11 van de 16
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Mehari gereed voor de zomer! Nog wat kleine verbeteringen.
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 januari 2017 05:30 PM
  [ # 151 ]

Heerlijk weer dat schone metaal werk. Leuk kleurtje ook. Vaak door de jaren heen zwart geworden.
Ben benieuwd of je uitlaat zonder pasta dicht is. Altijd een kriem die klemmen. Burton heeft nieuwe perfecte klemmen ervoor.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2017 07:28 PM
  [ # 152 ]

De kachelbuizen pasten er weer als een sleutel in een slot tussen en ik heb conform jullie adviezen kopervet en Burton-klemmen gebruikt…plus het beroemde tikje van de hamer rondom alvorens echt vast te draaien.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 januari 2017 08:11 PM
  [ # 153 ]

Dat is fijn Smile
Burton heeft nog betere klemmen. Kijk maar eens bij de klemmen.Zijn geel gepasiveerd. Dit zijn universele klemmen die met likje pasta en goed afstellen ook goed kunnen zitten.
Hoeven gelukkig niet snel weer los Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 januari 2017 09:46 PM
  [ # 154 ]

Gewone klemmen gaat prima! pasta gebruiken nooit nodig.
kopervet, aandraaien, tikje met hamer en dan vast.
En alle klemmen te gelijk doen.
Ziet er netjes uit!
De rubbere flap in de koeltunnel moet nog? Want die mist nu nog.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2017 09:50 PM
  [ # 155 ]

Ok, dan maar even kijken of de boel zo dichtzit zonder uitlaatpasta en met kopervet.

Vanavond allemaal aangebakken rommel onder het dashboard zitten wegslijpen. Hoeveel auto’s ik al niet gehad heb waar amateurs aan hebben zitten bricoleren… en ik dat met moeite weer terugbrengen naar origineel. Bij mijn vorige auto leverde dat met een investering van 500 euro wel 11.000 euro meerwaarde op. En die pomp je dan weer in een andere auto etc. Maar er gaat altijd zo veel werk in zitten…

De versnellngspookbuis (zonder enige vorm van sealing) is ooit gereviseerd en dichtgelast en die is in zijn geheel onder het dashboard gelast ipv op dat beugeltje met dat gat geschroefd. Weggeslepen dus. Morgen de nieuwe pook (RVS) eronder hangen op de manier waarop het hoort. Meteen de aangelaste chokebeugel ook weggehaald. Hoort daar niet. Zat rechts van mijn versnellingspook. Zeer onhandig kon ik haast niet bij. Plastic verteerd en brak af dus nog even een nieuwe chokekabel bestellen…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 januari 2017 10:13 PM
  [ # 156 ]

Komt goed als de pasvlakken brandschoon zijn. Nadeel van deze klemmen is dat ze naar mijn idee net iets te groot zijn en je ze altijd verder vast moet draaien als de twee klemmen elkaar al raken. Veel m8 schroefdraad maar niet nodig Smile
Verder puik werk en met deze aanpak is de mehari straks weer dicht bij het origineel op een paar details na.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 januari 2017 12:24 PM
  [ # 157 ]

die M8 bouten idd veel te lang.

@verkuilm: ja, die moet nog, maar kan pas als allerlaatste nadat de kabelboom is nagekeken en teruggeplaatst. Dan kan ik het ontstekingstijdstip afstellen en pas daarna de rubberflap, koelfan en het rooster.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Gepost: 22 januari 2017 05:26 PM
  [ # 158 ]

Dat ziet er weer keurig uit zeg!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 januari 2017 09:50 PM
  [ # 159 ]

De nieuwe pook zit erin. Nieuwe rubbers op het uiteinde naar gaffel versnellingsbak. Voelt weer een stuk strakker aan…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 januari 2017 10:54 PM
  [ # 160 ]

Dat schakelt zeker beter!
Nog ff nieuwe vloermat! De schoef boven het laatje monteren, kachel aansluiten en de sticker op het dash.
Ben je aardig compleet Smile

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 januari 2017 02:56 PM
  [ # 161 ]

Vloermat, nieuw koetswerk, nieuwe binnenschermen, vloermat etc. Eerst technische basis ok.

Ihkv ‘hoe het heurt’: boven dashboardkastje zat een roestige schroef met een stukje hout erachter, zonder functie. Wat voor soort schroef hoort erin? Sticker op dashboard: mooi nog niet, want er komt nog een compleet nieuw dashboard plus rest koetswerk op.
Waar zit de massakabel ook alweer op? Op bak toch? Of op blok (bevestiging bak/ blok?

Bankje met gordels (Peugeot 405):

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 januari 2017 03:14 PM
  [ # 162 ]

Massa op de bak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 januari 2017 03:37 PM
  [ # 163 ]

Dacht ik al, op dat verlengde tapeind waar ook nog een massa vanuit de kabelboom zit.

Nog een vraag: mijn kachelhuis in het interieur was verder nergens op aangesloten. Het lijkt alsof er een kabelbediening aan de klep hoort. Hoe en waar zit dat hele mechaniek dan?? Bij mij ontbrak dat allemaal.

Had net nog een bestelling gedaan bij MCC/Citroparts. Alleen jammer dat die itt afgesproken niet hier an de overkant van de rivier maar 40 km verderop is afgeleverd…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 26 januari 2017 03:59 PM
  [ # 164 ]

De kachelbediening bestaat uit twee maal de handle van een 2cv. Ze zijn boven elkaar gemonteerd (met lange m5 bouten en busjes)aan het voorste subframe links onder het dashboard. De ene bediend de klep binnen voor boven/beneden (specifieke kabel, te bestellen bij MCC). De andere de klep op de linker warmtewisselaar. Tussen de linker en rechter loopt dan ook nog een kabel.(beide 2cv)

Dus als ik het goed zie op jouw foto moet je de bediening even omdraaien van de warmtewisselaars.
Oh en dan nog een dingetje, trek ook nog een draad van de massa naar de massa/boutje van de spanningsregelaar.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2102
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 26 januari 2017 04:06 PM
  [ # 165 ]

Dank! Dat verklaart in elk geval waarom mijn kachelbediening op ‘rood’ koude lucht leverde en andersom. Dat zat al zo gemonteerd. Draai ik vanavond meteen om.

Die tweede kachelbediening met kabel ontbreekt bij mij volledig… zal ik bij MCC bestellen. Niet essentieel, maat leuk om de Mehari zo in een paar stappen weer zo volledig mogelijk terug bij het origineel te brengen.

Die extra draad tussen massa op de bak en spanningsregelaar zat er al. Komt goed.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
11 van de 16
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook