5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
DS ID break advies
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 januari 2017 07:51 AM
  [ # 61 ]

Zou dan de waarde na aanpak ook die 35 zijn?

Budget is afhankelijk van de staat, type etc maar als er dan bedragen genoemd moeten worden 5 - 20 Mile. Hou het aanbod in de gaten. Tips zijn natuurlijk welkom.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 20 januari 2017 09:50 PM
  [ # 62 ]
Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 21 januari 2017 09:37 PM
  [ # 63 ]
Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 januari 2017 10:16 PM
  [ # 64 ]

Bah dat is wel een heel net exemplaar Smile
Jammer dat hij op een veilingsite te koop staat en je niet rechtstreeks met de eigenaar in contact kan komen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 februari 2017 03:49 PM
  [ # 65 ]

Bij Sassen staat een ID19 Commerciale uit 1960 te koop.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 februari 2017 04:08 PM
  [ # 66 ]

Alweer zo’n koopje… Smile Leuke website trouwens, die van Citrowagon, kende ik nog niet.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 februari 2017 06:45 PM
  [ # 67 ]

.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 858
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 februari 2017 06:45 PM
  [ # 68 ]

Dank voor de tip en geweldig mooi exemplaar. Eerst geld boompje kopen Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 februari 2017 11:46 AM
  [ # 69 ]

De vraag is natuurlijk hoeveel er aan dat boompje dienst te hangen om de wens van de break in vervulling te kunnen laten gaan. en daarin speelt weer de vraag hoeveel je bij aanschaf max wilt investeren en hoeveel op de termijn en hoeveel werk je er zelf in wil steken. Alles draait om uren…. Uren, uren en nog eens uren. Ik heb tussendoor ‘even’ mijn Mehari gedaan. Allemaal niet al te ingewikkeld maar als ik de tellerstand qua uren bekijk en dat zou moeten omrekenen naar een bescheiden werkplaatstarief, dan snap ik de hoge vraagprijzen van nette Mehari’s ineens heel goed… En zo is het met alles.
Ik heb mijn breaks beide als project gekocht en ook nog eens in het diepst van de recessie, net voordat (semi)klassiekers zich in de verhoogde belangstelling begonnen te bevinden. Dat scheelde veel maar bovendien heb ik er daarna nog heel veel uren in moeten steken. En voor mijn Project ID(ylle) nog steeds.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 10 februari 2017 05:03 PM
  [ # 70 ]

Je vergeet m.i. een heel belangrijk aspect bij het beantwoorden van de vraag hoeveel geld je in een DS (break) wil steken bij aanschaf van zo’n auto. Natuurlijk is een begroting van het aantal uren dat je denkt te gaan besteden aan de restauratie van de auto best wel verstandig. Als de uitkomst van die urenberekening is dat de auto pas over 4 a 5 jaar klaar kan zijn (want je hebt het ook zo druk met werk, gezin, vrienden en zo) is dat best wel sneu als je ernaar verlangt om over een jaar al met de DS de weg op te gaan. Ikzelf vertaal het aantal uren dat ik denk te moeten besteden aan de opbouw van de DS nooit in een bedrag in euro’s. Want mijn uren zijn gratis, he.  En het zijn nog eens “preturen” ook, want ik las ‘s avonds liever een plaatje in een spatscherm dan dat ik naar een of andere onnozele quiz op tv kijk.

Veel belangrijker echter, bij het vaststellen van het aankoopbudget, vind ik de verwachting die je mag hebben van de ontwikkeling van de prijzen van DS-en. Kijkend naar het verleden zie je al zeer geruime tijd een stijgende lijn van die prijzen. En waarom zou die stijgende lijn worden onderbroken? Door Trump, Brexit of misschien wel een Nexit? Ik waag dat te betwijfelen. Ik denk - en met mij denken verwachten velen hetzelfde - dat de prijzen van DS-en alleen maar blijven doorgroeien. Bepaalde types het meest. Kijk maar naar de ontwikkeling van de prijzen van goede breaks. Daarom, als je een break zoekt en je komt een mooie, originele en goede break tegen voor een stevige prijs, aarzel dan niet en koop dat ding. Heel goede kans dat je die auto over 5 a 10 jaar voor het dubbele kunt verkopen.
Ik kocht onlangs voor 3K euro een break “met werk”, wel met apk. Nu na 3 maanden slijpen, zagen en lassen staat er weer een hard chassis op de assteunen. Ik denk nog wel een 7 a 10k euro te besteden aan de opbouw, gesteld weliswaar dat ik het verf- en lakwerk zelf doe en ook het interieurwerk met een professionele stik/lock machine in eigen beheer houd. En dat er zich geen verrassingen voordoen…....En laatst, op Marktplaats, stond een sloop DS, een berline, met vastzittend blok en een vraagprijs van tegen de 4000 euro. Hallo….!!
Volgend jaar moet de break de weg op. Mocht de auto toch verkocht gaan worden dan verwacht ik toch echt veel meer dan het totaal van aanschafprijs en restauratiekosten.

Als je over een veel langere periode heenkijkt, kan het wel eens zijn dat de prijsontwikkeling onverwacht groot zal zijn. Een voorbeeld zijn mijn motoren die ik de afgelopen 8 jaar heb verkocht. Na 45 jaar motorrijden vond ik het wel best. Eind jaren 60 en begin jaren 70 kocht ik voor een appel en een ei Harleys. Mijn eerste Harley, een 1200 zijklepper van 1937 voor 300 gulden en nog een 1200 zk met zijspan van ‘48 voor 500 gulden. En daarna nog wat hele oude kopkleppers zoals Knuckleheads en Panheads. Allemaal onder de 1000 gulden. Vanaf 2005 begon ik te verkopen; die eerste 300 gulden Harley ging weg voor 14000 euro. Toen ik als knulletje van 18 die motoren kocht had ik natuurlijk geen flauw benul van die prijzen.  Ik bedoel eigenlijk hiermee te zeggen dat in 2040 of 2050, als we allemaal elektrisch rijden, een heel goed behouden en mooi geconserveerde break wel eens een astronomische bedrag zou kunnen opbrengen.

Dus….trek de portemonnee en dan lekker met een glimlach rondrijden in het besef dat jouw voiture alleen maar bijschrijft en vrijwel al dat andere blik in hoog tempo afschrijft.

Rinus

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 februari 2017 05:27 PM
  [ # 71 ]

Mooi verhaal van de waardestijging, echter ik ben wat huiverig want wat gaat er gebeuren met milieuzones ed. Straks mag je nergens meer rijden met een oude auto en dat zal de waarde niet ten goede komen lijkt mij.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 februari 2017 06:04 PM
  [ # 72 ]

@Olga, ik vergeet niks. Ik verkocht een half jaar geleden nog een auto die ik ook in de recessie heb gekocht, als ‘koopje’. Die auto kocht ik mede met het oog op waardestijging en ik heb er vrijwel geen uren in gestoken… en deze met een mega ‘winst’ verkocht. Dus ja, dat kan ook. Maar ik geloof bij dit soort zaken vooral in de korte termijn die goed te overzien is als je wat kennis van zaken hebt.
Kijkend naar de kopergroen voor de DS break denk ik aan dezelfde generatie die nu een fortuin over heeft voor een VW T1 California busje. Liefst met zo veel mogelijk raampjes. Maar die generatie ligt aanstonds onder de zoden en wie wil deze generatie flow power auto’s dan nog hebben? En niet in de laatste plaats: hoe zijn de ons opvolgende generaties (die keer op keer voor een lager BNP komen te staan in staat om een dergelijk voertuig te financieren, puur voor de ‘heb’? IK ben een optimist en ga van het gunstigste scenario uit: de prijzen stabiliseren en volgen dan trendmatige ontwikkelingen, niet veel meer dan de inflatie (die ook weer zal stijgen). Maar de huidige zeepbel is mijns inzien niet van lange duur. Kortom: niks hals over kop een halve ton aan een break uitgeven. Ik zou daar echt even goed over nadenken en alles wat je zelf kan en wil doen: dat is goud waard, al was het maar vanwege de voldoening en omdat het leuker, leerzamer en gezonder is dan s avonds op de bank zitten!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 10 februari 2017 08:02 PM
  [ # 73 ]

Grappig om tussen de regels door te lezen dat we grotendeels hetzelfde doen met onze voitures. Alleen de kijk op de wereld en de kansen en bedreigingen zien we anders.
Net als jij ga ik echt geen megabedragen uitgeven voor een DS. De break die nu op stapel staat kostte 3000 euro, maar zal, eenmaal klaar volgend jaar, wel stevig meer opleveren, mocht dat nodig zijn. Bijna 5 jaar geleden kocht ik een Dsuper5 met roest aan het plaatwerk. Verder met 150000 aantoonbare kilometers. En technisch in geweldige staat. 5500 Euro moest ik aftikken. Nu, vijf jaar later met roestvrij plaatwerk. Mocht die auto weg moeten, dan is de prijs toch beduidend heel wat meer dan 5 jaar geleden. Dat doen wij dus op identieke wijze. Waarbij ik wel de kanttekening plaats, dat beide DS-en niet het veld gaan ruimen. Mijn plan is om mijn huidige werkpaard, een Volvo 945, weg te doen/op non actief te zetten en dan mijn kilometers ga maken met afwisselend de Dsuper5 en de break. Vind ik een heel plezierig vooruitzicht.

De manier waarop jij wereld bekijkt is niet de mijne. Jij vreest zeepbellen, omdat die uiteenspatten en dan al jouw euro’s op de straat uitstrooien. Ik raad je aan om hier wat meer ontspannen mee om te gaan. want - weet je nog - de vorige zeepbel met bijbehorende crisis op de huizenmarkt was nog maar net een feit in 2012, of hopsakee…daar gingen de prijzen weer. Op naar de volgende zeepbel. Momenteel worden op veel plekken in Nederland huizen als warme broodjes over de toonbank geduwd, voor prijzen waarvan we in 2012 niet durfden dromen. En deze zeepbel spat ook weer uiteen, daar hoef je niet bang voor te zijn. We gaan daarna weer op weg naar de volgende zeepbel. En weet je nog ...de bijbehorende bankencrisis? ABN AMRO stond in het verdomhoekje. Er werd geen spaan van deze bank heel gehouden. Moet je nu zien. de bank heeft weer een grote bek en gaat als een bezetene.
Wat verder terug in de tijd…..de eerste oliecrisis begin jaren 70. De premier, Joop den Uijl, verklaarde op tv met bijbehorende grafstem, dat het nooit meer zo zou worden als het was. Jaja, Energie is nu het hotste item in de wereld en zal nog flink verder boomen. Deze lijst kun je nog veel langer maken als je even op zoek gaat. Vooruit nog twee voorbeelden: De bouwwereld kruip pijlsnel uit een dal; bouwvakkers zijn weer hard nodig. En, een hele leuke, enkele tientallen jaren was er geen hond die nog naar de bioscoop ging. Moet je nu kijken, bioscopen groeien uit hun jas en mede door heel veel nieuwe producten groeit deze wereld als kool.
Hele korte cycli in de economie, zoals van zeepbel naar zeepbel moet je negeren. daar heb jij geen last of voordeel van. Veel interessanter voor de ontwikkelingen van prijzen van oldtimers zijn de lange-termijn cycli, zoals ooit beschreven door de Russische econoom Kondratieff (googel maar eens). Hij beschreef cycli van tientallen jaren tot enkele honderden jaren en concludeerde dat deze cycli van economische verschijnselen over langere perioden van - pak m beet - minimaal tien zeepbellen, altijd een stijgende lijn vertonen.

Als je deze lijnen doorzet moet je toch zien dat de wereld van old- en youngtimers en van DS-en in het bijzonder altijd zal blijven groeien. Alleen zit die groei zeer waarschijnlijk niet in de de huidige markt met kopers zoals jij en ik. Mensen die voor een kleine prijs een discutabele DS kopen en die een jaartje op assteunen zetten. Waarna ze een aantal jaartjes lekker gaan rondrijden en waarschijnlijk na afzienbare tijd weer voor de vraag komen te staan: houd ik die auto na weer een opknapbeurt of gaat hij toch weg? Nee, de nieuwe kopers zitten in hele andere markten. Fransen melden zich weer om voor steeds flinkere prijzen hun erfgoed terug te kopen. japanners hebben al gezorgd voor een aardige stroom DS-en richting oosten. En de Chinezen zijn al meer dan geïnteresseerd, evenals de Russen. En voor prijzen die we nooit voor mogelijk hadden gehouden. Anderhalf miljard Chinezen….haha….kassa
Het enige dat jij en ik moeten doen is het in werkelijke topconditie houden van onze auto’s en in 2040 staan ze in de rij om jouw breaks te kopen. Voor veel stuivers vermoed ik.

Overigens vrees ik de grote steden niet met hun milieuzones. Ik begin steden om meerdere redenen steeds meer te mijden als de pest. Naar mijn mening hoort een DS ook niet binnen de grachtengordels. Daarvoor hebben ze toch C1, Aygo en 107 uitgevonden! Ik rijd heel prettig in de provincie en houd dat ook maar zo.

Rinus

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 februari 2017 08:06 PM
  [ # 74 ]
charlesdegaulle21 schreef:

Mooi verhaal van de waardestijging, echter ik ben wat huiverig want wat gaat er gebeuren met milieuzones ed. Straks mag je nergens meer rijden met een oude auto en dat zal de waarde niet ten goede komen lijkt mij.

Een DS is meer dan 40 jaar oud, dus kan kan en mag overal rijden in Nederland!
MRB vrij ongeacht de brandstof het gehele jaar door Wink

De (milieu) regels gelden voor auto’s die nog geen 40 jaar zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 februari 2017 08:42 PM
  [ # 75 ]

Chinezen, russen enz enz kopen alleen auto’s die voor 100% kloppen, tot in ware perfectie gerestaureerd zijn met de juiste onderdelen en door de juiste bedrijven. Daar betalen ze graag goed geld voor, al het andere laten ze staan en blijft over voor de interne markt waar hoofdzakelijk kopersjagers lopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook