Slang heb ik samen met deksel er even afgehaald, lijkt me stevig klem te zitten. Slangklem had ik gelost maar die slang gaf geen krimp van het luchtfilterdeksel Vandaar, gewoon deksel gelost en alles wat omhoog getilt.
Ik probeer straks, met zaklamp (zucht) de rest van de luchtfilter / luchtbox te demonteren.
Dus de hele filter onder het effectieve filtervlak, zit vastgeklikt? Nergens meer een bout, behalve de 4 aan het deksel?
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. Ik zou het bij daglicht doen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Spijtig genoeg geen optie in de winter Sta gelukkig al niet aan de straatkant! ;D
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook hoe iets vast zit is terug te vinden op service.citroen.com
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zodat ik zeker ben (telkens naar binnen lopen probeer ik tot een minimum te beperken, is 300m ofzo )
Die 2 moeren bij “nummer 3 - Steun” los, en de rest krijg ik zo omhoog dan?
Behalve dit, vond ik niets anders op service.citroen.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je kan pas bij die moeren als het luchtfilterhuis (1) uit de steun is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Oh ok, nu heb ik hem. Ik dacht dat het luchtfilterhuis (ik noem het altijd luchtbox) via die moeren vasthing in de steun.
Dus het luchtfilterhuis kan ik gewoon hard naar omhoog eruit trekken?
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Juist!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Terug op naar de auto! Hopelijk nu alles in 1 keer geklaard.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Luchtfilterhuis is er inderdaad makkelijk uitgegaan, heb meteen ook het luchtfilterdeksel van de slang gehaald. Veel makkelijker om er aan te geraken nu.
Op de smalle kant van het blauwe deel zie ik het lipje waarachter de stekker gaat vastklikken, maar ik heb absoluut geen idee hoe ik hem van de sensor ga halen. Heel bekrompen plaats daar. Straks (na het eten) nog wat verder proberen, vrees ik.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sorry. Ik heb je misschien met het inlaathuis op het verkeerde been gezet. Ik was even vergeten dat het een xsara is en geen xantia….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Geen probleem! Uiteindelijk zijn jullie het die mij helpen he, ik stel de vervelende vragen!
Dus weer een update. De stekker is nu ook los uit het thermocontact van de kop. (wat een *** clip was me dat, viel die nog in m’n motorcompartiment ook, gelukkig tot op de grond) Helaas, om deftig bij het contact zelf te kunnen, heb ik een ratel nodig met dop 19, en die heb ik niet Ga er morgen eentje op m’n werk proberen te bemachtigen.
Wat me wel nog opgevallen is, naar die stekker gaat maar 1 draadje. Nu, het is ook maar een 1-polige stekker, is dat dan logisch? (ik en elektriciteit gaan niet samen)
Bij deze trouwens ook: Als ik ooit iemand van jullie in het echt tegenkom, die krijgt van mij een aantal biertjes!!
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja hoor, dat kan wel. Het huis van de sensor is verbonden met het blok, en dus met de min van de accu.
Favoriet: Rochefort 10.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
AeroWolf schreef:dop 19
Ik denk dat je mogelijk een hoge dop nodig hebt.
Als ik jou was zou ik de nieuwe sensor meenemen, zodat je kan passen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Had inderdaad een hoge dop meegenomen van m’n werk. Achteraf gezien had ik inderdaad beter het thermocontact meegenomen. Paste net niet in de hoge dop.
Optie 2: BREAK THAT ****, dus met de waterpomptang heel die kunststof behuizing eraf gesodemieterd. Zit nu nieuw thermocontact in de kop, maar krijg die “retainer clip” er niet meer op. Ik laat het momenteel even zo, en ga alles monteren en testen. Je moet sowieso al vrij hard trekken om stekker uit thermocontact te krijgen.
2001 Citroën Xsara 1.4i (te koop)
1992 Volkswagen Vento 2.0GT
1997 Yamaha Warrior 350cc