Tja,......ieder z’n eigen smaak
http://autorevue.at/marktplatz/citroen-bx-sport-1986
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Beste mensen,
Na een heel aantal jaren geleden een TRS te hebben gehad ben ik weer op zoek naar een nette en snelle BX.
Ik kwam deze ls-35-rt op het net tegen. Ik weet zeker dat deze hier bij de liefhebbers bekend moet zijn.
Ziet er super uit op foto.Ik heb interesse.
Het betreft een omgetoverde GT uit 1985. Nu echter in de 16V MKII uitvoering.Volgens mij liggen de roots van deze auto in het noorden van Nederland, Friesland? Halbe de Meer en meijercarservices op sticker en kentekenplaat houder.
Wat is jullie indruk?
Groet Leon.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze bx is hier al eerder besproken, en d’r was iets mee…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb alle fora doorzocht maar niets kunnen vinden? Expliquer?
grt
Hier zit de kink in de kabel:
viv schreef:
Het betreft een “omgetoverde” GT uit 1985. Nu echter in de 16V MKII uitvoering.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Laten staan!
Deze auto gezien, voor meer info stuur maar een PB.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Allen dank voor jullie feedback!!! Een no go.
Thnx
https://veiling.catawiki.nl/kavels/9541139-citroen-bx-1-6-tri-1987
Ziet er goed uit! Binnenslaper geweest volgens de verkoper.
Toch zijn er wel een paar kleine verschillen met mijn 16 TRI ‘87 (break)...
Andere wieldoppen en ik heb een “korte” motorkap.
Is er nog een wijziging aan het eind van 1987 geweest?
Zat de korte kap alleen op de break?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Yep, breaks hebben korte kappen (tenminste, origineel), waarmee ik niet wil zeggen dat er geen sedans met korte kappen zijn. De Sport heeft ook een korte, bijvoorbeeld. Of de eierdoppen kloppen, durf ik niet te zeggen.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Volgens mij kloppen de eierdoppen wel. Er kwam laatst ook al een ‘87er TRI langs met deze doppen. Mijn ‘86er TRI hoort wel de GT wieldoppen te hebben, dat weet ik wel zeker. Wat betreft de motorkap bij een TRI berline, die hoort kort mits het geen automaat is (en ik weet niet of die bestaat).
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En weer duikt ie op!
https://veiling.catawiki.nl/kavels/9636351-citroen-bx-1-9-gt-1985
Hier niet de vingers aan branden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
‘Er zijn slechts 7.500 BX Sports gebouwd!’
Alleen zo jammer dat het geen sport is, motorisch niet, qua uiterlijk niet en op kenteken ook al niet
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Samengevat: het is zeer waarschijnlijk een omgekatte serie 2/3-koets, met een serie 1-kenteken van een 1.9 GT, met een 16 V-blok en volgens de aanbieder een Sport.
De auto staat er nu echt anders bij dan op de getoonde foto’s.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Maar hij is december vorig jaar wél door de keuring gekomen. Je zou toch zeggen dat het ze opgevallen moet zijn dat het chassisnummer van die koets niet hetzelfde kan zijn als dat van het kenteken?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Op kenteken is het een GT, dus als ze dat stukje staal in huidige koets gelast hebben dan komen die nummers ook gewoon overeen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk