Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zit in de radiateur.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
VTRrider schreef:Vroeger heb ik wel eens een truucje gezien bij een OHC corsa (je weet wel, de eerste typen met bovenliggende nokkenas, die bekend staan om de slechte seals en olieverbruik) waarmee ze op de een of andere manier met perslucht de kleppen konden lichten en makkelijk bij de seals konden. Ik weet niet of er dergelijke shortcuts zijn voor de Saxo wellicht…
Ja met een uitgeboorde bougie met slantule waar de luchtslang dan aan kan.
De tuimelaar moet wel boven de klep weg om veer en veerschotel en seal te verwijderen.
Helaas is bij de TU-motor zoals eerder gemeld dan ook de kop los.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee hoor, dat is niet nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Edit mod: quote voorgaande bericht verwijderd
Kan je de tuimelaars opschuiven?
Gr. Wim.
De sensor is inmiddels vervangen, en de koelvin draait weer. Bedankt!