GS1970 schreef:Kun je zien of de draagarmrubbers hetzelfde zijn als die van een CX? Het onderdelenboek vermeld alleen complete draagarmen. Ben bang dat binnenkort ook de andere kant aan de beurt is, de rubbers hebben de neiging om zo’n beetje tegelijk kapot te gaan!
Ik denk dat de rubbers gelijk zijn aan die van CX, maar ben nog niet zeker. Meest zekere is de oude er uit persen en gewoon vergelijken met CX.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Arjan Verkade schreef:
Heb je ook een BiRotor?
Ik heb geen Birotor, maar wie weet… Was alleen benieuwd. De silent-blocs zijn wel anders dan van de GS, ze zijn een stuk langer maar het principe is hetzelfde, kunststoflager in een silent-bloc.
Zo wel fijn zijn als dit gelijk is aan CX i.v.m. verkrijgbaarheid, want kapot gaan ze zeker op een dag.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het enige nadeel is dat de delen die de GS BiRotor met de CX deelt zijn van een vroege CX, deze heeft ook veel zaken net even anders dan de latere CXen, en laten die onderdelen voor de vroege CXen nu net ook lastig te vinden zijn…
Moeilijk of niet verkrijgbare rubbers maakte ik zelf.
https://www.youtube.com/watch?v=2_0BYvTkZ0o
Gr. Wim.
Dank voor de tip, dit zal ik tzt zeker nodig hebben bij de Birotor!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De inwendige delen van een draagarm serie 1
Zijn her en der nog nieuw te vinden.
Dibbert heeft ze ook liggen.
Makkelijker is gewoon om een draagarm compleet te vervangen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:Dank voor de tip, dit zal ik tzt zeker nodig hebben bij de Birotor!
Niet voor de ophanging. Want daar zit een ander soort rubber in dan die spullen die in de video staan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maak je geen zorgen. Maar er zitten genoeg andere rubbers op de Birotor die ook stuk kunnen en heus niet te vinden zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Je kan ook andere polysoorten gieten natuurlijk.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Wim V8 schreef:
Je kan ook andere polysoorten gieten natuurlijk.
Punt bij de draagarmrubbers van GS en CX is alleen dat het een kunstof lager in een silentbloc is en o.a. ook grote axiale krachten moet kunnen opnemen. Daar komt iets meer bij kijken dus. De eerste GS’en hebben het silent bloc niet eens, alleen het lager.
Oké, die ja, wel eens gezien bij de mijne toen.
Daar komt inderdaad meer bij kijken.
Het is meer een lager dan een silentblock inderdaad.
Gr. Wim.
Nieuw taxatie rapport:
€ 15.000,-
Hier kan ik goed mee leven, zeker gezien de cosmetische schade die de auto rondom heeft. En ik wil ook geen hogere premie.
Tegen de tijd dat ik de auto helemaal netjes heb, laat ik hem een keer door een echte taxateur taxeren.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Deze prachtige blauwe !! birotor heeft ooit eens op MP gestaan als ik mij niet vergis…..
Is dit orgineel ??? of waren ze toch donkerder ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bijgaand de “nuancier van de Birotor uit 1975 ( modeljaar) . Alle interieurs waren “Noisette”, deurpanelen eerst in stof noisette, later in TEP, ook bekend als “simili”. Dat wordt soms skai genoemd maar dat lijkt me niet correct, het heeft geen namaak “nerf” zoals skai. .
Kleur moet Bleu Delta zijn, lijkt me geslaagd.
Die Birotor is volgens de RDW nog steeds in Nederland.
To err is human, not to err is divine.