Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie klus!
Laat je niet het gehele blok nalopen?
In 1 van de laatste CX Clubbladen staat een mooi verslag waar je allemaal rekening mee kan houden
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Yep. Alles lager dan de koppakking, waar je anders niet meer bij kan.
Ja, zag em in het club blad, dat is wel weer een mooi artikel !
Stapeltje ligt al klaar:
Maar nog niet alles was binnen.
Wel al vers rubber !!
(Pilot Sport 3 Michelin)
Nog even geduld hebben alleen voor die de weg op gaan !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Voortvarend !!
O.a. nieuwe koelslangen, accu, radiator van een 2.5 TD, en div. pakkingen en keerringen (om alles droog te krijgen). Ook nieuwe/moderne vulnippels op de airco pomp.
Alles aan de onderkant bekeken. Tot en met:
krukas hier wat ingesleten…..
draaibank…...
nu weer zo:
De Koppeling…. mmm. Niet meer super, nogal gladjes (heeft al eens geslipt).
Zonde als die er straks alsnog uit gaat.
dus die ook maar mee nemen / vervangen.
Dit is een race/versterkte koppeling (van een goed/bekend versnellingsbak-adres uit Limmen)
Deze heeft zwaardere veren en stugger materiaal op de plaat.
(Dank zij de hydraulische koppeling trapt ie nog steeds soepel in !)
Kan overweg met meer PK en Nm
Nu nog laatste dingen opbouwen, netjes maken, afstellen. Dus nog niet klaar.
Nogmaals kijken of de ABS storing te vinden is…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
cx25gtit2 schreef:radiator van een 2.5 TD
Naar mijn weten is die gewoon identiek aan een originele radiateur van een GTI T2.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nu staat er inderdaad maar 1 op de site vd CX basis, voor de diesel en benzine Turbo dezelfde. (en daar komt de mijne vandaan)
Maar hij is wel anders dan mijn vorige. De huidige is iets smaller en dikker. Ook de aansluiting voor de KVS slangen zijn anders. Dus daar is wat gewijzigd…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hier een heel draadje over Turbo-radiateurs https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192282
Welk fabrikaat heb je nu, IPRA, Valeo, Blackstone, Nissens?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Cx-basis heeft “eigen productie” radiatoren voor de CX Turbo dit omdat deze radiatoren nergens meer leverbaar zijn.
Ik verwacht dat hier dan ook geen merk op staat maar dat ze in zeer kleine oplag’s gemaakt worden door één of andere lokale radiator specialist.
Jim kan je enkele foto’s maken?
Als ik mij goed herinner had jij enkele jaren terug nieuwe een Ipra radiator geplaatst, kan dit?
Voor de rest word het allemaal weer netjes aangepakt, die zal er weer een tijd tegen kunnen.
Maar heb ik het nu verkeerd voor of zat deze motor er zolang nog niet in, en was de koppeling toen ook niet vervangen samen met de krukaskeering?
De priseaskeering vervangen is ook eigenlijk een must als je werken van deze orde doet aan je CX, ik heb het 3 jaar terug zo gelaten en 2.5j later slipte mijn “nieuwe” koppeling door de lekkende prisaskeering ,die ten tijde van de koppelingswissel volledig droog was.
En dan kun je opnieuw beginnen…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK, foto’s zal ik nog maken van de nieuwe radiator.
Ik weet niet zeker wat voor merk de oude was. Zal kijken of die er nog is.
Goed dat je dit noemt, van de priseaskeering. De bak is de vorige keer gecheckt. En de motor zit er al weer in.
Heb nu 50 dkm er mee gemaakt, maar moest nu iets omdat de boel begon te lekken. Ik denk dat alles nu goed op orde is zo. Ook omdat de krukas nu weer strak is gemaakt op de draaibank.
En de koppelingsset nu was al wat minder / deels glad….. alles heeft toch wat meer vermogen belasting met de KdFi.
Als het goed is kan ik zo weer een tijd verder.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ff hulp !
Rook uit de blazer in het interieur. Zal van de blazermotor zijn.
Kan ik de blazer ontkoppelen of zekering er uit ?
F4 er uit helpt niet
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK - de blower zit op F2. (Staat niet in ‘t boekje specifiek genoemd).
Nu verder zoeken… of the niks anders is.
Waar kan ik de blower zelf los koppelen?
En dan… de blower kast openen…. tips?
Hoe vervangen ik de motor… ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je kunt de deksel zien als je het reservewiel er uit pakt. Paar schroefjes los (en bij mij zat er ooit ook ligarex) en dan lijkt het nog vast te zitten, maar uiteindelijk kun je de deksel er af pakken. En dan ben je bij de motor. Je kunt nog proberen of er wat te verhelpen is met smeermiddel.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Naast het reservewiel zit een stekker van de blower.
Daar kun je ook de klemmetjes losnemen om de motor eruit te nemen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK, dank !!
Ik ga daar het huis openen… kijken wat ik tegen kom. Ook de stekkertjes hoop ik dan.
Wil em er uit hebben voor inspectie. Zoveel rook was best erg !!
De radiator meet overigens 3.8 cm dik aan koelribben, verder 64 bij 38 cm.
Staat PA66-GF30 op het plastic zijdeel, maar verder geen merk of iets.
Foto’s hieronder.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Je hebt toch geen lekke kachelradiator?
Welke geur had de rook en maakte de blower dan geen ander geluid dan normaal?
Die radiator is niet voor een Turbo maar voor een 2.2 douvrin of een 2.4 of 2.5i of D.
Voor een Turbo heb je de radiator met de haakse aansluitingen nodig, deze heeft ook meer capaciteit.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.