3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Schokken C3 e-hdi 2011
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 januari 2017 09:09 PM
  [ # 31 ]

Heeft totaal geen zin om het probleem met het schokken op de lossen. Mijn DS3 doet dit al jaren bij een display temperatuur van 5 graden of lager, koude motor en 1500 toeren. Is een software matig iets waar over geschakeld wordt van een lagere naar een hogere druk.

Feul systemcleaner van het juiste merk heeft wel nut. Ook het tanken van een A-merk diesel van het premium type. Zit namelijk geen bio deel in welke voor ernstige vervuiling zorgt.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
barchetta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 16-01-2012

- C3 Pluriel Soleil
Gepost: 02 januari 2017 10:42 PM
  [ # 32 ]

vieze injectoren, kleppen, kan invloed hebben op de sensor in de lambdasonde, geeft ander signaal aan motormanagement, regelt dan brandstof/zuurstof anders, resultaat: onrustige motorloop, hoger verbruik.

Monseigneur:Fiat barchetta (2004), Renaul Grand Scenic (2018), 2CV AZU 250 (1977)
Madame: Pluriel Soleil (2009)

Profiel  
 
Gijs47
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-2016

Gepost: 03 januari 2017 08:32 AM
  [ # 33 ]

Mannen,

Super bedankt voor jullie snelle reaktie. Het verhaal rond de kwaliteit van diesel is mij bekend. Zelf heb ik binnen de watersport last gehad van de gevolgen van de veel besproken “dieselbacterie”. En dat met veelvuldig varen en een tankje van 40 ltr. M.a.w. geen oude of slechte diesel.
Door GTL diesel te tanken, ziet er uit als water en ruikt ook niet naar diesel, voorkom je vervuiling van je motor.
(de volgende stap in ons stapppenplan

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 04 januari 2017 05:19 PM
  [ # 34 ]

GTL Diesel of te wel Shell V-power is idd. erg zuiver. Maar…. Van een ervaringsdeskundige hoorde ik dat de smerende eigenschap van GTL minder is. Dus er ontstaan weer problemen op een ander vlak. Minste problemen zijn er met BP/Aral Ultimate en Texaco XL.

Een tip is ook om je tank niet helemaal vol te gooien als je niet veel rijdt.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Gijs47
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-2016

Gepost: 04 januari 2017 06:32 PM
  [ # 35 ]

Hoi,

Wederom dank voor de reaktie ...
Maar wat betreft je opmerking over een verminderde smering en een “ervarings deskundige” vind ik toch dat je ook even op de site van het blad Motorboot moet kijken. Dit zeer gewaardeerde blad onder watersporters laat hier de zo genaamde “ervarings deskundigen” aan het woord.

https://www.motorboot.com/techniek/uw-ervaringen-met-gtl/

mvg
Guus

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 04 januari 2017 10:39 PM
  [ # 36 ]

Bedankt voor het artikel.

Texaco GTL ben ik nog niet tegengekomen.

Met ervaringsdeskundige bedoel ik iemand die zich bezig houdt met schade/slijtage aan brandstofsystemen.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Gijs47
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-2016

Gepost: 04 januari 2017 11:56 PM
  [ # 37 ]

Hallo,

Denk nog maar even snel reageren. Is inmiddels bedtijd, maar toch ...

Brandstofleverancier Salland Olie is enthousiast over het voeren van GTL in haar tankstations. Sinds begin dit jaar is de brandstof verkrijgbaar bij 61 locaties van de exploitant van onder meer Texaco- en Firezone-pompen. En de…


Dus ook bij Texaco is het al bekend.

mvg
Guus

Profiel  
 
Dotternetta
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-05-2019

Gepost: 15 mei 2019 10:33 AM
  [ # 38 ]

Mijn 2015 (50000 km) 1.6 hdi Berlingo schokt ook bij 70 km/h constante snelheid en tijdens het afremmen op de motor. Met koppeling in niet.

Ik heb hem bij een dealer uit laten lezen: geen motorproblemen. Motor loopt ook heerlijk en is lekker vlot. Ik rij soms pittig en tank altijd v-power. Dit probleem is sinds ik hem heb gekocht aanwezig (nu 10K km mee gereden) Licht metalen wielen helpt niet en maakt geen verschil, dus lijkt me geen ophangingsproblemen.

Ik verdenk het dubbelmassavliegwiel! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nog garantie (bij de dealer aangeschaft)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook