Dubbel
Gisteren een lange rit, +/- 200km, gemaakt, lekker doorgeblazen, en… geen problemen meer. Denk dat het combinatie was van niet genoeg gebruiken en kou. De achterliggende reden blijft voor mij gissen. Even kijken of het probleem nog terugkomt.
De BX is nu al even op non actief gezet vanwege een gaatje in een kokerbalk precies waar het achtersubframe bevestigd zit.
Nu heb ik een lasapparaat aangeschaft en ben ik op de werkbank aan het leren te lassen.
Binnenkort ga ik beginnen met de demontage van het subframe en ga ik lassen.
Welke dikte plaat kan ik het beste gebruiken voor de kokerbalk?
Nog tips voor de demontage van het subframe?
Subframe staat nu zo in de schuur. Ik ga hem waar nodig ontroesten en zal ook de vier leidingen van voor naar achteren vervangen, wel zo makkelijk nu het subframe er af is.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is nog eens aanpakken!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Er komen ineens nare herinneringen van mn ex 16v naar boven als ik die foto zie
Succes met de klus!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Ben gisteren wat gaan prikken en kom zoals vaker meer roesr tegen dan eerst verwacht. Niet heel schrikbarend, moet te doen zijn. We gaan het zien. Lassen is nieuw voor me.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
mooie klus! ze gaan erg vaak in de regio van het achtersubframe helaas.
succes!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Bedankt mannen! Ga het nodig hebben.
Dubbel post…
Zo dan, mijn eerste lasklus aan een auto. Ik merk dat ik gaandeweg veel leer. Zo heb ik in het begin niet bepaald efficiënt gewerkt en bijvoorbeeld veel tijd kwijt besteed aan het maken van passende stukjes. Hier ben ik net begonnen met het eruit slijpen van de ergste plekken aan de rechterkant:
De verstevigingsplaat die gepuntlast zit tegen de carrosserie op die plek is er op dat moment al af. Deze plaat ziet er zo uit (dit is wel de linkerkant)
Hier zijn de slechte stukken eruit. Hier zaten overigens gaten in, zo ver was de roest gevorderd.
Omdat 1 gat voor de ophanging van het subframe nu weg is, mis ik een referentiepunt waar deze terug moet komen. Ik heb daarom een mal gemaakt met behulp van 2 andere referentiepunten om hem weer op dezelfde plek terug te krijgen.
Hier heb ik er 2 plaatjes ingelast. Dit kostte door mijn onervarenheid en de moeilijke bereikbaarheid erg veel tijd
Nu dus nog een gat erin boren, en de plaat erop puntlassen.
De linkerkant heeft trouwens een verassing, de roest zit op een andere, moeilijkere plek, achter een andere plaat…
Foto’s uploaden lukt me niet meer
Tijd dat je foto’s gaat uploaden naar Flickr.. dat werkt heel makkelijk
Interessant filmpje over de GTI 16V-motor: