In het februarinummer van AMK (het meest gelezen Klassiekermagazine in NL en B, zeggen ze zelf), staat een interessant onderzoek naar de waarde die importeurs en dealerorganisaties hechten aan hun eigen historie. Een beetje teleurstellend is de conclusie, gezien ook de titel van het artikel: “Weinig merken trots op hun eigen historie.”
Ieder merk heeft een cijfer gekregen van 1 tot 10 na een enquête bij alle importeurs en een aantal klassiekereigenaren.
En de top: Porsche (9) en Merc (8,7) merken waar ik niet zoveel mee heb, maar waar je dus als klassiekerliefhebber wel blij van wordt.
Onderaan: MitSubsidie (2,3) en Honda (2). Honda vind (vond) ik een prachtmerk, vooral de motoren, maar het erfgoed van Soichiro wordt totaal verwaarloosd, evenals trouwens de nieuwe modellen.
En dan Citroën, een middenmoter met 5,9. Anne Lobbes zegt dat ze proberen om er verandering ten goede in te brengen. Gelukkig staan ze net boven Jag [5,8], Mazda [5,8] en Peu (5,6).
Adri
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat je als liefhebber van het merk met De Ster merkt dat ze waarde hechten aan hun historie kan ik alleen maar beamen. Het begint al bij de dealer waar je een onderdeeltje komt halen en ze de moeite willen nemen om uit te zoeken of het leverbaar is. In 99% van de gevallen is het onderdeel dan ook leverbaar en wel binnen 48 uur. Dan is d’r een waanzinnig museum waar je met alle egards ontvangen word, je je ouwe lijk letterlijk voor de deur mag parkeren en gratis naar binnen mag als je lid bent van een erkende typeclub. Kortingen op originele onderdelen op vertoon van je lidmaatschapskaart, goeie hoteldeals, voorrang op kaarten bij klassieker events en hulp en ondersteuning vanuit het fabrieksarchief. Alles is tot in de puntjes geregeld: van de koffie bij binnenkomst bij de dealer tot het vijf gangen diner wat je kunt krijgen bij een weekendje weg met je vrouw via een fabrieksarrangement.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja zeg, wrijf het er nog even lekker in.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Daarom ook dat die ster zoveel geld kost bij aanschaf van dat stuk blik hé
walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat is zeker waar. Alle waar naar z’n geld. Maar laten we eerlijk zijn, ook modellen als de C6 en C5 kosten behoorlijk wat geld. Geld waar je ook andere auto’s voor kunt kunt kopen van andere premium merken.
Wat wel zo is: originele onderdelen voor een klassieke ster, die je dus via de dealer koopt, zijn helemaal niet zo duur. Sterker nog, vaak zijn die goedkoper dan onderdelen via de automaterialenhandel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik geef het niet graag toe, maar een setje remblokken en schijven voor mijn Berlingo 1.9D was destijds liefst 3 maal zo duur als dezelfde grap voor de Mercedes A-klasse van mijn ouweheer…