kan het ook mechanisch zijn? Het had niet veel gescheeld of ik had de L-bak moeten parkeren met twee open deuren aan de straatzijde… Afgelopen vrijdag even van Nijmegen naar Wijchen dachten we. Alles natuurlijk koud, ik maakte me een beetje zorgen over de staat van de accu. Centrale vergrendeling werkte perfect. Alleen de knop van de voordeur zat vast gevroren. Ff doordrukken en de boel gaat open. Een keer op het gas trappen en ff wachten om de benzine te laten verdampen. Weliswaar een langzame hoestbui:GGG, daarna starten maar, geen centje pijn!
Deur dicht en vertrekken maar dat kon ik dus vergeten! Om een of andere reden stond het deurslot op vergrendeld: hij sloeg tegen het asjes dat hij moet omarmen. Geen beweging in te krijgen, mhm? Dan maar eens bij het achterportier kijken… daar zitten de palletjes iets anders, ‘ns kijken: het bovenste palletje staat voor naar beneden…klats, achter nu ook. Aargh, zo kom ik nooit in Wijchen. Er zit een imbusbout los in de voordeur, zou dat het euvel zijn? Nee lost niks op. Dan maar eens losdraaien, het slot komt los maar levert verder geen extra info op voor me. Inmiddels begin ik behoorlijk kouwe handen te krijgen en ga binnen de garage bellen. Wat heen en weer gepraat, als ik er niet uitkom kan ik weer bellen. Effe de panelen verwijderen en dan van binnenuit, etc… Een uur later: ik kan gelukkig naar de garage…met die deuren? Over de snelweg? We kunnen de deuren vastplakken opperde mijn vrouw Ineke. Jahaha, zag ik niet gebeuren, en dan met deur en al uit de bocht vliegen zeker…
Beplakt met ducttape (dus toch maar plakken) kwamen we in Boxmeer aan, met een stemming die nog ijziger was dan de buitentemperatuur.
Monteur Koen keek er eens naar O, een beetje olie is genoeg, en die losse vergrendeling moet je ff zo doen (daar was ik dus een uur in de vrieskou mee langs de weg bezig geweest). Enalsof er niks aan de hand was geweest tuften we een kwartiertje later weer naar huis. Alleen de ducttaperesten spraken boekdelen… Meteen diezelfde avond maar weer verwijderd. Wijchen hebben we tot nu toe niet meer geprobeerd (code oranje enzo)...
Wat een verhaal en helemaal on topic.
Citroën CX, verder nix..
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cejixman schreef:Alles natuurlijk koud, ik maakte me een beetje zorgen over de staat van de accu. Centrale vergrendeling werkte perfect. Alleen de knop van de voordeur zat vast gevroren. Ff doordrukken en de boel gaat open. Een keer op het gas trappen en ff wachten om de benzine te laten verdampen. Weliswaar een langzame hoestbui:GGG, daarna starten maar, geen centje pijn!
Wat heeft dat voor zin om bij een injectie op het gas te trappen? Er wordt helemaal geen brandstof ingespoten zonder dat de startmotor heeft gedraaid.
Het heeft wel zin om de auto een paar seconden op contact te laten staan, dan kan de brandstofpomp druk opbouwen. Maar dat is alleen nodig bij langere tijd stilstaan.
Bij twijfel aan je accu gewoon even op laten meten bij de garage, ze kunnen dan gemakkelijk een testje doen die aangeeft of de accu nog in orde is
waterman schreef:Art schreef:... vergeet ook de kofferklep en het tankklepje niet!
Dat heeft een cx break niet: kofferklep en benzineklepje moet je handmatig op slot doen, deze zijn niet verbonden met het CV gebeuren.
Oh, ik dacht dat alleen mijn break dat niet had omdat het maar een ‘‘simpele’’ 2.0re is. Maar de luxere modellen hebben dat dus ook niet blijkbaar
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Art schreef:mogelijk zou je ze ook op de centrale eenheid van de cpv los kunnen nemen van waaruit ze naar de portieren gaan. Ik weet alleen niet zeker waar deze zich bevind. Maar er zal hier vast wel iemand zijn die het weet. Ik weet ook niet of het daar op 4 of 5 of 6 losse stekkers zijn of 1 grote. In het laatste geval zal je toch de portierbekleding moeten verwijderen. vergeet ook de kofferklep en het tankklepje niet!
De cv unit zit in de middenconsole, ongeveer onder de asbak. Die heb ik verwijderd, daarmee is de cv uitgeschakeld en de lekstroom weg. Maar dat ding heeft maar 1 stekker. Dus tenzij er achteraan in de middenconsole een vertakking met stekkers ligt (iemand die dit weet?), zal ik het toch in de portieren moeten zoeken. Zodra de temperaturen weer wat aangenamer zijn…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar waar de gordel zit van de voorstoelen zit een stekker verbinding
Zijn er twee,je moet de gordel demonteren om er bij te kunnen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die gaat naar de achterportieren neem ik aan? En voor de voorportieren? Die zijn uiteraard hoofdverdachte.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Helaas loopt de kabelboom gewoon door tot diep in de voorportieren.
Dus geen stekerverbindingen zoals naar de achterportieren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik snap het geloof ik niet helemaal. Om het motortje in het portier af te koppelen moet de gordel verwijderd worden? Dan zit ie dus in de b-stijl en niet in het portier zelf?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De motortjes zitten gewoon in de portieren, maar de bekabeling naar de achterportieren is eenvoudig op sluiting naar massa door te meten door beide stekers onder de middenconsole los te nemen.
Helder zo?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Helder, dank.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je bedoelt dan de stekkers wie op de schakelaars zitten neem ik aan.
Want de kabel wordt toch niet onderbroken daar een stekker in de middenconsole…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mulder schreef:Ik snap het geloof ik niet helemaal. Om het motortje in het portier af te koppelen moet de gordel verwijderd worden? Dan zit ie dus in de b-stijl en niet in het portier zelf?
Vanaf de middenconsole gaat er een kabelboompje naar de B stijl wie je daar kunt onderbreken doormiddel van een stekker.
Want als er al sluiting inzit dan zit deze vaak in het stuk vanaf de B stijl tot aan de motor van de raambediening.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Raambediening? Centrale vergrendeling bedoel je neem ik aan? Of is de bedrading thv de raammotor een zwakke plek?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alles wat door B stijl door het rubber gaat naar de deur,is kans hebber.
Beide bundels worden onderbroken door een stekker in de B stijl.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoe gaat het pookje voor de handmatig bediende spiegels los? De pistooltrekker voor het openen van het portier zit met een borgpennetje vast zag ik (ding eruit en trekken?), maar bij de spiegelbediening zag ik het niet. Nou kom ik er ook wel bij met het paneel deels nog op het portier, maar echt handig is het niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”