Mijn accu de afgelopen maanden al een paar keer gereanimeerd maar nu maar eens een nieuwe kopen , er zijn div merken en types maar welke is aan te bevelen ?
Ik kwam deze http://www.accudienst.nl/prod/71402/varta-blue-dynamic-e24-accu-12v-70ah20h-261x175x220x220.html tegen lijkt mij wel de goede maar past deze ook op de juiste manier (polen en afmetingen) .
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De getoonde varta past en de polen zitten op de juiste plaats voor plaatsing in de ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thx , direct besteld
Accu geplaatst en start weer prima .
Ik heb als de DS op gas loopt regelmatig dat hij soms slecht loopt , inhoudt , schokkerig rijdt , dit deed hij de laatste paar keer dat ik er mee gereden heb , is dus niet iets van nu , ook wordt de verdamper wit van de ijsafzetting…. of is dat laatste normaal , heb er er eigenlijk nooit op gelet , viel me nu op .
Iemand een idee ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee is niet goed. De doorstoming van warm water is waarschijnlijk niet goed. Vaak zit dat paralel aan het kachel circuit en nu de kachel aanis wordt er minder water door de verdamper gestuwd.
Beter is het circuit van de waterpomp naar de onderkant van spruitstuk te gebruiken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok thx maar hij had dit probleem ook al vorig jaar september/oktober , in het begin geen enkel probleem maar na een uur rijden begon de DS te stotteren en in te houden ,ik heb er nu niet mee gereden maar alleen met de nieuwe accu gestart en zo,n 5 minuten laten lopen , maakt deze info nog iets uit tav jou conclusie ?
Ik heb hetzelfde verschijnsel gehad.
Oorzaak: onvoldoende koelvloeistof in het circuit van de verdamper.
Het was in mijn geval wel het eerste signaal van een lekke cilinderkop
Stap 1 is het nakijken van het kvs niveau. (ruim boven de lamellen moet voldoende zijn).
Wordt je kachel wel warm?
Edit: Ik lees nu dat je het pas na een uur rijden hebt. Dat is wel anders dan in mijn geval (bij koude start). Dus wellicht een doorstroming probleem zoals Bogaard suggereert.
KVS was en is goed , speciaal nog opgelet , kachel nog niet gebruikt vandaag, zal er later eens op letten als ik er mee ga rijden
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check even hoe het circuit loopt. Of maak foto.
Verstopte verdamper kan ook…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Of lucht in je koelsysteem ..... als gevolg van de lekke koppakking of cylinderkop (zoals al geschreven).
Morgen ga ik er mee naar een werkplaats om wat beter overal bij te kunnen
Net gestart , op benzine geen probleem , op gas slaat hij nu ook niet meer aan .
Voor mij de eerste keer dat ik zou iets omhanden heb , heb verder weinig sleutel ervaring aan de DS maar bij een lekke koppakking/cilinderkop zou ik toch koelwater verbruik moeten hebben , wit gekleurde rook ? dit is niet het geval , hoe kan ik nog meer controleren of de koppakking goed is ?
Hoe te controleren hoe het circuit loopt ...? En hoe te controleren of de verdamper versopt is ?
Thx
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zoek de verdamper en kijk waar de waterslangen naar toe lopen.
Niet meteen denken dat de koppakking lek is..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok morgen op onderzoek uit .
De accu die ik in januari van dit jaar heb gekocht blijkt nu alweer defect , trof deze een paar dagen geleden geheel leeg aan , wilde hem opladen maar de zijkanten bleken bol te staan .hij staat nu wel aan de lading maar heb er weinig vertrouwen in dat het in orde komt. Wat mij opviel tijdens het aansluiten dat de schakelaar op 12V stond maar de meter +/-22V aangaf .
Hoe kan het dat de meter 24v aangaf en de accu compleet leeg was . Wat kan de oorzaak zijn van die bolle zijkanten ...?
Heb 3 jaar garantie op de accu , afhankelijk van de antwoorden wilde ik wel een claim op garantie doen .
Alvast bedankt
Het lijkt wel of de accu is omgepoold?
(ja, dat kan! verkeerd aagesloten waardoor de plus en massa omdraaien)
Maar dat bol staan lijkt mij geen goed teken… Weet je zeker dat hij daardoor niet lekt?
Goede tip:
Haal de massaklem van de pool af als je de auto niet gebruikt. Of heb je dat ook gedaan?
Wat bedoel je met ompolen , verkeerd aangesloten ...?
Ik heb de rode klem van de lader op de + geplaatst en de zwarte op de - , schakelaar op 12V en toen aangezet , meter gaf toen direct 22Vv aan dat vond ik wel vreemd ...
Schijnt ook niet goed te zijn voor een accu als deze echt helemaal leeg is , dat was deze wel .