Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vermoedelijk voor het tweetertje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mulder schreef:jantje1948 schreef:Wat meet je en hoe? Want als je het over een stroom van 12,5V hebt ben ik bang dat je een spanning gemeten hebt. Een van de accuklemmen er af halen en dan de stroom (A) meten tussen de klem en de pool waar hij op zat. Voor de zekerheid beginnen met de meter in de stand 10A.
Hmmduss… ops:
OK, met de multimeter op 10A meet ik met de cv zowel aan- als afgekoppeld een nul. Heb de boel maar eens laten zitten. Vandaag toch niet met de CX op pad, en morgen maar weer starten.
Bij het loshalen van het deurpaneel trof ik achter het deurpaneel, bij het punt waar de kabels voor de slotmotor het portier ingaan, overigens een loze draadbundel met stekker aan. Is dat een voorbereiding voor elektrisch verstelbare spiegels, of een sneltoets voor de portiersruit o.i.d.? Handig trouwens dat vrijwel alle bundels daar dezelfde groene draden bevatten…
Als je in de 10A stand 0 meet moet je daarna kijken wat de stroom is als je de meter gevoeliger instelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zal eind van de middag eens kijken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat lijkt beter om met een lagere instelling te meten.
Naar mijn idee moet je altijd wel wat lekstroom meten. Echter de vraag is dan, wat is normaal en wanneer is het zo hoog dat het een probleem is.
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik begin altijd met de 10A instelling voor het geval er een kortsluiting is. Daarna steeds lagere instelling tot er iets af te lezen is. Ik doe dit pur om mijn meter niet op te blazen.
Tja, wat mag…. Een lekstroom van 50mA trekt je accu leeg in zo’n 1400 uur. Reken maar uit…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt, je kan het aardig uitrekenen zolang je accu nog fris is. Ook afhankelijk van de capaciteit van de accu
Normaal kan een auto na een maand of 2 staan nog starten. Dus ik gok dat het eigenlijk onder de 30 mA zou moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, zoiets had ik ook in gedachten. Leuk; aardlekschakelaars staan ook op 30mA
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou zeg het maar. Met de cv verwijderd meet ik ongeveer 6 mA (foto). Koppel ik de cv weer aan, dan meet ik helemaal niks meer tussen minpool en accuklem. Nul. Het kan niet iets met de (inmiddels vervangen) zekering te maken hebben gehad?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook niets als je hem op het bereik 200mA zet? Als de stroom groter is dan 20mA meet je niets op de stand 20mA.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee dan ook niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vreemd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zeg dat wel. Net nog eens nagemeten want de kans dat ik het verkeerd zie is niet slechts denkbeeldig…
Maar over alle bereiken en met de portieren ont- en vergrendeld, niks meer. Voorlopig hanteer ik even het motto “vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan” (en heb de startkabels al achterin liggen ).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
als je 0 meet klopt de meting niet.
je hebt altijd nog minimaal het klokje.
kan het zijn dat je met de laatste meting de zekering van de meter hebt opgeblazen?
maw meet je met de module los nu weer 6mA?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja een 0 meting klopt niet.
Wat gebeurt er als je de CV unit aansluit als de meter er tussen zit?
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zekering van de multimeter was inderdaad gesneuveld. En de accu wederom te leeg om te starten, vanochtend.
CV maar weer afgekoppeld, dit weekend geen tijd gehad om het na te kijken. Zaterdag verder, maar ik kan me inmiddels niet voorstellen dat het ergens anders zit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”