

Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Beste allen,
Sinds een maand of 3 ben ik de tot nu toe erg gelukkige bezitter van een C4 Picasso. 2.0, Exclusive, Februari 2008, (boekjes en stempels, 78.00 km. Het betreft een Duitse import auto (gekocht bij Bovag bedrijf met 1 jaar volledige garantie).
Ik wilde eens weten of er in NL nog meer van deze wel heel erg ‘Exclusive’ uitvoering rijden. Vaak zijn NL auto’s wat kariger uitgevoerd vanwege de hoge belasting… Naast alle bekende extra’s (2.0, EB6V, ESP, Elektrisch inklappende spiegels, verwarmde voorstoelen, ‘koelkastje’, glazen dak, navidrive, parkeercensoren V+A, verduisterd isolatieglas achter, etc.) heeft deze ook nog:
-‘Cognac kleur’ (officiële naam ‘Yellowstone’) lederen bekleding.
-DVD schermen in de hoofdsteunen
-18 inch LM Velgen
De eerste week heb ik wat elektronische probleempjes gehad maar die zijn door de Citroen specialist in Limmen gevonden en opgelost. Zo kreeg ik 2 x de waarschuwing ‘handrem defect’. Dit bleek met de leeftijd/kracht van de accu te maken te hebben. Nieuw is 80, was nu 45. Dat was te weinig om een dergelijke rijdende computer ‘te trekken’. Ik heb de auto toen meteen, een beetje verlaat, bij dit bedrijf - dus niet de verkoper - een ‘aankoopkeuring’ laten ondergaan. Auto werd 100% bevonden. Daarna heb ik er ca. 3500 km probleemloos mee gereden.
Nu heb ik 2 vragen:
1. rijdt er nog meer van dit ‘Exclusiefs’ rond?
2. Wanneer de auto ‘koud’ gestart wordt hoor ik de balgen achterin een aantal seconden nogal stevig ‘knorren’. Hoort dit zo? Ik rijd al ruim ca. 30 jaar Citroen, via DS, BX, CX, Xantia naar Picasso, maar heb die veerbollen nooit gehoord.
Dank alvast voor de reacties!
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)




Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Geweldige auto ! gefeliciteerd
Mijn Exclusief is iets minder exclusief, geen leer (en dus geen verwarmde stoelen), dvd schermen en ook geen navidrive. Ik heb bewust een Picasso Exclusive gezocht zonder leer en met het lichte interieur.
Het knorren is normaal, dat is de compressor die de achterkant op de juiste hoogte brengt. Dus geen veerbollen, maar balgen met lucht !
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank @alwins voor je reactie. Idd een geweldige auto. Blij dat de balg zo hoort te kreunen.
Tot ik deze kocht had ik een Xsara Picasso uit 2000, dus 16 jaar oud en 230.000.
Airco moest al 6 jaar voor pakweg 600 euro gerepareerd worden.
Wel handig in Zuid Frankrijk en tegenwoordig ook in NL.
Toch maar eens op internet gaan zoeken en ik stuitte bijna onmiddellijk op deze.
Met alle opties én voor de hoofdprijs )) Maar ik had net een artikel gelezen waarin
betoogd werd om als je dan toch een auto koopt waar je weinig mee rijdt, niet de goedkoopste, maar de mooiste te kiezen.
En zo geschiedde…
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik heb hem ook alleen de volautomaat, super wagen en erg comfortabel.
Heel verl plezierige en fijne kilomers.
Met de navidrive kan je veel tweaken zoek maar is op mirascript.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank René voor je reactie.
Dezelfde??? Bedoel je ook met die dolle extras: ‘Yellowstone’ leer, dvd schermen, 18 inch velgen?
Ik heb nog wel wat moeite met de Navidrive. Dwz, mijn auto is van 2-2008 maar in het bijbehorende boekje staat een totaal andere interface dan wat ik op mijn scherm zie. Ik heb (voor zo ver ik kan vinden) ook geen ‘jukebox’ en geen USB ingang.
De mijne ziet er wat ‘moderner’ uit. Ik kan vast ergens vinden welke versie in mijn auto zit?
Groet,
Ron
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Met je vinnummer kan je opmaervice citroen zien wat en hoe die besteld is ook kan je daar kijken naar het instructie boekje.
Ik heb geen leer dat wil ik niet omdat ik dan teveel schuif en dat kan ik niet hebben, heb gebroken rug.
In mijn wagen zit de rt4 met het navigatiescherm in het midden en links en rechts de meters, ook kan je met mirascript de olie temp, watertemp en bandespanning te voorschijn toveren.
ik heb nu ook usb aangezet en een kabeltje gemaakt en netjes in mijn dashboardkasje gemaakt.
De volautomaat is fantastisch..
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Oops, een gebroken rug
Ik heb ook een ‘slechte’ rug maar ik moet zeggen dat de ondersteuning van de stoel perfect is. Ook de onderrug kan apart ingesteld worden.
Op citroen service kan ik alleen informatie krijgen wanneer ik een erkend garagebedrijf ben. Of kijk ik verkeerd?
De boekjes had ik idd al doorgeworsteld en het gekke is dat in geen van de versies van 2007 t/m 2010 mijn navidrive display voorkomt.
Ik zal het morgen in de auto eens checken en e.v.t een foto van maken.
Ik ben bang dat mirascript voor mij een stapje te ver is. Ik kan weer andere dingen
Groet, Ron
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Beste allen,
Een aantal maanden geleden heb ik in dit forum al eens gevraagd in hoeverre het ‘knorren’ van de achtervering normaal is.
Tot nu toe knort de auto bij instappen of na ‘rust’ vrij normaal.
De afgelopen dagen, met koude maar ook bij 10 graden knort de auto heftig wanneer er meerdere passagiers aan boord zijn (3 tot 5).
Het geluid is dan bijna zo dat je elkaar even niet verstaat.
Zijn dit gewoon winter-kuren of moet er ergens een beetje vet langs?
auto is van 2-2008 km-stand ca. 80.000
Ik hoor graag ervaringen van anderen en/of advies.
Dank!
Ron
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Bij mijn knort tie ook, maar niet zo dat ik niemand meer kan verstaan ik hoor hem haast niet als ik in de auto zit, gewoon normaal, het knorren komt van de compressor, wellicht is het lager stuk, meer gewicht is meer oppompen eenmaal op hoogte moet tie blijven staan, zo niet is er wat lek, ze wil op hoogte blijven, op het forum heeft iemand de compressor als eens laten vervangen, dus als je nog garantie hebt zou ik ff langsrijden.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank René,
Auto staat vaak enige dagen stil. Dan moet ie natuurlijk pompen, maar weet jij hoe lang ie normaal op druk blijft, na afzetten van de motor?
Ik ga het in de gaten houden en volgende week even langs de garage. Heb idd nog 6 mnd garantie.
Dank en groet,
Ron
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Dat zou ik niet durven zeggen, je hebt natuurlijk de compressor, de leidingen naar je balgen en de balgen zelf met de nodige afdichtingen, dus dat scheelt per wagen.
De mijne pomp zelden, alleen als ik instapt met het gezin pompt tie bij en met bv boodschappen doen of me rolstoel.
Ik zou voor de zekerheid gewoon even aankaarten dan staat het ieder geval zwart op wit, stel je krijgt een grote reparatie, Je zit nu op 80.000 en de balgen gaan rond die leeftijd stuk, moet je maar eens lezen, allemaal rond deze kilometerstand, de mijne zijn met 98 vervangen samen met de computer die erbij hoort
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank! Aiii, dan zou ik wel eens aan de beurt kunnen zijn.
Dat zou mooi zijn wanneer ik dat nog tijdens de garantie kan laten aanpakken.
(nog ruim 6 maanden te gaan) Ik heb voor dinsdag met de Citroen garage afgesproken. Ik laat je weten wat ze er van vinden!
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)



















Totaal aantal Berichten: 1814
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Diagnose + arbeidsloon en 2e hands compressor was € 508,-
1 veerbalg vervangen € 198,-
Het knorren ia het zelfde als bij Rene Hoekstra. Bij zwaar beladen heeft tie wel ff nodig. (de auto bedoel ik)
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto


Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank je Grand Picasso,
Dinsdag weet ik meer!
Ga nu even alleen rijden, eens kijken of ie nog wat te knorren heeft )
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)








Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Luchtvering zal NOOIT volledig op druk blijven. Je fietsband wordt ook zachter als je de fiets langer niet gebruikt. Bovendien steunt je auto op de balgen, waardoor het leeg lopen wat harder gaat. Het zijn dus luchtbalgen, heel iets anders dan de veerbollen, die werkten op LHM, een soort hydraulische olie, die minder samendrukbaar is. Als de auto dus wat langer stil staat, heeft de compressor langer werk om de balgen weer op de juiste druk te krijgen. Dat knorren is dus heel normaal. Na één nachtje is de compressor sneller klaar met op druk brengen dan na 2 of meer dagen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.