Remklauw klemt, hete rem rechtsvoor: heb hulp nodig in Houten
merlin027
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 05-10-2016

Gepost: 05 oktober 2016 02:51 PM

UPDATE MEI 2017:

Weer hetzelfde geklooi: ben weer in Nederland, moet om de 500 meter remmen voor stoplichten, die nog steeds vaak zeer slecht staan afgesteld, (want als ik dan net ben gestopt, dan springt die weer op groen. Remmen voor niks dus).

Heb inmiddels in Frankrijk de remschijven en remblokken erop gezet, maar nu dan toch ook maar de remklauw.
Wie doet dat hier op dit forum, in de buurt van Houten, midden-Nederland, of in het zuiden, of richting Ermelo?

Bedankt alvast.


UPDATE JANUARI 2017:

 

3 maanden verder: nog steeds dezelfde klachten.

Wie heeft er plaats en zin om mij te helpen de remklauw te vervangen?
Ben weer in Nederland, en wéér problemen met een vastgrijpende remklauw.
Ik denk dat er toch een link is tussen hoe het verkeer hier in dichtbevolkt Nederland werkt: optrekken - remmen - optrekken - remmen - optrekken - remmen. Stoplicht hier - remmen - optrekken - stoplicht daar - remmen - optrekken.
In het dunbevolkte zuid-oost Frankrijk heb ik een andere rijomgeving: ik rijd gemakkelijk 20 km zonder te hoeven remmen. In de dichtstbijzijnde ‘stad’ staan twee stoplichten. In het grote buurdorp staat er geen.
Heb nergens last van - geen vastzittende remklauw in elk geval.
Zodra ik weer in Nederland ben is het weer raak.
Of is het vocht?

Anyway, heb nieuwe remklauw mee, en nieuwe remschijven en remblokken, waarom niet alles meteen vervangen.

Zie jullie reactie tegemoet,

met vriendelijke groet,

Marco

OORSPRONKELIJKE POST:

Dag allemaal,

Remklauw klemt / hete rem rechts voor. Heb hulp nodig in Houten.
Ben bij mijn ouders op bezoek en wilde eigenlijk vandaag al weer terug naar zuid Frankrijk.
Hulp wordt beloond met verblijf in mijn appartement in de Drôme.

Remklauw is een Bosch, half jaar jong.
Heb remblokken gedemonteerd, remcilinder iets teruggedraaid, WD40 ingespoten, ook op de twee colonettes, die schuifdingen, die soepel lopen. Remblokken weer gemonteerd met 1mm aan beide kanten, terwijl ontluchtingsschroef open. Eenmaal remblokken gemonteerd ontluchtingsschroef dichtgedraaid, rempedaal ingehouden, motor aangezet om druk te laten opkomen, rempedaal los, motor uit. Ga morgen zo wegrijden, ben verzekerd maar hoor liever iets van jullie voordat ik op weg ga.

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Rempedaal is soms hard, en dan weet ik dat de remklauw weer vastzit. Rempedaal hard = conjoncteur? (waar de centrale bol op vast zit), of alleen de centrale bol, 25-10-2015 productiedatum IHFS.
Nog verschil in bollen dubbel membraan en enkel membraan qua comfort? Ja natuurlijk, maar hier dwaal ik af.

Remklauw klemt, remschijf wordt heet, Marco kan niet naar Frankrijk.

 

· fb.com/anglaisenrandonnee
·
· Before you speak, think!
· t - is it true?
· h - is it helpful?
· i - is it inspiring?
· n - is it necessary?
· k - is it kind?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 oktober 2016 03:16 PM
  [ # 1 ]

Je remschijf hoort heet te worden. Alleen niet idioot heet.

Als de boel goed ontlucht is en alles loopt soepel moet het goed zitten.

Dus zuigertjes moeten lekker lopen en de klauw moet kunnen schuiven. De blokken monteren met kopervet aan de randen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
merlin027
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 05-10-2016

Gepost: 05 oktober 2016 03:26 PM
  [ # 2 ]

Hoi Bogaard,

Dank je voor je reactie.
In mijn allereerste zin:
“Remklauw klemt / hete rem rechts voor.”

Doe al jaren werk aan mijn auto, ben nu echter niet thuis, bij mijn ouders op bezoek, waar het niet fijn knutselen is voor de deur. Vandaar dat ik hier op dit forum ben gegaan.

De boel is goed ontlucht, maar niet “alles loopt soepel”. Ik zie morgen wel hoe het gaat.

Bedankt in elk geval voor je snelle reactie.

Marco

· fb.com/anglaisenrandonnee
·
· Before you speak, think!
· t - is it true?
· h - is it helpful?
· i - is it inspiring?
· n - is it necessary?
· k - is it kind?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 oktober 2016 03:29 PM
  [ # 3 ]

Ja op de stoep is geen pretje! Als je nog tijd hebt kan je de zuiger(s) eruit persen en grondig schoonmaken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 05 oktober 2016 05:54 PM
  [ # 4 ]

Wellicht kun je de geleidepennen schoonmaken om alles weer ‘soepel’ te krijgen. Succes!

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2016 08:51 PM
  [ # 5 ]

Misschien stom, maar ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Toen bleken de remblokken verkeerd om te zitten, de binnenste moest buiten en vice versa… Oorzaak: te veel haast bij het wisselen van de blokken. Boel liep iets aan omdat het blok niet loskwam van de schijf. De schijf werd heet, maar verder geen extreme problemen. Wel weer rap gefikst natuurlijk.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
merlin027
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 05-10-2016

Gepost: 22 januari 2017 08:29 PM
  [ # 6 ]

3 maanden verder: nog steeds dezelfde klachten.

Wie heeft er plaats en zin om mij te helpen de remklauw te vervangen?
Ben weer in Nederland, en wéér problemen met een vastgrijpende remklauw.
Ik denk dat er toch een link is tussen hoe het verkeer hier in dichtbevolkt Nederland werkt: optrekken - remmen - optrekken - remmen - optrekken - remmen. Stoplicht hier - remmen - optrekken - stoplicht daar - remmen - optrekken.
In het dunbevolkte zuid-oost Frankrijk heb ik een andere rijomgeving: ik rijd gemakkelijk 20 km zonder te hoeven remmen. In de dichtstbijzijnde ‘stad’ staan twee stoplichten. In het grote buurdorp staat er geen.
Heb nergens last van - geen vastzittende remklauw in elk geval.
Zodra ik weer in Nederland ben is het weer raak.
Of is het vocht?

Anyway, heb nieuwe remklauw mee, en nieuwe remschijven en remblokken, waarom niet alles meteen vervangen.

Zie jullie reactie tegemoet,

met vriendelijke groet,

Marco

· fb.com/anglaisenrandonnee
·
· Before you speak, think!
· t - is it true?
· h - is it helpful?
· i - is it inspiring?
· n - is it necessary?
· k - is it kind?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook