@ Olga: foto’s zijn heel gemakkelijk aan te passen met paint.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Je kan er nog een 12V buisventilator in monteren bijv. van Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/wallair-buis-inschuifventilator-230-v-12-w-20100255-538701.html
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Een buisventilator is het mooist.
Alleen…..bij de hier getoonde buisventilator moet je wel een 230 stopcontact in je auto hebben. Of wellicht een 12—-230 omvormer inbouwen?!
Rinus
onderaan dezelfde conrad-pagina staat ook de 12V versie….......
Opgelost!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Helpt zo’n buisventilator ook zomers door actief buitenlucht aan te voeren, vaak kom je bij filerijden en in de stad tekort.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
mijn DS cabrio en DS break hebben beiden Rechts een omgebouwde kachel unit.
Heerlijk warm.
Hele foto rapportage over dit onderwerp op:
https://myalbum.com/album/hOMfFCT71RZm
Die rapportage moet ik maar eens omzetten in een instructiefilm voor DS-TT
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hierbij de foto’s bij mijn verhaal van vorige week over de extra kachel.
Je ziet de overeenkomst met de kachel van Egbert. De kachel zit met een pvc bocht van Gamma aangesloten op de flexibele luchtslang in het spatscherm. Deze luchtslang is zelf ook weer onderbroken vlak achter de rechter koplamp. Hier zit een axiale ventilator van Conrad. Vastgeklemd met het bekende rubbertje en -onzichtbaar- met een beugeltje aan de achterkant.
En ja….in de zomer kun je de extra kachel heel simpel “bypassen” met een metalen pijpje, waarna de ventilator koele buitenlucht blaast.
In de break die ik nu aan het restaureren ben, komt ook een extra kachel. Maar dan met de buisventilator van enkele postings terug. Ik ben aan het experimenteren met een toerentalregeling en met een elektrische afsluiting van de koelvloeistof naar de extra kachel.
Rinus




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ze zijn toch ook origineel geleverd geweest ,of heb ik dat mis.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
klopt frank er was zelfs een standkachel leverbaar je ziet ze wel in ambu,s
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik had al eens geschreven over mijn extra verwarming rechts, m.b.v. GS ventilator, standaard DS radiator en andere kachelkraan:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/195478/P30
(op de streepjes klikken om de foto’s te zien)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!