Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb eigenlijk nog nooit een Vert Napal of Gris Nacré GS Birotor gezien.
Wel eens een Bleu Delta.
Wat er dan weer niet in het overzicht staat is dat bij een Brun Scarabee het dak meestal/altijd? van Brun de Santal is. (of andersom)
Overigens wist ik niet dat het Brun de Santal was, ik dacht altijd Beige Tholonet.
110.000 pond…het mag wat kosten zo’n birotor
http://bringatrailer.com/2017/01/11/wankel-powered-crusher-dodger-1975-citroen-gs-birotor/
http://www.carandclassic.co.uk/car/C596810
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
“As we know it currently, there are for of them to find in Europe”
Zo zeldzaam zijn ze ook weer niet.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik hoop dat ze beter restaureren als spellen: For in plaats van four. Ik denk dat er nog zeker meer dan 50 over zijn, misschien wel 100, maar zeldzaam zijn ze dus wel.
Het interieur ziet er heel net uit, maar echt niet origineel, een over-restauratie voor mij.
Ik denk niet dat die prijs gehaald gaat worden, ik heb er al eentje gezien waar 75K voor gevraagd werd maar ook geen teken gezien dat die verkocht werd.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Arjan Verkade schreef:Wat er dan weer niet in het overzicht staat is dat bij een Brun Scarabee het dak meestal/altijd? van Brun de Santal is. (of andersom)
Overigens wist ik niet dat het Brun de Santal was, ik dacht altijd Beige Tholonet.
Volgens het Citrovisie GS & GSA-boek van Marc Stabèl waren de kleuren oorspronkelijk Brun Scarabée of Brun de Santal met bij Brun Scarabée optioneel het dak in Brun de Santal en bij Brun de Santal optioneel het dak in Brun Scarabée. Birotors in één van beide kleuren met het dak in dezelfde kleur als de rest van de koets komen dus ook voor. In modeljaar 1975, vanaf 9-‘74 dus, werden er meer kleuren leverbaar. Met die extra kleuren zouden er in totaal 15 Birotors moeten zijn geleverd. Verder is er ten minste één witte Birotor bekend en is er een proefmodel in wit geweest. Ook heeft één van de twee bekende grijze Birotors een rood interieur in plaats van het normale Noisette (P.96 en 255/256).
Het lijstje van Citroensmgz is een heel welkome aanvulling! We zijn overigens ook heel blij met dit soort informatie in het Citroën & Panhard Kleuren & Kleurcodes-topic
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag op advies van een mede Birotor bezitter begonnen alle benzine slangen te vervangen. Omdat er achter een el pomp zit, staan alle leidingen en slangen op druk en kan een scheurtje dus makkelijk brand geven (heeft deze mede Birotor bezitter helaas gehad). Temeer omdat alles vreselijk heet wordt bij deze auto.
Het lijkt wel een moderne auto: je kan nergens bij! De leiding bundel naar achteren moest los, om die weer vast te maken moet de vloerbedekking van de auto los. Want daar zitten 4 m5 moertjes die gewoon los liggen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien de tijd dat de auto stil heeft gestaan lijkt me het toch een goede beslissing!
Klus met de benzine slangen geklaard.
Op 1 plek loopt de benzine slang op ongeveer 10 cm van het roodgloeiende uitlaatspruitstuk. Die slang heb ik van een hitte wering voorzien. Ik heb het metalen vlechtwerk van een flex waterleiding gedemonteerd en om de slang gedaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is dat hittewering? Metaal geleidt de warmte erg goed!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Daarom juist. De lokale hitte die anders de slang heel lokaal zou verhitten wordt nu verspreid over een groter oppervlak.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
mmm Dan moet je wel zorgen dat het vlechtwerk de hitte weer ergens kwijt kan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De warmte van de uitlaat is vooral stralingswarmte en geen convectie (overdracht via lucht). Er van uit gaande dat de benzineslang zich niet recht boven de uitlaat bevindt. Een zwarte slang neemt die radiatie (stralingswarmte) heel snel op. Het RVS-vlechtwerk van zo’n waterleiding weerkaatst het leeuwendeel van die straling dus ik denk dat Egbert een hele slimme zet heeft gedaan! En creatief om daarvoor de mantel van een betaalbaar flex-waterlsang te gebruiken!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De snelheidsaanwijzer had een fout van 20%.( 100 op teller=120 op GPS)
Dus teller uit elkaar.
En de spiraalveer verlengd mbv een veer uit een DS teller. 2 leesbrillen op elkaar, een horlogemakers pincet en een mini soldeerbout
De draaibank als constante toeren bron genomen om te eiken.
Het resultaat is geweldig. Bij 120 kmu op de teller nu 124 op de GPS
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat inderdaad horlogemakerswerk.
Briljant Egbert! Je vertelde me er al over tijdens de regio-avond onlangs. Was benieuwd naar de afloop, bij deze dus. Mooi werk.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection