopen. Ik vraag me af hoe die draden vanuit de hoofdboom naar de paddestoel lopen. Moet de bekleding van de motortunnel af?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij alleen onder de remknop. De schakelaar zit rechtsboven in het remcommando.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De drie draden moeten allen naar beneden en lopen achter de bekleding van de motornis dus die moet je even een stukje lostrekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Weer een klein stukje verder. Na de reactie van Waterman de bekleding van de motornis een beetje weggehaald en daar liep kabeltje. Ook de beschermingskappen van de paddestoel weggehaald en heb t boeltje nu open en bloot liggen. Wel wat LHM op de behuizing, maar nog niet kunnen achterhalen waar het precies vandaan komt. Enige suggesties?
Het hydraulique lampje van het dashboard wordt toch aangestuurd vanuit het contactje wat aan het sleetje zit? Het is namelijk zo dat de lamp continue bleef branden ondanks dat de auto gewoon omhoog komt en de interval de pomp ook erg goed is. Is het contactje af te stellen of dient het vervangen te worden door een andere?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. De lamp zit op een drukschakelaar. EEn zwart dun vierkant doosje met een halfronde onderkant.
Er zit een elektra draad op en een hydrualique leiding.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het contact voor de remlichten is wel af te stellen. Zie WPHB
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Dank voor de reacties. Ik heb hem gelokaliseerd en nog zo’n contact over uit een gesloopte DS. Nu het boeltje toch open en bloot ligt kan ik het contact gelijk vervangen. Wat betreft de lekkage, zijn vooral wartels hiervoor als schuldige aan te wijzen of zijn er andere beruchte kwalen? Zoals scheuren van de behuizing of iets dergelijks (moet toegeven dat ik nog niet heel hard gezocht heb naar de bron van de lekkage)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat is het manocontact!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Momenteel bezig met het aansluiten van de kabelboom en monteren van het dashboard. Op het contactslot komen vier draden waarvan twee rode. Echter op het contactslot staan de aansluitingen met vier verschillende kleuren aangemerkt….. Hoe zit dat dan precies?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Een vervolgvraagje omtrent het aansluiten van het contactslot/ startschakelaar (startknop).
De dikke draad vanaf de accuzijde, moet deze het contactslot of op de startknop aangesloten worden?
Ik heb het idee dat het werkplaatshandboek in de fout gaat, maar weet nu niet zeker wat ik voor waarheid aan moet nemen.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Oeh dat is net 2 maanden geleden dat ik daar zelf aan het roeren ben geweest met Pierre, en ik ben het nu al weer vergeten. Maar logischerwijs; Volgens manual; Dikke draad is voor de gebruikers; hoge stroom. Dunne draad is voor starter (via relais; relatieve lage stroom en korte tijd) Ik zet sowieso altijd een relaitje over de startdraad bij de connectie bij de accu. Dit ontlast de startschakelaar van contactslot (gevoelig) nog meer en reduceert de startstroom naar bijna nul
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Stef sep, dank voor je reactie.
Op het contactslot staat rood/zwart/violet en paars aangemerkt. Echter volgens het handboek moeten er twee rode draden, een zwarte en violet draad op aangesloten worden. Heb nu op de rode aansluiting de dikke plus draad aangesloten. Op zwarte aansluiting de zwarte draad en paars en violet heb ik de rode draad richting bobine en de violette draad richting een hoop verbruikers aangesloten. Neem aan dat het niet veel uitmaakt waar deze twee laatste op komen te zitten, als ze maar stroom doorgestuurd krijgen bij het omdraaien van de sleutel.
De dunne plus (vanaf startrelais) heb ik aangesloten op de startknop evenals de bruine massa die zijn oorsprong vindt bij een boutje in het dashboard.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Momenteel het dashboard weer terug gemonteerd en nu in de motorruimte de kabelboom verder aansluiten.
Om de kabelboom te bevestigen in de zekeringenkastjes heb ik nog de desbetreffende klemmetjes nodig. Heb natuurlijk de oude klemmetjes over en ook een aantal gebruikte nog op de kop kunnen tikken, echter hier zit de draad nog in. Maar, wellicht dat mijn handigheid tekort schiet, deze draadeindjes krijg ik er niet fatsoenlijk uit. Het DS-club magazijn verkoopt ze ook niet meer en via Sassen zijn ze nog wel verkrijgbaar voor 4.20 euro ps. Wellicht iemand hier nog een paar goede klemmetjes over, of een adresje waar ik ze nieuw/in nieuwstaat kan verkrijgen?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Heb je Geert Bukkems van Citroworld (http://www.citroworld.com) al gevraagd?