Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Leuk om te horen dat het gesis bij de eerste neus hoort. Vóór heb ik een eerste type hoogteregelaar, zoals oorspronkelijk gemonteerd. Daar heb je dat vastberaden inzakken met gesis. Achter zit een 2e type hoogteregelaar (zat op de auto en was nog goed bruikbaar). Daar blijft alles stil.
Leuke foto overigens. Is dit 1963 op het IJsselmeer? Ik herinner me nog een autotocht van Medemblik naar Friesland. En een paar weken later dezelfde tocht op de schaats. Goede herinneringen!
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, ik begon met Hoorn Edam vv en daarna Hoorn A’dam vv. En de auto’s in de baan er naast maar snorren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-07-2010
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi
Gouwzee winter 63
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
De aflopen maanden is weinig gewerkt aan de ID. Ook het proefrijden kwam er niet van met het zout op de weg. Toch zijn er een paar dingen aangepakt.
Het stoorde me al lang dat het aanslagrubber van de achterdeur op het wasbord aan de linkerkant te hoog zat. En dat het wasbord en het achterscherm niet lekker pasten. Na lang kijken blijkt de oorzaak een regengoot die te hoog zit. Foutje bij de reparatie van het binnenscherm en C-stijl…
Uiteindelijk de slijpschijf erin gezet en de regengoot op de juiste hoogte gemaakt. Dat ging eenvoudiger dan verwacht. Alleen het herstellen van de lak op het chassis en het wasbordje (schroefgat moest dichtgelast worden) neemt veel tijd.
Verder zijn de zittingen van de voorstoelen opgevuld. Die zakten erg diep in, alsof de veren moe zijn. In de veren zijn kolommen koudschuim geplaatst. Een advies van een meubelbekleder. Het resultaat is boven verwachting: de zittingen zijn stevig en steunen goed.
Misschien wel iets steviger dan oorspronkelijk, al blijft dat gissen. Misschien nog eens experimenteren met iets zachter koudschuim..
Meer details en foto’s zijn te vinden op Januari 2017
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik zie dit draadje nu voor het eerst, maar wat een prachtig verslag van een schitterende restauratie van een prachtige auto. Wat zijn de vroege DS’en en ID’s toch mooi.
Overigens volgens de RDW heb je 1D 19P i.p.v. een ID 19P. Wat zitten ze daar toch te slapen en wat maken ze er daar toch een rommeltje van met de typeaanduidingen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er allemaal zoals gewoonlijk weer goed uit!
Maar was even aan het lezen in je verhaal over de restauratie.
Maar waarom die steun gemaakt voor de stok om de kap hoog te houden.
Je kunt gewoon een beugeltje in het scharnier plaatsen waardoor je de kap recht omhoog kunt zetten.
Dus waarom risico lopen met zo’n verlengstuk.
Je kunt een stuk draadstang 30 cm twee keer een haakse hoek van 5 cm aan weers kanten en je hebt je beugeltje klaar.
Deze is dus 5 cm 20 cm 5 cm .
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Jullie waardering voor de restauraties relativeert mijn gedoe met wat er nog moet, terwijl er al zoveel goed is…
Wat de steun betreft: het plafond is te laag om de motorkap haaks omhoog te zetten. Anders had ik dat wel gedaan. Dit is een tussenoplossing, zo hoog mogelijk.
En tav de RDW heb ik gewoon goede ervaringen, prima geregeld. 45 jaar geleden is er een typefout gemaakt, eigenlijk wel grappig om te lezen. Ook gebruikte men medio 1958 als datum van eerste tenaamstelling, terwijl de auto pas in december 1958 werd gebouwd…
Tip: die beugel die Frank noemt heb ik ook, maar onder de carport ook net minder hoogte, dan gebruik ik altijd een stucplaten-stempel, telescopisch en traploos instelbaar met beiderzijds een rubberen voet op kogelgewricht. Ideaal! En heel veilig….
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Prima tip. Ik zit nu met een bezem de motorkap van de 23EI omhoog te houden. Het werkt, maar dit lijkt me handiger, kun je echt tot het plafond gaan.
Ja en er zit zo’n mechanisch ‘pompmechanisme’ op waarmee je hem traploos naar de gewenste hoogte pompt nadat je hem eronder hebt geplaatst. Verder zit er een tentstok mechanisme op om hem op de gewenste voorafstelling te zetten. Ziet eruit als een gemiddelde verfrollerstok. Ook met stucplaten veel plezier van gehad.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
De vloermatten zijn terug van de stoffeerder. Om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven, zijn alle details overgezet, gerepareerd of nagemaakt: de leren lipjes met drukknoppen, het hielstuk, de randbiezen en het Dunlopillo schuimrubber. Eigenlijk is alleen het bouclé tapijt nieuw.
Ook is het schuimrubber in een deurpaneel, dat grotendeels versteend was, vervangen. Een mooie kans om de stof even met Biotex te wassen! De witte stof was nogal geel gevlekt waar het in aanraking was geweest met het Dunlopillo. Heel hardnekkige vlekken, die er niet helemaal zijn uitgegaan. Daaraan kun je nu zien dat het originele stof is
Ook begonnen met de reparatie van een stel voorschermen. Wielbogen en achter de voorwielen. Eens kijken of het lukt om zelf de wielbogen te maken en strak erin te lassen. De mallen waarin de wielbogen worden gevormd, zijn besteld. Een eerste reparatie vooraan is gelukt: strak gelast, alle rondingen lopen strak en glad door. Leuk als zoiets lukt!
Meer foto’s op Februari 2017
Hoi Dickesse,
ik denk dat je een tikfoutje hebt gemaakt bij je verwijzing. Worldpress.com merkt terecht op dat ID19p 1858 niet bestaat (misschien in een stoomuitvoering….?)
Verder weer een mooie reportage!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Bedankt! Stom, meestal controleer ik of alles werkt. In de euforie van de vloermatten vergeten… Alleen, veranderen lukt me niet meer. Waarschijnlijk is de marge om zelf te wijzigen verstreken. Hopelijk kan een moderator uitkomst bieden?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nu doet de link het wel
Dat ziet er allemaal weer heel strak uit zo!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Fijn dat het zo geregeld is!