Die van het lampje werkt volgens mij, dus die zou ik niet meteen wisselen.
Ventilator gaat van 97 naar 92 dus 100°C op dat wijzertje, kan 97° zijn ook natuurlijk. Die lijkt me ook goed en vlot te werken. Vandaar dat ik enkel die in het thermostaathuis zou wisselen.
Langs de andere kant, ze zijn idd niet duur. Die in de kop heb ik ook gezien op die website, bedankt om me naar de cilinderkop te leiden
Ik kijk morgen meteen naar dat ventieldopje en een sensor in de buurt van de radiator / ventilator.
Ben trouwens van België, maar half Nederlander (Pa was van Zeeland)
Nu woon ik in Dendermonde, da’s toch al een eindje België in, richting van Brussel.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok. Als dat thermocontact er is zit het IN de radiateur geschroefd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De 1.4 in mijn AX heeft ook 3 sensoren/contacten.
. in het thermostaathuis, is opnemer (NTC) voor de ECU, dus de brandstofregeling
. in de cilinderkop, is een gecombineerde sensor (meter) & contact (lampje)
. in de radiateur, is contact voor schakeling koelventilator
Zal bij een 1.4 in een Xsara niet echt veel anders zijn.
Dus te wisselen: die in de kop.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:De 1.4 in mijn AX heeft ook 3 sensoren/contacten.
. in het thermostaathuis, is opnemer (NTC) voor de ECU, dus de brandstofregeling
. in de cilinderkop, is een gecombineerde sensor (meter) & contact (lampje)
. in de radiateur, is contact voor schakeling koelventilator
Zal bij een 1.4 in een Xsara niet echt veel anders zijn.
Dus te wisselen: die in de kop.
Heb even gekeken op zowel service.citroen, en onder m’n eigen kap.
In de radiateur lijkt er me niets te zitten. Als ik in grote webshops kijk naar de Citroen nummers van radiateursensors, en die nummers ingeef op service.citroen, krijg ik alleen resultaten voor Xsara I, niet voor Xsara II. Ik ga er dus momenteel vanuit dat er geen radiateursensor is? Dan is alleen mijn vraag, hoe wordt die aan & uit geswitched?
In de cilinderkop vind ik hem, zowel service.citroen als webshop als onder de kap. Idem van thermostaathuis.
Je AX heeft er, volgens service.citroen, inderdaad 3, net als de 1.4 van de Xsara I dus.
PS: ik ga nog eens extra zoeken onder de kap, op de plaats waar thermocontact zou zitten voor een Xsara I 1.4
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik ken de xsara niet, maar mijn xantia heeft ook geen thermocontact. Dat wordt via een module geregeld.bij xantia’s met airco. Heeft je xsara airco?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Ik ken de xsara niet, maar mijn xantia heeft ook geen thermocontact. Dat wordt via een module geregeld.bij xantia’s met airco. Heeft je xsara airco?
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een auto gehad met airco (of m’n vriendin). Dus behalve dat je de blazer van warm naar koud kunt draaien, zit er nix anders op.
PS: Ventilator draait verder toch normaal, dus is ook geen ramp moest er wel een zijn en ik vervang hem niet.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is ook weer zo. En ik denk dat het probleem ligt bij de thermostaat en het ontluchten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Dat is ook weer zo. En ik denk dat het probleem ligt bij de thermostaat en het ontluchten.
Net nog eens gekeken onder de kap (en man het is KOUD!!) en er zit er ook geen waar er een zou zitten bij de Xsara I. Ga er dus vanuit dat er geen is.
Het ventieltje heb ik trouwens daarnet al gezien, is inderdaad exact een fietsventieltje.
Dus op de to-do lijst
- thermostaat thermocontact
- cilinderkop thermocontact
- thermostaat
- ontluchten
Bestelling is geplaatst, nu wachten
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En? Al iets verder?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:En? Al iets verder?
Vrijdag is de levering vertrokken (van website Rexbo.nl), ik hoop dat ik hem maandag heb!
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wil je alsjeblieft de ‘plaats reactie’-knop gaan gebruiken, en niet elke keer het bovenstaande bericht quoten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Excuseer, ik ga er op letten.
Elk forum heeft zo zijn eigen gebruiken, en op den duur ga je de regels niet meer lezen, slechte gewoonte.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Hey iedereen,
Bestelling van Rexbo is aangekomen, heb juist nog 1 probleem.
Thermostaat en thermostaat thermocontact zijn ondertussen gedemonteerd.
Maar hoe geraak ik in godsnaam aan het thermocontact in de kop?
Op de eerste 2 afbeeldingen kan je zien dat het thermocontact van de thermostaat er al uit is. Ik moet nu dus die verre blauwe sensor eruitkrijgen. (zie afbeeldingen 2 & 3)
Haal ik heel m’n luchtfilter / luchtbox er even uit? Vraag ik me vooral af hoe
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Slangen er af, deksel en filter er af/uit. Dan wijst het zich verder vanzelf. Zit volgens mij geklikt, niet met bouten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.