Klopt dat de zone maar een deel over de linkeroever loopt. Maar Camping de Molen - waar we al bijna 15 jaar komen - ligt er in. Dus is de combinatie CX + caravan vanaf nu verleden tijd. Of ik moet op de rand van de zone de caravan met de hand naar de camping trekken. Alleen kost mij dat vanwege de dorst te veel Belgische biertjes…
Dyna Z1: Tout alu.
ken je niet iemand op de camping dan die even je sleurhut het laatste stukje naar de camping kan slepen met andere auto??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat heb ik ze vorig jaar al gevraagd, maar geen reactie gehad. Ik denk dat grote vacantie-campings dat wel doen, maar deze kleine stadscamping niet.
Dyna Z1: Tout alu.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou het eenmalig doen en er een STA-caravan van maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik bedoelde eigenlijk 1 van de camping gasten. Als je daar al 15 jaar komt zal je er vast een aantal kennen.
En anders tijd voor een andere (sta)caravan??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Web-masters: excuus. Weet niet of het mag, maar hieronder copy/paste van berichtgeving uit de Standaard inzake de milieuzone Antwerpen. Dus… Palas, voorlopig kun je nog die kant op.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170217_02735836
in tekst:
Nederlanders en Fransen die met een vervuilende wagen de Antwerpse lage-emissiezone inrijden, ontsnappen voorlopig aan de boete van 125 euro. Hun persoonsgegevens mogen niet worden doorgegeven aan Antwerpen, zo schrijft de Gazet van Antwerpen.
Het verdrag over de uitwisseling van persoonsgegevens met Nederland en Frankrijk is afgesloten door de federale overheid. De lage-emissiezone (LEZ) is Vlaamse materie. Volgens de Dienst voor Inschrijvingen van Voertuigen (DIV) is het federale verdrag niet van toepassing. De Vlaamse overheid moet nu zelf een verdrag afsluiten met Nederland en Frankrijk om te kunnen beschikken over de persoonsgegevens van chauffeurs.
‘We baseerden ons op het overleg met voormalig federaal minister van Mobiliteit Galant’, zegt Antwerps schepen van Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA). ‘Antwerpen is met de LEZ een pionier en dan bots je sneller op kinderziekten. Het probleem rond de uitwisseling van persoonsgegevens met Nederland en Frankrijk is een gevolg van miscommunicatie met Galant.’
Of het nieuwe verdrag er snel komt, is nog maar de vraag. Volgens Vlaams minister van Leefmilieu Schauvliege (CD&V) moet juridisch worden uitgeklaard of er wel een verdrag moet komen met het Vlaams Gewest. Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) benadrukt dat er volop wordt gewerkt aan zo’n protocol.
Hilarisch dit. En typisch Belgisch. De Federale overheid wel bevoegd en de Vlaamse overheid niet .
Maar helaas betekent dit niet dat we er opeens wel weer in mogen, maar alleen dat de boetes niet automatisch thuisgestuurd worden. Als je aangehouden wordt door een overijverige diender kan je alsnog aftikken .
Zonder meer een mooi verhaal ‘Walon’. Dank.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het wordt tijd dat de EU unaniem een H-kenteken introduceert voor de voertuigen die daaronder vallen, en wel vanaf 30 jaar. En dat ze in het weekend gebruikt kunnen worden als je ergens naar toe wilt ondanks milieuzone. Dan kan je tenminste uitjes plannen zonder dat je aan die zones hoeft te denken.
Ben benieuwd of iemand meer weet aangaande de verkiezingsprogramma’s van de verschillende partijen betreffende de oldtimer regeling?
edit mod: citaat van het direct voorafgaande bericht gewist
Wat ik er met zekerheid van weet:
- D66 heeft een uitgebreide paragraaf over milieuzones.
- bij de partij van de geblondeerde man uit Venlo paste het niet meer op het A4-tje.
- de ChristenUnie heeft indertijd aan de wieg gestaan van de verschuiving naar 30 jaar.
Veder zullen de meeste partijen er, waarschijnlijk, geen aparte aandacht aan besteden, afgezien van milieu-georiënteerde partijen, die het beleid alleen maar willen aanscherpen.



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Zal me niets verbazen als de boel weer wat wordt aangescherpt.
De laatste aanscherping was geen succes.
In België noemen ze milieuzones: ‘Lage Emmissie Zones (LEZ). De eerste zone is sinds 01 februari 2017 in Antwerpen van kracht geworden. Maar petje af voor onze Zuiderburen, die zo’n zone treffend aan de hand van twee, in het centrum van Antwerpen rondrijdende, voorbeelden weten te illustreren. Briljant!!
Dit is dus een Lage Emissie Zone:
En dit een Hoge Emissie Zone










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
De Stichting Rotterdamse Klassiekers stuurde de redactie onderstaande oproep:
Oldtimer/Youngtimer meeting + Protestrit tegen milieuzones
Organisatie: Stichting Rotterdamse Klassiekers
Datum: Zondag 12 maart 2017
Tijden: van 11:00 tot 17:00 uur
Verzamelen: Marconistraat 3029AK ROTTERDAM (zelfde plaats als in 2016)
Tijd: verzamelen vanaf 11:00u.
Vertrek: 12:00u. Rondje Ring
Aankomst Schiedam: vanaf 12:45u. Restaurant De Beren. Maasboulevard 3, 3114HB SCHIEDAM
Meer info op onze site