5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
GTI Dash in andere BX
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 12 januari 2006 12:17 PM
  [ # 61 ]
voge schreef:

deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:

klik
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…

Heej, wat ziet mijn oog.. een ORANJE lampje (links) bij de koelwatertemperatuurmeter (rechtsonder dus). Dat lampie heb ik ook, maar er zijn legio GTi dashes die daar geen oranje lampie (eigenlijk: oranje gedeelte in de zwarte folie) hebben zitten. raarrrrr Razz

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 12 januari 2006 07:18 PM
  [ # 62 ]

Ik dacht dat elk dash die heeft, want dat is het waarschuwingslampje van oververhitte koelvloeistof evenals het rode lampje.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 13 januari 2006 01:00 AM
  [ # 63 ]

Ik heb toch een aantal GTi dashes gezien die dat niet hebben..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 13 januari 2006 01:25 AM
  [ # 64 ]

geloof niet dat ‘t bij mij aangesloten zit hoor!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 januari 2006 03:03 AM
  [ # 65 ]
deur63 schreef:

Ik heb toch een aantal GTi dashes gezien die dat niet hebben..

Klopt, de ene heeft ‘t wel en de ander niet. Ik heb zowel met als zonder in de autoos zitten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 14 maart 2006 06:46 PM
  [ # 66 ]

om dit topic weer eens op te halen:

Ik heb een gti cockpit liggen , alleen zitten er geen stekkertjes uit een gti bij. Is daar overheen te komen, valt er iets te frobelen?

en de vraag, is het te doen te km teller stand te veranderen?
op het gti klokje staat 180K maar ik heb er al 255K op zitten. het zou mooi zijn als ik de stand kan overnemen dan kan ik het blok in zijn geheel meenemen, anders zal ik het toch moeten “slachten” om mijn ouwe klokkie erin te zetten.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 maart 2006 06:50 PM
  [ # 67 ]

Kan je niet zoals ‘vroegah’ met een pincet de rolletjes iets opzij duwen en vervolgens het gewenste rolletje verdraaien?

En anders,  ik weet niet of de teller van een bx met een kabel werkt? Zo ja, boormachine erop houden..?

Of het bij een BX werkt weet ik niet,  maar de snelheids loopt i.i.g. ook achteruit Wink (ruim 200km pu achteruit gereden Wink )

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 maart 2006 07:01 PM
  [ # 68 ]

Ik heb laatst een nieuwe teller in onze TZI gezet, en heb de km stand ook over genomen. Eers alle cijfertjes er uit gehaald. NIET DOEN!
In de cijferrolletjes zit een soort van mechanisme voor het doortellen. Als je dat goed door de war hebt is het een leuke denk puzzel geworden.
Met de boormachine achterin de teller duurt uuuuren, dus ik heb het cijferrolltetje aan één kant uit zijn klem gehaald, en de boormachine tegen dat tandwieltje gezet. Het duurde toen 20 minuten om een ton verder te komen….
Ik geloof niet dat het er echt duidelijker van word…

Ik denk dat het het makkelijkste is, om de teller uit je oude blok te schroeven, en in het nieuwe blok te zetten. (als je een veglia blok hebt, is alles uit te wisselen)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 maart 2006 07:12 PM
  [ # 69 ]

Bij een veglia klokkenwerk kun je gewoon de km-teller overzetten in het donor dash. Dus je laat dan in wezen gewoon de oude km-teller bij de auto. Dat is veel makkelijker. Jeager klokkenwerken waren goed manipuleerbaar, maar die Veglia dingen zijn lastig of niet te manipuleren (misschien ben ik er niet slim genoeg voor ofzo).

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 14 maart 2006 07:50 PM
  [ # 70 ]

het is idd veglia, dus 20 minuten met een boor tegen 10 minuten met een schroevedraaier.. hmmm

lijkt me duidelijk.

Maar het gebrek aan de juiste stekkerblokjes voor aansluiting is geen probleem? of zijn die gewoon universeel?

Ik dacht namelijk in het stuk in het begin van mpostma ->Ijsbrand Smitt te lezen:

Omdat je een aantal stekkerdraden nodig hebt om de meters aan te kunnen sluiten moet je op de sloop niet de stekkers loshalen maar de draden doorknippen en de cockpit met stekkers en al meenemen”

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 maart 2006 08:00 PM
  [ # 71 ]
Jeroen28 schreef:

het is idd veglia, dus 20 minuten met een boor tegen 10 minuten met een schroevedraaier.. hmmm

lijkt me duidelijk.

Maar het gebrek aan de juiste stekkerblokjes voor aansluiting is geen probleem? of zijn die gewoon universeel?

De stekkers uit je 14 kun je zonder meer op het GTI paneel steken, en de basisfuncties van de de 14 doen het dan, maar zoals ook in dat verhaal is te lezen zul je de meters allemaal handmatig moeten bedraden en sensoren moeten installeren.

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 14 maart 2006 11:26 PM
  [ # 72 ]

jep, ik had idd begrepen dat er nog een hoop werk is, sensoren uiteraard kopen , draadjes leggen, maar die draadjes kunnen dus gewoon in de stekkers ?

dat is mijn hele punt ,moet ik ook nog achter die stekkertjes aan, of zijn sensoren en draadjes en wat hobby werk voldoende..

  Ik heb trouwens niet echt behoeft aan oliedruk, watertemp lijkt me het belangerijkste, en olie temp een leuke extra. Dus mischien pak ik alleen de 2 rechtermetertjes. (water en olie)

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 maart 2006 11:34 PM
  [ # 73 ]

Ach, met een beetje normaal gebruik beweegt die van je olie temp ook nauwelijks Smile

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 14 maart 2006 11:56 PM
  [ # 74 ]

ik heb een compleet gti interieur incl dash van v8wuppo “gekregen” (ik noem 25 euro voor zo een hoop spul krijgen Smile )

maar je zal er demontage bedrijven voor af moeten gaan.. kan alles tussen 25 en 100 euro kosten?

je zal vooral de mazzel moeten hebben er tegenaan te lopen.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 juni 2006 01:00 AM
  [ # 75 ]

Ik heb vandaag een koelvloeistoftemp. meter in een TZD gemaakt, da’s makkelijk zeg! en het werkt nog ook!

Toch handig als je 2 van die gti-klokkenspellen op voorraad hebt Cool

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook