23 van de 54
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 13 januari 2017 09:43 AM
  [ # 331 ]

Mag ik vragen hoe je geregeld heb dat de lampen meteen gaan branden bij contact?

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 januari 2017 10:06 AM
  [ # 332 ]

Heeft hij niet geregeld, is standaard voor een Scandinavische uitvoering, en daar verplicht sinds lange tijd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 13 januari 2017 03:49 PM
  [ # 333 ]

Wat een fraaie kleur.

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 16 januari 2017 10:26 AM
  [ # 334 ]
Citroensmgz schreef:

Heeft hij niet geregeld, is standaard voor een Scandinavische uitvoering, en daar verplicht sinds lange tijd.

Ik begreep uit zijn bericht dat hij dit zelf aangepast had, maar heb ik verkeerd gelezen. Dat het verplicht is is mij bekend

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 januari 2017 08:15 PM
  [ # 335 ]

Mooie auto, Gert-Jan!
Hopelijk is ie weer snel helemaal in orde.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 januari 2017 08:22 PM
  [ # 336 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Gisteren de cabineventilator vervangen door een ander die ik had liggen maar helaas hetzelfde probleem. Bij contact aan slaat de ventilator niet aan , pas na het starten van de motor en dann nog pas na 10 seconden en alleen voluit.

Ik heb er alvast 1 gedemonteerd om de doides te vervangen maar geen idee waar ik hier zoeken moet naar die dingen. Weet iemand een internetshop waar je die dingen kunt bestellen?

Ik heb enkele weken terug voor m’n vader deze besteld: http://www.ebay.com/itm/322264422790?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Was met 4 dagen binnen. Moet hem er nog wel even inzetten Mr. Green

doei

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 januari 2017 09:34 AM
  [ # 337 ]

Heb ze gisterenmorgen ook via Ebay besteld, zou als het goed is met een paar dagen binnen moeten zijn.

Gisteren even een paar uur aan de Xantia gewerkt. Achterbrug ontdaan van alle roest , vandaag even zwarte Hamerrite halen. ook de “roestige” remleidingen schoongemaakt. zoals eerder vermeld waren alle remleidingen perfect en slachts 2 hydroliekleidingen voorzien van een heel klein beetje opervlakteroest.
dat gaat ook allemall netjes in de Hammerite en daarna tectyl eroverheen.

Ook de onderkant van de dorpels gefatsoeneerd, de auto was op diverse verkeerde plakken opgekrikt en het zag er niet uit. Op diverse plekken was de coating beschadigd en heb ik na schoonmaken in de grondverf gezet. Vandaag of morgen de hele dorpels even bruin spuiten.

Veerbollen zijn inmiddels besteld, ik heb voor comfortbollen gekozen, ben benieuwd.

ik moet buiten de ventilator en bollen nog een aantal zaken beetpakken;

lekkage achterklep, nieuw plastic afdekding maken.
ruitesproeier maken, leiding is geknikt.
andere wielen eronder ivm versleten banden
plaatje popnagelen over het gat in de dorpel/wielkast LA


oftewel niet zo heel veel meer.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 januari 2017 11:04 AM
  [ # 338 ]

ik verbaas me er overigens over dat de Xantia al bijna een week in de hoogste stand staat zonder te zinken. Mag ik daaruit concluderen dat in ieder geval de antizinkbol zn werk doet?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 januari 2017 11:53 AM
  [ # 339 ]

Ja en Nee. Hij doet z’n werk omdat hij het sc.mac ventiel sluit. Je kunt pas na een start aan het inzakken zien of de bol echt goed is. Als je antizinkbol helemaal goed is zakt je Xantia achter nauwelijks na het starten, als hij nog net genoeg druk heeft om de anti-zink klep dicht te houden dan zakt je Xantia achter na het starten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 januari 2017 02:37 PM
  [ # 340 ]

ff gestart en hij blijft mooi omhoog staan.

net deel 2 van de rotklus gedaan, de achterbrug in de hamerrite gezet. lekker kliederen zo liggend onder je auto. Ja hij staat op bokken/ andere wielen en ik heb een veiligheidssteun onder de auto Smile


ff kijken of ik morgen of overmorgen deel 3 kan doen en hem kan tectyleren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 januari 2017 04:08 PM
  [ # 341 ]

gisterenavond nog even wat kleine klusjes gedaan. 1 achterlicht was een aquarium. Maar ff een ander gemonteerd. Achetrklep gerepareerd en bekleding weer gemonteerd.
ruitesproeier gemaakt en 2e achteruitrijlicht.

alle verlichting doet het nu.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 januari 2017 09:15 AM
  [ # 342 ]

de achterbrug staat na de hamerrrite inmiddels in de tectyl. dorpels zijn ook weer mooi bruin.

Diodes en bollen zijn onderweg.

Nu nog de papieren van de auto, ik was eigenlijk niet van plan iets met dee auto te doen voordat ik dat in orde had maar het is wat rustig op mn werk en mn handen jeukten.

de achterbrug. bollen niet meegespoten ,die moeten nog vervangen worden

een extra plek gehuurd in onze werkplaats. door de stormachtige wind van de afgelopen week is ie wel een beetje stoffig geworden. Zoals je ziet ligt er een klein plasje olie onder. Is een slang die lekt. ik moet nog even kijken of het een kwestie is van klem aandraaien of dat ie ingekort of vervangen moet worden. Kom je makkelijk bij dus kan geen groot probleem zijn en heb er verder nog niet naar gekeken.

en de kleine modifcatie aan de bovenste stuurhuisafdekkap. Ik knip het onderstemiddenstuk eruit zodat ik stuur en airbag kan laten zitten als ik mn dashboard eruit wil halen. Het losse stuk zet ik met ty-wraps vast, zie je toch niet onder je stuur. Ik beschouw het als een ontwerpfout van Citroen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 januari 2017 11:35 AM
  [ # 343 ]

diodes zijn binnen en ga ik vanmiddag vervangen.Maar ik lees over geleidende pasta onder de diodes. Is dat noodzakelijk en waar vindt je zoiets?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 januari 2017 11:46 AM
  [ # 344 ]

Die geleidende pasta zorgt voor een betere warmteoverdracht tussen de “transistor” en de koelplaat. Dat wil zeggen bij een transistor die een vlakke metalen plaat heeft in bijvoorbeeld een TO-220 behuizing ( vlak met een schroefgat..) of de oude TO-3 behuizing. Jouw diodes zitten in zo’n behuizing.
Als je de diode “modules” besteld hebt heb je dat niet nodig, als je losse diodes besteld hebt die je nog op de koelplaat/module moet monteren dan wel.
Iedere electronica componenten zaak heeft dat standaard, is veelgebruikt. Weet niet of je nog een electronica componenten zaak heb bij jou in de stad.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 januari 2017 11:49 AM
  [ # 345 ]

ok ik ga eens zoeken hier

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
23 van de 54
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook