1999 is inderdaad al DW8
@spruijt, voortaan voor het onderhoud maar naar Citroën de Jong Hoofddorp
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Martijn de Ruijter schreef:....hoef je niet aan de wasthermostaat te twijfelen, die zit er dan namelijk niet op…...
Gr Martijn
Citroën de Jong Hoofddorp
Een mens kan zich vergissen… Er zijn wél DW8 motoren met een wasthermostaat! Maaaaaaaar, erg kwetsbaar zijn deze niet.
Gr Martijn de Ruijter
Citroën de Jong Hoofddorp
Jongens, ben ik even een weekendje niet op het forum geweest, staat het alweer vol met reacties. Fijn om te zien! Met al jullie suggesties en de aangeboden hulp van Wubke en de Jong uit hoofddorp moet ik er uit kunnen komen. Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom- ik leer er veel van - en ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop. Eén les heb ik in elk geval geleerd: op dit forum bestaat meer bereidwilligheid en kennis om een probleem op te lossen dan bij menig garage..
Joska
en oh ja: wat is, en hoe zie ik, het verschil tussen een XUD en een DW8 motor?
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Als je een mooie zwarte afdekkap op de motor hebt liggen die o.a. de brandstofpomp afdekt, dan heb je een DW8 motor. Als je ha het openen van de motorkap direct de verstuivers en de brandstofleidingen kunt zien, is het een XUD.
Gr Martijn
Citroën de Jong Hoofddorp
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb precies hetzelfde. (Peugeot Partner met DW8) De gloeibougies een tijdje geleden vervangen. Dat hielp een beetje…
De auto start eigenlijk best vlot, maar loopt daarna heel beroerd. Als de motor een klein beetje warmer is, is er niets aan de hand.
21 Maart gaat ie voor de apk. Dan laat ik van tevoren even de kleppen stellen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Als je een mooie zwarte afdekkap op de motor hebt liggen die o.a. de brandstofpomp afdekt, dan heb je een DW8 motor. Als je ha het openen van de motorkap direct de verstuivers en de brandstofleidingen kunt zien, is het een XUD.
Gr Martijn
Dat mysterie is dus ook weer opgelost: ik heb een DW8 (althans, de auto)
Joska
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn auto is goed gekeurd!
Aan de telefoon hebben die apk-man en ik er uitgebreid over gesproken dat ze de kleppen gingen stellen, voordat ie gekeurd ging worden.
Maar ze hadden vandaag geen tijd om te klepspeling te controleren.
Spreek dan niets af!
Dus… Nog even wachten. Ik ga het binnenkort zelf eens doen denk ik.
Tips iemand? Wuppo?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Gisteren bij Wub langsgeweest. Hij heeft alle tijd genomen om me in te wijden in de geheimen van een Berlingo. Fijn! Dat versterkt mijn band met de auto. Of het euvel is opgelost is nog even te vraag. Voorlopig even als eerste stap de klep uitgeschakeld die de verbrandingsgassen opnieuw de motor inleidt. Wub had namelijk het idee dat hakkelend starten wel eens te maken kon hebben met condensatie van vocht in de cilinders. We zullen zien wat dit oplevert. Is dit het niet dan gaan we verder zoeken. Fijn om zo gedegen en sytematisch aan het werk te zijn. Pluim voor Wub dus!
Joska
Nog even een vraag: heeft deze motor zelfstellende kleppen?
Om dit topic maar eens af te ronden: de zat ‘m uiteindelijk in het stellen van de kleppen. daarna reed ‘ie weer als een zonnetje.
Joska