1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Kapotte voorruit
Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 05 maart 2006 04:12 AM

Van de week sta ik de sneeuw van de voorruit af te vegen en springt er opeens een barst in me voorruit. De barst begint onderaan de voorruit ter hoogte van de tweater aan de passagierskant.
Dit kan niet door steenslag o.i.d veroorzaakt zijn, vermoedelijk een constructiefout. Teveel spanning op de ruit of zoiets.

Zijn er al meer mensen waarvan de voorruit van de C4 reeds vervangen is? en zoja, wat was de oorzaak?

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 maart 2006 08:50 PM
  [ # 1 ]

Vandaag de nieuwe ruit erin gekregen. De medewerker van Carglass vertelde mij dat de C4 een lastige auto is voor het vervangen van de voorruit. De zijstrips moeten eraf, hij moest oppassen voor het glazen dak, de spiegel met alle toeters en bellen eraf en onder de motorkap moesten de ruitenwissers en de watergoot onder de ruitenwissers eraf.

Vanmiddag ontdekte ik alleen een mankement na het vervangen van de ruit. Als ik nu de ruitenwisser op de automatische stand zet, wist deze met een interval van 5 seconden als de ruit droog is. Voor zover ik kan zien is de sensor netjes schoon en zit er geen vuil tussen de sensor en de ruit. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik verwacht niet dat Carglass hier iets aan kan veranderen.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 14 maart 2006 12:54 AM
  [ # 2 ]

Voorruit laten vervangen bij Carglass???? Gewoon naar de dealer met dat soort zaken…  ik heb al zoveel problemen op moeten lossen van Garglass… het zijn de Kwikfitters van ruiten…

C4 ruit is niet moeilijker dan welke andere auto dan ook.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 maart 2006 01:13 AM
  [ # 3 ]
oldenhage schreef:

Voorruit laten vervangen bij Carglass???? Gewoon naar de dealer met dat soort zaken…  ik heb al zoveel problemen op moeten lossen van Garglass… het zijn de Kwikfitters van ruiten…

C4 ruit is niet moeilijker dan welke andere auto dan ook.

Ik wilde ook naar de dealer. De dealer in Waddinxveen gebeld en die mocht het niet doen van de leasemaatschappij. Dus helaas, maar verder wel netjes gedaan hoor.
Maar geen idee waarom de regensensor nu overstuur is?

Profiel  

Tsunami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 14 maart 2006 11:19 AM
  [ # 4 ]

Mijn voorruit van mijn C4 heben ze in de garage stuk gedaan bij het vervangen van de achteruitkijk spiegel (ik kreeg een nieuwe omdat ik dat probleem had van het slap hangen van de spiegel).

Naar het schijnt zit op sommige modellen van de C4 teveel druk op de voorruit.

Bon de dealer gaat er voor niets een nieuw ruit inplaatsen.

Citroen C4

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 maart 2006 11:29 AM
  [ # 5 ]
oldenhage schreef:

.

daar ben ik het helemaal mee eens, maar idd leasefirma’s en ook verzekeringsmij. dwingen je naar carglass te gaan.
bij mijn seats kreeg je een waarschuwing dat je ruit alleen bij de dealer ingezet mocht worden (anders verloor je de garantie) en de all risk verz (die had ik destijds in NL) stuurde mij naar carglass.

dus voor mensen wordt het steeds moeilijker kiezen (of gratis) bij carglass of tegen betaling bij de dealer.
gelukkig doet mijn huidige verzekering (Be) daar niet moeilijk over.

de ruit van de evasion is vervangen bij de dealer en die heeft alles rechtstreeks met de verz geregeld. Laughing

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 maart 2006 11:35 AM
  [ # 6 ]
M&M schreef:

Ik heb anders sterretjes in m’n voorruit tegen de wil van de verzekeringsmaatschappij elders laten maken ... en het hun laten betalen uiteraard ! Ze maken dan wel stampij maar als je voet bij stuk houdt geven ze meestal toe Wink

zohoort dat ook je betaald genoeg premie
en als ik naar de dealer wil moet dat kunnen.

maar dat is mijn mening

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 maart 2006 02:43 AM
  [ # 7 ]

Vandaag bij een dealer geweest om wat kleine spulletjes op te halen voor de Xantia.

En wat ziet mij scherpe oog daar achter de balie liggen, een memo over de C4 en kapotte ruiten zonder sporen van een aanrijding, aardig van die lui om het zo neer te zetten dat ik het stiekum kon lezen. Er stond in dat de originele ruiten af fabriek te veel onder spanning kunnen staan en daardoor breken. Er stonden duidelijke instructies bij voor de extra onderdelen naast de ruit die men moet bestellen. Bij het plaatsen van de ruit moeten er extra afstandstrippen aangebracht worden. Verder nog wat bla bla over het afhandelen en garantie gedoe.

