Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gisteren van de dealer vernomen.
Zal dezelfde actie zijn als: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232770/
Zaterdag ook brief van importeur voor gehad…
Terugroepactie code NUH
Kijken wat de dealer 17 januari gaat doen. Ik ga er met mijn neus bovenop staan.
Vervangen is OK, maar als er een versteviging moet worden anagebracht wil ik wel ff weten of ze niet ergens in gaan boren…
En zeker een C4 motorkap wil nogal corroderen, ik sluit dat bij een DS4 ook niet uit…
Ooit gezien hoe ze dat destijds bij de Peugeot 405 volgens fabrieksvoorschrift deden met een versteviging aan het motorsubframe… Hup, 2 gaten boren met een boormal in een chassisbalk en M10 zelftappers erin, tectyl erover en klaar…
Toen de brief van de importeur kwam, was ik al bij de dealer geweest. Ik heb er niet met m’n neus bovenop gestaan, maar de baliemedewerker wist me te vertellen dat er een extra pakking aangebracht is. Wat ik zie is dat er rondom de motorkaphaak nieuwe plaatjes zijn aangebracht die met een soort dikke transparante folie zijn afgeplakt. Ik neem maar aan dat dit volgens fabrieksinstructie gebeurd is. Dan mag je toch ervan uitgaan dat alles in orde is, nietwaar?
cantsr schreef:Toen de brief van de importeur kwam, was ik al bij de dealer geweest. Ik heb er niet met m’n neus bovenop gestaan, maar de baliemedewerker wist me te vertellen dat er een extra pakking aangebracht is. Wat ik zie is dat er rondom de motorkaphaak nieuwe plaatjes zijn aangebracht die met een soort dikke transparante folie zijn afgeplakt. Ik neem maar aan dat dit volgens fabrieksinstructie gebeurd is. Dan mag je toch ervan uitgaan dat alles in orde is, nietwaar?
Hmm, interessant… Kun je wellicht een fotootje posten?
Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Bij mij ook gebeurd….
Huh?
Dit snap ik niet op de foto. Ik zie alleen dat de handel is dichtgeplact met transparant plastic.
Verder zie ik geen enkel verschil met mijn motorkaphaak…
Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Ik heb niet gezien wat ze eraan gedaan hebben. Dus ik weet niet hoe het was….
Dit is maar half uitgevoerd,
Ze moeten de motorkap controleren op roestplekken en of slijtage.
-bij roest (zichtbaar) is vervangen motorkap
- geen roest, is folie plakken dan produkt mbv perslucht binnen in de motorkap spuiten, laten drogen en de folie verwijderen.
Folie dient enkel ervoor dat er geen produkt langs deze gaten eruit komt.
Omdat deze gaten behandeld moeten worden.
C4/ds4 NUH
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Half werk? Lijkt me niet. Straks als het weer warmer is ben je blij dat het nog afgeplakt is…
Ik zeg alleen wat de instructie is die wordt voorgeschreven.
ronama schreef:Dit is maar half uitgevoerd,.....
...... en de folie verwijderen.
C4/ds4 NUH
Ook bij mij is de folie nog aanwezig.
Volgens citroen moet het produkt 1 uur drogen en dan moet de folie verwijderd worden..
Dat is de instruktie die citroen geeft.
Ik kreeg de auto na een half uur weer mee, dus het was “drogen on the fly”
Geen instructies gekregen de folie zelf de verwijderen.
Misschien doen ze dat bij de volgende servicebeurt.
C4yourself schreef:Gisteren van de dealer vernomen.
Zal dezelfde actie zijn als: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232770/
Nog even voor de lezers.
Dit is niet dezelfde terugroep aktie als die van de c4/ds4