Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
http://service.citroen.com/docapv/affiche.do?ref=050106236080&refaff=0501 06 236080&idFct=FCT0512
Werkt dit?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:http://service.citroen.com/docapv/affiche.do?ref=050106236080&refaff=0501 06 236080&idFct=FCT0512
Werkt dit?
Spijtig genoeg niet. Heb zowel de link geprobeerd, als alles aaneen, als underscores, ...
Niets werkt.
Ik heb er natuurlijk wel geen account op. Kan je niet als particulier dacht ik?
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de volgende gelijk probeert? Ik kreeg zelf namelijk een time out melding.
Moet je wel even aan de lijn blijven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Als je de volgende gelijk probeert? Ik kreeg zelf namelijk een time out melding.
Moet je wel even aan de lijn blijven.
Ik refresh als een gek.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
http://service.citroen.com/docapv/affiche.do?ref=050106236080&refaff=0501 06 236080&idFct=FCT0512
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:http://service.citroen.com/docapv/affiche.do?ref=050106236080&refaff=0501 06 236080&idFct=FCT0512
Nop, klikken, alles aan elkaar, underscores, etc etc, niets werkt kan ik op een of andere duistere manier daar een account op maken?
Ik ben aankoper bij een firma met ±35 man, zou dat lukken als “wagenparkbeheerder”?
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan daar een account maken met een KvK nummer. Kun je zelf verzinnen of overnemen van een of andere factuur waar dat altijd op vermeld is. Wordt namelijk niet gecontroleerd.
Let er op: het is zonder www. Dus gewoon service.citroen.com in je browservenster typen.
Vervolgens aanklikken dat je een account wil openen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik ben ingeschreven als “operateur independent”.
Ik zag trouwens net dat er ook een temperatuurvoeler in de kop zit, aan de bestuurderskant. Verder waarschijnlijk een thermocontact in de radiateur.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Account is echt wel handig
In het thermostaathuis zie ik nu ook de sensor zitten.
Hoe weet je dat bout met nummer 3 de ontluchting is? Kan toch ook bvb bout nummer 2 zijn? Of mis ik iets van info?
Ontluchtingsslang van de radiator ook gevonden. Kan ik die dan eigenlijk ontkoppelen van het expansievat en hoog de lucht inhouden, of misschien zelfs langs daar de radiator opvullen?
Dat ventieldopje dat je vermeldde (op één van de slangen die het schutbord (??) ingaan), heb ik nog niet gevonden.
Blijkbaar ontlucht ik dus totaal anders (geleerd via YouTube filmpje).
Dus wat doe ik dan eigenlijk? Koelvloeistof erin, expansievat open laten staan, boutnummer 3 eruit, lekker knijpen op de bovenste radiatorslang, en dan eventueel de ontluchtingsslang ontkoppelen en hoger houden dan alles in het circuit?
Damn ik voel me echt dom nu!
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nope, beide ontluchtingspunten open, dus dopje en op thermostaathuis.
Radiateur ontlucht vanzelf.
In expansievat bijvullen tot er vloeistof komt uit 1 van de 2 punten, deze dan sluiten.
Doorvullen tot de andere hetzelfde doet, dan ook sluiten.
Bijvullen tot MAX streep op vat.
Auto rijdend op bedrijfstemperatuur brengen, dan stilstaand stationair laten draaien tot de koelventilator in- en uit geschakeld is.
Uitzetten en volledig laten afkoelen.
Nivo in vat controleren en mogelijk nog iets bijvullen.
M.a.w. eitje!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, ik kijk altijd in het Frans. En daar staat bij 3 “vis de purge”. De vertaling “bout” is dus wel wat verwarrend.
Het schutbord is de achterwand van de motorruimte. Dus eigenlijk de afscheiding met het interieur.
Ach, we hebben het allemaal moeten leren….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
René Jongejan schreef:Nope, beide ontluchtingspunten open, dus dopje en op thermostaathuis.
Radiateur ontlucht vanzelf.
In expansievat bijvullen tot er vloeistof komt uit 1 van de 2 punten, deze dan sluiten.
Doorvullen tot de andere hetzelfde doet, dan ook sluiten.
Bijvullen tot MAX streep op vat.Auto rijdend op bedrijfstemperatuur brengen, dan stilstaand stationair laten draaien tot de koelventilator in- en uit geschakeld is.
Uitzetten en volledig laten afkoelen.
Nivo in vat controleren en mogelijk nog iets bijvullen.M.a.w. eitje!
Ontluchtingspunt op thermostaathuis weet ik dus ondertussen zitten, maar wat bedoel je met “dopje”? Ik dacht eerst dat je dop van het expansievat bedoelde, maar je kan niet bijvullen tot die overloopt natuurlijk.
Nu snap ik ook waarom het MAX niveau daar zit, de ontluchtingstube moet altijd vrij blijven.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, dat valt wel mee. Als er te veel in zit gaat het er boven een bepaalde druk via de dop uit. Maar dat is zo slordig…
Het is letterlijk een ventieldopje. Tenminste bij xantia en saxo. Ik was hem een keer kwijt en toen gewoon een ventieldopje genomen. Van waar de thermostaat zit gaat een dikke slang naar de radiateur, maar ook een dunnere min of meer de andere kant op. Dat is een kachelslang en die gaat naar het interieur. Daar zijn er 2 van en op een daarvan zit waarschijnlijk het dopje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt René en Jan! Ik ga morgen meteen op zoek naar dat ventieltje en dan nieuwe thermostaat & sensor bestellen. Waarschijnlijk laat ik enkele dagen niets van me horen, maar sowieso geef ik nog een update (of die nu slecht of goed is).
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sensoren zijn er minimaal 2 hé! Als je kijkt bij cilinderkop zit er ook een. En kijk voor de zekerheid of er een thermocontact in de radiateur zit. Want dat de fan pas bij 100 aanslaat bevalt me niet echt. Bij die in de kop zie ik 118 staan, dus die zal wel voor het lampje zijn.
Woon je in de buurt van Breda?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.