Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dan moet dit dus die TU3 F2/K zijn? Er staat dat hij wel 75pk heeft.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De BX is gisteren bekeken als het goed is - ik ben eigenlijk wel benieuwd wat daar uitgekomen is
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
We hebben de auto bekeken. Maar het is hem niet geworden. Leuke auto, zonder meer maar om de één of andere reden toch niet wat wij verwacht hadden. We zoeken door.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Jammer dat het hem niet is geworden. Lag dat aan dit exemplaar van de BX of is de hele BX als auto gewoon niet wat je had verwacht? Dat laatste is misschien vloeken in de kerk hier, maar als dat aan de hand is is het wel zo duidelijk dat hier maar gewoon te zeggen .
Omdat ik toch nieuwsgierig was naar die rare dingetjes in het bakje heb ik nog even naar de BX gekeken vandaag:
Het zijn geen knopjes, maar wat het wel zijn werd mij nou ook niet meteen duidelijk, dus heb ik het even gevraagd. De man die het zou moeten weten was er niet, maar een andere man bij Lijzenga dacht dat het waarschijnlijk speakertjes zijn van het alarm van die BX.
Overigens maakte die BX deze keer eerlijk gezegd een iets minder frisse indruk op me dan de vorige keer . Als je wat kritischer kijkt zie je dat hij weliswaar maar 60.000km gelopen heeft, maar dat hij toch niet erg zachtzinnig behandeld is (vrij veel krassen in de kofferbak, interieur wekt de indruk dat het niet meer zo goed in elkaar zit als 27 jaar geleden…). Bovendien zit er wel wat onderhoud aan te komen geloof ik. Hij staat nu op showroombandjes (Rockstone) uit 2009, en bonvendien beginnen die bandjes wat te scheuren. Persoonlijk vind ik die BX eigenlijk wat te duur voor wat hij biedt, ondanks zijn lage kilometerstand. Absoluut een BX waar je met een beetje moeite nog heel veel plezier aan zou kunnen beleven - het is ook zeker geen afrader- , maar zo’n BX kun je ook wel goedkoper krijgen .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Jij geeft precies aan waarom het hem niet was voor ons. Ik wil er best een hoop voor neertellen maar dan moet het ook echt een knappe auto zijn. En dat was dit niet. Hij was erg “smoezelig”. Gewoon niet echt helemaal je van het. Veel minder dan hij op de foto’s leek. Gaatjes in de bekleding die dichtgeplakt waren, plastic van diverse delen los, kofferbak bekrast, bekleding vastgeplakt, etc. Prijs/kwaliteits verhouding klopte gewoon niet. Dit zou een leuke wagen kunnen worden maar heeft dan wel eerst nog heel wat TLC nodig. Voor ons een beetje een afknapper. Maar er zijn meer vissen in de zee. En ja, BX is geweldig. Heb ze zelf nog nieuw verkocht begin jaren 80 toen de bx net uit kwam.
Die dingen in het dashboard leken inderdaad het meest op kleine speakertjes, piepertjes. En de boel hing er los bij.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Wel wat duurder, maar dit lijkt me ook een hele mooie:
http://www.delest.nl/franse-klassiekers/426/Citroën-BX-19TRS.html
Die BX heb ik aan de de l’est verkocht…
Ik heb hem via marktplaats verkocht en later bleek hij door de l’est gekocht te zijn.
Het is de moeite waard om te gaan kijken