Lijkt me duidelijk een fabrieksfout die ruiten van de C4 die spontaan kapot gaan, zeker nu ik die memo heb gelezen.

Wat Carglass betreft? ik heb daar al vaker een ruit laten vervangen, en ik ben een tevreden klant daar.

Profiel  

edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 12 april 2006 10:58 PM
  [ # 8 ]

Nou, bij mij knalde de voorruit dus vanmorgen aan diggelen. In 1 keer een harde tik, en een grote barst die van het midden van de zijkant onder het rubber vandaan naar binnen loopt. En gelijk ook een mooie barst van een centimeter of 20. Er zat voor de rest niemand voor me, dus directe steenslag was het niet. Dan zou je altijd nog kunnen zeggen dat er in het verleden een steen op gekomen was. Welnu, niet dat ik weet. En als je de ruit zelf bekijkt, zie je ook geen andere beschadiging.

Ik ben er gelijk mee naar de dealer gegaan, en die zag ook niets aan de ruit. Ze hebben er een garantie-aanvraag voor aangemaakt bij Citroen. Zelf hadden ze nog nooit van een probleem gehoord, ik lees hier dus anders.

Bij nader inzicht heb ik die ruit in het verleden regelmatig horen tikken. Net of die zich probeerde te zetten. 

Wordt vervolgd…..

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 april 2006 02:33 AM
  [ # 9 ]

Vanmiddag werd er bij het kantoorpand bij ons aan de overkant ook een ruit vervangen van een C4 berline door Carglass. Lijkt dus toch dat dit een zwak punt van de C4 is.

Mijn dealer had ik aan de lijn voor de terugroepactie van de airbag. Hij zal tevens even kijken naar de regensensor die het niet goed meer doet na het vervangen van de ruit. Het is mogelijk dat de boordcomputer de regensensor uitschakelt als het stekkertje eruit is geweest aldus de dealer.

Profiel  

Patzapp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 26 april 2006 02:03 AM
  [ # 10 ]

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn voorruit. Plotseling een flinke scheur van een goeie 20 cm na een nachtje buiten staan.
Naar de dealer ermee en een goeie week of 2 later onder garantie vervangen. Tot op heden zit de nieuwe ruit zonder nieuwe scheuren op z’n plaats.

C4 1.6 HDI 92PK

Profiel  

Gepost: 26 april 2006 02:17 AM
  [ # 11 ]

OFFTOPIC Hierse, uit wuustwezel, is ook goe dichtbij Wink  OFFTOPIC

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 26 april 2006 11:46 PM
  [ # 12 ]

Ik heb een reaktie gehad van met betrekking tot het vervangen van de ruit onder garantie. Niet dus…. Citroen acht het onwaarschijnlijk dat een ruit na 30000km nog spontaan kan barsten. Aldus de woorden van Citroen.  De dealer bevestigde echter dat er inderdaad problemen zijn met de ruiten. Zelf had hij er nog niet mee te maken gehad, maar diverse van zijn collega’s wel. Hij vertelde dat dat het juist is dat er andere afstandsblokjes onder de nieuwe ruit geplaatst moeten worden. Daarmee bevestigde hij het bericht dat hier eerder geplaatst is.

Ik ga nu een “vriendelijke” brief naar de klantenservice van Citroen sturen. Want ik ben het er absoluut niet mee eens. Zelfs al zou er sprake geweest zijn van normale verbruiksschade (lees: steenslag), dan zal een ruit onder spanning direct barsten. Die moet men dus duur laten vervangen. Bij een goed geplaatste ruit heb je slechts een sterretje die mijnheer Carglas redelijk goedkoop komt vullen. De klant, of eigenlijk de verzekeraar van de klant, wordt nu op extra kosten gejaagd. En Citroen verkoopt weer een voorruit. Ik ben geen expert op het gebied van het consumentenrecht, maar volgens mij is Citroen in ieder geval deels aansprakelijk voor de schade.

Wordt vervolgd…..

Profiel  

Patzapp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 26 april 2006 11:54 PM
  [ # 13 ]

Wat maakt in godsnaam 3000 km verschil uit? Bij mij was het 27000 km en was het geen probleem.

C4 1.6 HDI 92PK

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 27 april 2006 03:53 AM
  [ # 14 ]
edotax schreef:

Ik ga nu een “vriendelijke” brief naar de klantenservice van Citroen sturen.

Een brief van je advocaat zal meer indruk maken.

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 17 mei 2006 01:00 AM
  [ # 15 ]

Is me dat ff balen. Net een paar weken de nieuwe voorruit erin en jawoor weer een ster er in ter grootte van een 2 euro muntstuk. Inmiddels gemaakt door Carglass. Netjes gedaan maar nog wel zichtbaar.

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook