Rommeleruitschudden?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja er uit schudden. voorzichtig. Dat gerammel is dat niet gewoon de vlotter?? Die rammelt.
Oja, als je de bak weer terug zet, prik het ontluchtings gaatje weer even open. Zit in die deksel.
Piep klein. maar het is er duidelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Vanavond de centreerpen 0,1 mm rondom voorzichtig afgeschuurd door te draaien en wat braampjes vd vertanding vd koppelingsplaat afgevijld voordat de pen paste. Daarna drukgroep weer teruggeplaatst. Morgen bak en motor weer op elkaar zetten.
Nieuwe benzine- en remleiding naar achteren zitten weer op hun plek.
Meteen diverse buizen en chassisbalken achter in de RX5 gezet ivm lichte vliegroest.
Tja, als je dan toch met ‘groot onderhoud’ bezig bent…:roll:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Onze berichten kruisten elkaar exact om 21:46…
Dank voor de tip mbt het ontluchtingsgaat bak, hij is zodanig schoon dat ik hem al had gespot, maar nog niet doorgeprikt. Zal ik doen.
Het gerammel is echt een geluid van zand/ gruis in een emmer. maar bij omkeren komt er niet veel uit. Wellicht zit er rommel in het kunststof drijvertje vd vlotter?
Benzinetank (de)monteren bij de DS is trouwens ook al veel eenvoudiger…. Alleen wat meer gemier met de benzineleiding doorvoer.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Eenvoudiger??? Zit bij een ds de tank vast met twee bouten::-) ??
Dan zou ik vlotter ff eruit halen en kijken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de DS ligt ie in een bak en zitten er twee spanbanden omheen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Precies en kun je hem er van bovenaf zo uittillen, geen moeilijk gekruid en boven je macht op de rug werken. Bovendien kun je de DS in de meeste gevallen ook nog even handig omhoog zetten. Ik vind dat bij onderhoud en wassen echt een zegen!
Terug bij de Mehari: ik heb lak in huis tv het ventilatorhius en div onderdelen voor mijn project ID(ylle).
Nu moet ik matzwart hebben voor mijn kachelpotten. Maarrrrr….. moet dit met hittebestendige verf? En zo ja: die is er alleen in een variant die pas droogt/ uithardt bij 160 gr bij tenminste 25 minuten. Zegt de (zelfbenoemd?) verfspecialist. FF met de verfstripper drogen is er dan dus niet bij. Hoe doen jullie dit?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Spuit er al jaren matzwarte lak van Motip op.
Valt mee hoe warm het wordt bij de verwarmingskosten. Bij de uitlaat brand alles wat je er op smeert af. Spruitstuk en stukjes naar en vanuit de pot zal altijd kaal blijven.
Even goede uitlaatkleppen scoren. Kosten wat maar heb je veel plezier van. Hoef je geen uitlaatsysteem te gebruiken. Hang bij montage eerst de eerste demper onder de bak. Scheeld je hoop gepuzzel bij montage met motor er al in
Citroen rolls better then a Rolls!!
@Bull Frog Bleu: denk dat je auto-correct met de spelling op de loop is gegaan. Voor mijn begrip: je bedoelt verwarmingspotten, uitlaatklemmen en uitlaatpasta?
Nieuwe klemmen heb ik al liggen. Gert-Jan had de tip voor montage al gegeven (handvat, hamertje erbij en daarna vastdraaien. De eerste demper hangt al onder de bak (voordat ik de boel erin takel).
Motor en bak schoven weer soepel in elkaar. nog een beetje vet op de prise-as gedaan. Het bronzen lagertje was al goed in de motorolie geweekt. En die nieuwe keerring ervoor ben ik wel blij mee, houdt het vet mooi binnen en het vuil buiten. Vanavond verder.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat bedoelde ik inderdaad
Klopt van de klemmen. Beste zijn de door Burton ontwikkelde klemmen. Sluiten perfect af.
Goed bezig. Nog even en hij is weer klaar voor de zomer
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn ervaring met die eerste demper is ook dat de bevestiging aan de zijkant het monteren alleen maar moeilijker maakt! Die liet ik dus weg. Soms was het mogelijk nadat alles gas dicht was die steunen als nog vast te schroeven door er het een en ander aan te verbuigen…
Je kan de kachelpotten doen met radiator verf. Geen idee of dat er in zwart is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De uitlaatklemmen heb ik idd van Burton!
Heb de demper nu op de bak vastzitten. Hang de boel erin en daarna los ik zo nodig die onderste bevestiging.
Radiatorverf in kleur zwart zag ik vanmorgen niet staan maar ik zal eens elders kijken.
Eerst nog kleppen stellen en bakolie verversen. Kan er nu goed bij…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Kleppen gesteld, dekselpakkingen vernieuwd. Werd tijd om ze te stellen: 1 inlaatklep stond te ruim en de rest stond allemaal te krap. Nu op 0,20 afgesteld.
Klaar om er weer in gehangen te worden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Hoeveel te strak? 20 is goed, liever te ruim dan te weinig.
Gewone verf inderdaad, de warmewisselaars worden niet heel warm.
Succes met erin lepelen!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hoeveel te strak: zodanig dat de voelmaat van 0,20 er niet tussen paste… Nu loopt ie er strak tussendoor.
Vandaag weer ‘moeten’ werken ( ). Vanavond bak en blok in de takel op de rolkat gehangen: werkbank (op vier grote zwenkwielen) onder de H-balk gereden, haak takel aan het blok, iets gelicht, werkbank eronderuit, aftapplug bak los, opvangbak eronder, nieuwe O-ring, 0,9 l bakolie erin (bijgevuld via gat snleheidsmeterkabel) nieuwe O-ring op de plug en daarna laten zakken, Mehari er onder getrokken verder laten zakken, aandrijfassen erin geprikt, op achterste baksteun laten zakken, voorste nieuwe motorsteunen eronder geschoven en verder laten zakken.
Dat ging heel soepel, zonder de geringste ‘botsing’ met het chassis of andere onderdelen. Fijn!
Morgenavond verder.
Hieronder plaatje. Vraagje: kan dit zo met dat (toegevoegde) benzinefilter? Je zit met die verbindingspijp op het uitlaatspruitstuk, dat loopt er vlak achterlangs.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection