Ik heb mijn GSA in het verleden laten taxeren bij Brouwers autoschade in Eefde en Bramer in Den Ham. In beide gevallen 100 a 120 euro betaald voor een mooi fotoverslag , en een reële taxatiewaarde. Volgens mij kijken ze wat je binnen Nederland voor een vergelijkbare auto betaalt als je hem snel wilt hebben. De vervangingswaarde zal voor een Birotor iets lastiger te bepalen zijn
Hans
Mijn DS cabrio ook laatst bij Brouwer in Eefde laten taxeren. Was ik erg tevreden over.
Voorheen altijd bij Herman Heffener van Europe-Expertise geweest. Is vroeger mijn baas geweest toen ik nog Citroen monteur was in de jaren 80. Helaas is Heffener niet altijd zo zorgvuldig met afhandeling taxaties, maar hij doet zijn werk prima.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn ervaring:
Heffener heeft een periode gehad dat het wat langer duurde wegens gezondheidsproblemen. De laatste keren dat hij langs is geweest binnen een week het taxatierapport in huis.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Egbert schreef:Mijn DS cabrio ook laatst bij Brouwer in Eefde laten taxeren. Was ik erg tevreden over.
Voorheen altijd bij Herman Heffener van Europe-Expertise geweest. Is vroeger mijn baas geweest toen ik nog Citroen monteur was in de jaren 80. Helaas is Heffener niet altijd zo zorgvuldig met afhandeling taxaties, maar hij doet zijn werk prima.
Ik wacht al zes jaar op mijn expertiseverslag ops:
na tien keer mailen faxen en bellen geef je het uiteindelijk toch op ,
gelukkig heb ik de taxatie nooit nodig gehad ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Heffener heeft een keer een schade-expertise gedaan voor mijn (ex) 504 cabriolet toen die enige schade had (in de garage viel een losstaande binnendeur om) en bij Citroclassique in Borculo voor herstel heb aangeboden. Coulante expertise en zeer perfect schade-herstel door/ via Citroclassique. Is aangewezen schade-hersteller van Klassiek Totaal (Nijkerk). Dus het kostte me niet eens eigen risico. En een mooi ritje naar Borculo.
4.500 euro is natuurlijk blasfemie. Wat een belediging… Ik zou die 80 euro ter discussie stellen!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Egbert schreef:Birotor online laten taxeren bij de GIO, dacht lekker snel:
Waarde is 4.500,- Euro. Dat lijkt mij meer voor een vergelijkbare gewone GS.
Dus werk aan de winkel
Ik zat bij GIO. wat een boeven bende!
Taxaties laat ik doen door de taxateur van voorheen de OVHV: Leo Heiligers. kost 75 euro en dan komt hij naar je toe. Mijn Sm laatst geschat op 22500,-
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is niet zozeer een boevenbende, heel veel taxateurs zijn gewoon incompetent. Afgelopen jaar werd mijn volledig gerestaureerde HY getaxeerd op €7500. Dan heb je gewoon jaren onder een steen gelegen. Toen ik hem vertelde dat vóór de restauratie Heffener de bus op €10.000 had getaxeerd, en hem vroeg wat er dan fout was gegaan bij de restauratie, bleef het erg stil. Daatna volgde spontaan een rapport met een ander bedrag erin. Ze doen maar wat…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik bedoelde meer GIO n het algemeen. Ik had altijd gezeik daar…
Maar het klopt. Als de taxateur vraagt: Wat dacht u zelf dat ie waard is? Dan weet je genoeg…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat dacht je van de vraag: wat wil je dat ie waard is? Vind ik ook erg raar. Een taxateur moet verstand van zaken hebben en het verschil weten tussen een gewone GS en een Birotor.
Dat er spreiding in de waarden zit is op zichzelf wel weer logisch. Als taxateur heb je natuurlijk klanten die zo min mogelijk verzekeringspremie willen betalen en mensen die een professionele herbouw willen kunnen bekostigen. Bij dat laatste krijg je taxatiewaardes die maar heel weinig te maken hebben met de verkoopwaarde.
VitamineC schreef:Ik heb mijn GSA in het verleden laten taxeren bij Brouwers autoschade in Eefde ...
Ik ken Brouwers in Eefde zowel persoonlijk als zakelijk al sinds 1978.
Hij is een zeer integer persoon met een realistische kijk op zaken. Tevens een echte vakman.
In het verleden verschillende zaken met hem gedaan, waaronder ook een taxatie.
Die taxatie werd geleverd als net uitgewerkt rapport met foto’s, details en onderbouwingen.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Het word nu topicvervuiling, maar mijn AZU is in 2015 na restauratie aanvankelijk getaxeerd op €2950,-. Ik heb er bij aanschaf in 2012 meer voor betaald
En de taxateur adverteert in diverse klassiekerbladen en is erkend door alle verzekeringsmaatschappijen en de FEHAC. Na protest van mij heeft hij met een collega overlegd en er €4000,- van gemaakt.
Ik heb het er maar bij gelaten, maar ik weet nu wel waar ik niet meer kom…....
Vandaag de Re onderdraagarm vervangen, klapperend geluid bij hobbels.
Zat gelukkig een goede op mijn donor. En bij beiden kwam de centrale bout zo los!!
Daar was niet veel meer van heel!! Het kunststof van het voorste silent block was helemaal verpulverd.
Gelijk ook een andere voorraad bol gemonteerd, die was helemaal plat.
Een Birotor lijkt wel een DS….. Ik moest nogal wat sleutelen om de voorraad bol er tussenuit te krijgen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mooi dat de birotor en haar donor zo complementair aan elkaar zijn!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Kun je zien of de draagarmrubbers hetzelfde zijn als die van een CX? Het onderdelenboek vermeld alleen complete draagarmen. Ben bang dat binnenkort ook de andere kant aan de beurt is, de rubbers hebben de neiging om zo’n beetje tegelijk kapot te gaan!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je ook een BiRotor?
Een standaard GS deelt niet zoveel met de voorwielophanging van een CX als een GS BiRotor.