iets dat los ligt of zit is gewoon bagage, ben bang dat dat niet telt. Ik denk dat er in de regels op een iets permanentere blokkering vh zicht gedoeld word
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik plak die binnenspiegel wel gewoon vast . De lijm is zojuist besteld
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
uiteindelijk is dat minder gedoe ja. En netter!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
En toen gingen er dingen wat minder voorspoedig… Ik heb gisteravond geprobeerd een verzekering af te sluiten bij NAG Direct, zoals me op mijn vorige draadje werd aangeraden, maar die vinden dat de Xantia veel te veel vermogen voor mij heeft en zetten er bovendien vraagtekens bij dat ik voor onbeperkte kilometers ging. Ze staan er nu bij mij niet zo goed op bij mij natuurlijk want in eerste instantie leek het allemaal goed te gaan . Maar snel naar alternatieven zoeken dus. Zijn er aanraders?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Het verzekeren is uiteindelijk gelukt en vandaag is de Xantia door de APK gekomen. Enige puntjes waren twee remslangen (ik denk dat ze verdroogd waren of zo) en een linker knipperlicht achter dat te wit was. Dat is door Lijzenga te Damwoude, waar hij ook voor de keuring ging, keurig voor me opgelost. Ik had zelf de binnenspiegel al vastgeplakt . Vanaf morgen ga ik dus echt rijden! Er is, zoals het hoort, nog wel een to-do lijstje:
- Onderhoudsbeurt geven (schone olie, nieuw oliefilter, D-riem vervangen, multiriem vervangen, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter…)
- Hemelbekleding vast (laten) maken. Als je nu achterin zit heb je de bekleding in je haar en dat is niet zo prettig natuurlijk.
- Een wat betere radio monteren. De huidige loopt op z’n laatste benen (en de speakers waar hij aan vast zit ook) en zit bovendien niet goed aangesloten (als je de auto van contact haalt zijn alle zenders weg en zo. Schijnt een kwestie te zijn van twee draadjes omdraaien. Klopt dat?).
- De stoelen repareren. De bekleding van de bestuurdersstoel is gescheurd en het stukje plastic waar alle knopjes op zitten is losgekomen van de stoel. Bij de bijrijdersstoel werken sommige van die knopjes niet meer beide kanten op. Weet iemand wat dat precies kan zijn en (vooral) hoe ik dat op kan lossen?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi, gefeliciteerd met de APK!
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk die beurt uitvoeren, zo gaan rijden met een auto die lang stil heeft gestaan lijkt mij geen fijn gevoel.
Ik heb inmiddels in 2 Xantia’s de hemel er opnieuw ingeplakt. De eerste keer door de hemel er in zijn geheel uit te halen, stof los te halen en opnieuw op te plakken, daarna weer de hele hemel terug lijmen op het dak. Veel werk, wel het netst.
De tweede keer gewoon langs de randen van het loshangende stof spuitlijm gespoten en de stof al wrijvend weer geplakt. Veel minder werk, maar wel minder netjes.
Dat van die draadjes klopt theoretisch wel, alleen heeft een Xantia standaard ISO stekkers dus zou plug & play moeten zijn en gelijk goed zijn. Tenzij er achteraf mee is gerommeld natuurlijk.
Die kappen op die stoel zitten geklikt met metalen klemmen die op de kappen zitten op een metalen uitstulping op het stoelframe. Missen die klemmen niet gewoon of zo, of een kwestie van weer vast klikken?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb vorige maand mijn hemeltje eruit gehaald en vast gelijmd met spuitlijm van bison….althans dat dacht ik.. Hangt nu alweer los. Zit er aan te denken dit vast te lijmen met bistonkit (dit erop rollen o.i.d.). Of is er een betere lijm in de handel om dit vast te lijmen ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik had van 3M, moest beide kanten inspuiten. Plakt snel en zit nog als een huis.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Met bison spuitlijm voor permanent bevestigen moet je beide zijden inspuiten.
1 zijde spuiten is corrigeerbaar en niet vast.
Ik heb beide zijden bespoten zoals aangegeven op de spuitbus. Nu ligt de nachttemperatuur ruim onder het vriespunt; zou dat er wat mee te maken hebben ????
Ga nu voor deze 3M variant waarin het woord hemelbekleding voorkomt:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Bedankt voor de reacties (en de felicitatie natuurlijk )! Die beurt doe ik zaterdag op de distributieriem na (de meer ervaren sleutelaar met wie ik dat binnenkort ga doen kan dan niet). Die riem is gelukkig volgens andere verhalen binnen de familie wel een keer vervangen, en wel zo rond de 80.000km. Als ik het me goed kan herinneren zou dat rond 2008/2009 moeten zijn. Helaas heb ik niet zo veel aan het onderhoudsboekje (die is nog als nieuw, zal ik maar zeggen ). Ik zet dan ook de andere radio erin (voor de liefhebber: een Pioneer KEH-P6000RDS).
Ik moet nog even zien hoe en wanneer ik die hemel vastplak. Aangezien ik het dak ook een keer wil laten uitdeuken (dat is een poffertjespan door een stevige hagelbui) denk ik dat het handig is om dat eerst te laten doen. Degene die dat doet zal vast wel eens vaker een hemeltje vastgeplakt hebben…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De Opel Vivaro van mijn werkgever heeft ook ISO-stekkers, maar toch moet ik voor een aftermarket radio (JVC KDR 871BT) de rode en de gele draad omsteken. Anders geen memory.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gisteren even een onderhoudsbeurt gedaan: verse olie, nieuw oliefilter, nieuw luchtfilter, nieuwe bougies en een nieuwe multiriem. Ik heb het idee dat de motor (vooral stationair) nu net iets rustiger loopt.
Helaas blijft de hydrauliek van de Xantia wel kuren vertonen. Soms doet hij het hele ritten nagenoeg perfect, maar soms duurt het na het starten al een paar minuten voor het stoplampje en het hydraulieklampje uitgaan, en dan blijven zowel de vering als de stuurbekrachtiging de hele rit vreemd doen. Als ik er dan een paar uur later weer mee ga rijden is alles weer normaal. Weet iemand wat dat kan zijn? De hydrauliekpomp is vervangen en de riem waarmee die wordt aangedreven ook, dus je zou zeggen dat die genoeg druk moet leveren. Het filtertje tussen het LHM-reservoir en de pomp is schoongemaakt, dus die is het ook niet, en je zou toch zeggen dat de meeste lucht nu wel uit het systeem moet zijn?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Wat bedoel je met: “vreemd doen” ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Bij de stuurbekrachtiging dat die op schijnbaar willekeurige momenten wel en niet werkt. Soms midden in bochten uitvallen of juist ineens wel werken. Af en toe ook wel bekrachtigen maar niet zoveel als normaal . De vering is dan de hele rit bij lange na niet zo comfortabel als normaal. Soms zelfs erg stuiterig, terwijl de auto wel min of meer op normale rijhoogte staat. Ik zag gisteravond wel toen ik de oprit op reed dat de auto voor iets omhoog kwam toen ik de rem losliet.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)