11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 januari 2017 01:36 PM
  [ # 151 ]

@ ubogaart, Ja heb ik al navraag gedaan. Die verkoopt ze niet want heeft geen vertrouwen in de kwaliteit van de nieuw gemaakte.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 januari 2017 02:00 PM
  [ # 152 ]

Je kan Rick donkers nog even contacten..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 januari 2017 02:01 PM
  [ # 153 ]

Gewoon bij Dirk Sassen bestellen. Heb ze daar ook gehaald. Stuurt ze altijd snel op

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 januari 2017 02:14 PM
  [ # 154 ]

Donkers heeft ze ook niet helaas. Heb vernomen dat er goede en slechte klemmetjes in omloop zijn. En van wat ik heb gehoord heeft Sassen die van mindere kwaliteit. Weet niet of iemand dit kan beamen/tegenspreken?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 januari 2017 06:15 PM
  [ # 155 ]

Deze gast levert compleet nieuwe kabelbomen voor nagenoeg iedere oldtimer citroen. Dan kun je volgens mij geen troep leveren cq slechte/matige zekeringhouders….. neems eens contact op zou ik zeggen !! wellicht levert hij die klemmentjes ook of heeft hij ze van Sassen o.i.d.

http://www.oldtimer-electrique.de/

Bei Materialbestellungen wie z.B. Sicherungsklemmen, Sitzfederkorb etc. wird generell KEIN Nachlass gewährt.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 21 januari 2017 02:50 PM
  [ # 156 ]

Inderdaad, met deze gast perfecte ervaring. Alles keurig gelabeld en dat voor een Pallas 21 uit Oktober 1967. Een merkwaardig tussenmodel maar met juiste indentificatie geen probleem. Qua kosten viel het reuze mee

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 januari 2017 07:35 PM
  [ # 157 ]

Dank voor de reacties, ga er achteraan. Momenteel is het me iets te koud om te klussen, dus het geklus op een laag pitje.

Vandaag wel het onderdelenboek voor de ID21F en ID19FA (‘66 en ‘67) op de kop kunnen tikken.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 16 februari 2017 02:45 PM
  [ # 158 ]

Vandaag het attest binnengekregen van het conservatoire. Zoals gehoopt en verwacht matchen
de motor, coque en carrosserie nummers met de officiële gegevens van Citroën. De break is gecommercialiseerd op 10-02-1967. Good to know;)

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 juni 2017 02:09 PM
  [ # 159 ]

Lange tijd erg kalm geweest op het Forum, maar de werkzaamheden zijn wel doorgegaan. Nieuwe kabelboom gemonteerd incl. nieuwe startkabel en massakabel. De achterkant afgebouwd (achterdraagarmen ed) en nu de weg op. Hydrauliek reageert goed, auto blijft mooi op hoogte en pompfrequentie is in orde. Motortje heeft genoeg power, start vlot en klinkt aardig netjes. Versnellingsbakje is mooi stil en zorgt voor probleemloos schakelen en ook het onderstel heeft weinig speling. Echter, het motortje blijkt wel een beetje een olieboot. Blauwe pluimen uit de uitlaat en met name bij het uitacceleren uit een bocht en ook na stationair draaien bij een stoplicht of iets dergelijks is er bij optrekken een redelijke pluim merkbaar. Mijn vraag; wat is hiervan de verdachte? Zuigerveren of de afdichting van de klepsteeltjes? Of nog iets anders mogelijk? Weet niet of het invloed heeft, maar de vorige eigenaar heeft er teveel olie ingegooid, ongeveer halve liter boven max peil.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2017 02:39 PM
  [ # 160 ]

De reden: de eerste type DX motor heeft geen seals op de uitlaatkleppen. En de kans dat de inlaatseals gaar zijn bestaat ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 juni 2017 02:44 PM
  [ # 161 ]

@ Waterman, dank voor je reactie. Jij verdenkt de seals/rubberen ringetjes? Dit hoopte ik eigenlijk al aangezien deze(heb ik van horen zeggen) te vervangen zijn met de cilinderkop gewoon op het motorblok. Daarbij zijn de seals eigenlijk gewoon rubberen ringetjes toch waarbij het aannemelijk is dat deze na lange stilstand uitgedroogd zijn.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juni 2017 04:43 PM
  [ # 162 ]

Nee. klepseals zijn een soort hoedjes .

Wel harden ze uit.

Vooral de inlaat is nodig want daar staat vacuum onder de gasklep die de olie langs de klepgeleider aanzuigt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 juni 2017 06:06 PM
  [ # 163 ]

Zitten in een DX motor in een Break van bouwjaar 67 ook de ‘hoedjes’? Ik was in de veronderstelling dat er rubberen ringetjes gebruikt werden.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2017 07:49 PM
  [ # 164 ]

In een ds horen hoedjes zoals bogaard liet zien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 juli 2017 09:43 AM
  [ # 165 ]

Forummers,

Op de motor in de Break zitten nog de rubberen o-ringetjes in plaats van de seals.
Nu is het beste om deze te vervangen voor echte seals, echter daarvoor moet de cilinderkop van het blok, met de kans dat bij montage het onderblok gaat scheuren. Aangezien het motortje veel kracht heeft en verder netjes loopt ga ik voor de optie om de rubberen o-ringen te vervangen. Geeft niet altijd een optimaal resultaat maar vind ik de moeite waard om te proberen (ongeveer 1.5 a 2 uur arbeid).

Nu heb ik ook nog een dynamo vraagje. Ik heb de oude gelijkstroom dynamo vervangen voor een moderne wisselstroom dynamo met ingebouwde spanningsregelaar. Echter, ondanks dat het laadstroomlampje op het dashboard uit gaat laadt de dynamo toch niet bij. Onderstaand mijn werkwijze:

Kabelboom Dynamo zijde; Rood 5/ Geel 3 en Bruin 4.
Rood 5 zit op de plus aansluiting (lange tapeind van de dynamo), geel 3 zit op het schuifje (heb het schuifje verwijderd, dus nu op dat tapeindje gezet) en bruin 4 heb ik afgetaped want die doet niet meer mee.

Kabelboom (originele) Spanningsregelaar zijde; Zwart 2, Geel 3, Rood 5, Bruin 4.
Ik heb Geel 3 en Rood 5 met elkaar verbonden. De overige twee (zwart 2 en bruin 4) zijn vervallen.

Deze montage methode zorgt er dus voor dat het dashboardlampje uitgaat, maar de dynamo niet bijlaadt.
Ik krijg de dynamo wel aan het laden bij het volgende: Namelijk wanneer ik een plus zet op de aansluiting van de dynamo van het schuifstekkertje (waar nu geel 3 op zit).

Iemand tips waar het mis is gegaan?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook