Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Bedankt !
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Tsja. Ik kon niet langer wachten. Dus vandaag mijn ‘nieuwe’ velgen onder de Xant gezet!!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Afgelopen week voor weinig een setje leer kunnen scoren Ik moet alleen de deurkaarten nog overzetten. Even twee snelle foto’s. Betere foto’s volgen nog.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
mooi!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Staat niet eens verkeerd met de huidige deurpanelen! Van een knap setje leer knapt een Xantia gigantisch op! Zit zoveel beter
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Bedankt! De auto wordt er inderdaad een stuk beter van, en het zit inderdaad ook erg fijn.
Wel wat minder nieuws helaas..
Afgelpen zaterdag kom ik thuis na werk. Parkeer de auto, en een half uur later loop ik weer richting de auto om boodschappen te doen en zie ik ineens dit…
Blijkbaar heeft er een onverlaat schade aan de Xantia gemaakt.. Zonder een briefje achter te laten natuurlijk!
Het is niet heel duidelijk op de foto, maar de sierstrip is niet meer wat hij geweest is en eronder zit een deuk in de deur.
Waarschijnlijk zaterdag op het werk gebeurd. Vrijdagavond en zaterdagochtend is het me niet opgevallen, terwijl ik het waarschijnlijk wel meteen gezien had als de deuk er al zat!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
balen man. Waarborgfonds?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Bossinkje schreef:Gisteravond nog weer bezig geweest met de Xantia. Allereerst de logo’s van de achterklep gehaald :
Ook de kachelmotor rechtsvoor er uit gehaald, die maakte flink wat herrie. Kwam ook flink wat rotzooi uit.
Is er ergens een beschrijving te vinden hoe je een kachelmotor schoonmaakt? Zit de kachelmotor achter de passagiersairbag/dashboardkastje? Hoor het graag.
Groet,
AF
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
De kachelmotor heb je er met een kwartiertje uit. De bekleding bij het voeteneind los halen (onder dashboard). Volgens mij kijk je dan meteen tegen de kachelmotor aan. Die zit met drie schroeven vast. Daarna pak je hem er zo uit.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Ok! Klinkt niet echt ingewikkeld. Beetje lastig toegankelijk, denk ik? Bedankt voor je reactie. Voor alle duidelijkheid: de kachelmotor is toch dat ding dat je harder en zachter kunt laten blazen?
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Het enige dat lastig is is dat je onder het dashboard moet. Ik heb het op de brug gedaan dat scheelt wel.
Ja dat is wat je hoort blazen. Hij zit ook ter hoogte van je luchtroosters
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Kun je daar ook bij komen, bij die achter de luchtroosters zit? Of moet dan je hele dashboard eruit?
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Excuses voor de late reactie. Er zit maar 1 kachelmotor per kant. Deze zit dus ter hoogte van je ventilatieroosters, maar deze kun je via de onderkant van het dashboard zoals ik hierboven heb beschreven er uit halen. Dan is het een kwestie van leeghalen/schoonmaken.
_________
Even weer een update. Inmiddels heb ik tijd en zin kunnen maken om de deurkaarten te vervangen. Uiteindelijk bleek het heel erg mee te vallen en had ik ze er behoorlijk snel inzitten. Foto’s volgen nog, maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik zelf. Eigenlijk is het maar een klein detail, maar het maakt uiteindelijk een groot verschil en het interieur is meteen af.
Aangezien ik de deurkaart er al af had, meteen een poging gewaagd om de deuk uit de deur te krijgen. Die was er ook sneller uit dan verwacht. Ik probeerde alleen nog maar te voelen waar de deuk zat (via de opening van de luidsprekers) en voor ik er erg in had hoorde ik een plop en was de deuk (grotendeels) verdwenen. Net onder de sierstrip is de deuk nog heel iets zichtbaar, maar dat neem ik maar voor lief. Nadeel? De deuk in de sierstrip valt nu nog 4x zo erg op. Maar eens zien of ik een nette set sierstrips kan vinden, bij voorkeur in kleur.
Verder doet de Xantia het nog prima. Ik geniet nog steeds van elke kilometer, het comfort is subliem en de lederen zetels zitten fantastisch. Deze auto gaat voorlopig niet weg! B)
Daarnaast ook laatst een andere hoedenplank kunnen regelen, eentje zonder speakergaten. Bijkomend voordeel is de zonnerollo die in deze hoedenplank zit. Vind ik een leuke toevoeging, al is het alleen maar voor de heb. Daarnaast ook een sticker op het achterraam geplakt. Herbeleving van ‘oude tijden’. Had exact dezelfde sticker op de BX!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Was dat na vrijdag dat je uitgedeukt hebt?
Zag haar vrijdag staan en vond de deuk best lelijk.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
1 kachelmotor per kant? Er is er maar één, aan de passagierskant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.