en een plaatje van het interieur.
met pinksteren zijn we met de nederlandse Panhard club naar Italië gereden vanaf Citromobile..
3500 kilometer, 1x olie gewisseld. verbruik 1;14,9.
uit 1960!
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi! Hoe rijdt dat?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
‘als je zou denken’ een lichte auto (600 kilo) een aluminium panhard motor (60-65 pk) en voorwielaandrijving. polyester monococque over enkele torsiebuis tussen voor en achterbrug. korte wielbasis, harde onafhankelijke vering. ij-zer-ster-ke wegligging.
een mirakel wat de fransen in de jaren 50 uit een kleine auto konden halen: wat je aan vermogen tekort komt kan je zomaar terugverdienen in bochtenwerk…
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
In het blauw is hij ook heel erg mooi.
En inderdaad de DB HBR 5 heeft werkelijk een
ontstellend goede wegligging.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
In Reims, bij de start van de 20e Rallye Monte-Carlo Historique heb ik nog een 1958’er D.B Coach HBR5 bewonderd. Deze machine van Fabrice en Philippe Gervasoni heeft ook de eindstreep gehaald.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hier zijn nog enkele foto’s van D.B’s uit de oude doos van Kees “Visa GTI 115”, waarschijnlijk gemaakt bij CitroRacing Historique: een D.B barquette HBR4 uit 1957 (waarvan er slechts 2 gebouwd zijn) en drie D.B coach HBR4/5.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!