voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
klik
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…
Heej, wat ziet mijn oog.. een ORANJE lampje (links) bij de koelwatertemperatuurmeter (rechtsonder dus). Dat lampie heb ik ook, maar er zijn legio GTi dashes die daar geen oranje lampie (eigenlijk: oranje gedeelte in de zwarte folie) hebben zitten. raarrrrr
Ik dacht dat elk dash die heeft, want dat is het waarschuwingslampje van oververhitte koelvloeistof evenals het rode lampje.
geloof niet dat ‘t bij mij aangesloten zit hoor!
deur63 schreef:Ik heb toch een aantal GTi dashes gezien die dat niet hebben..
Klopt, de ene heeft ‘t wel en de ander niet. Ik heb zowel met als zonder in de autoos zitten.
Ich bin ein Breaker
om dit topic weer eens op te halen:
Ik heb een gti cockpit liggen , alleen zitten er geen stekkertjes uit een gti bij. Is daar overheen te komen, valt er iets te frobelen?
en de vraag, is het te doen te km teller stand te veranderen?
op het gti klokje staat 180K maar ik heb er al 255K op zitten. het zou mooi zijn als ik de stand kan overnemen dan kan ik het blok in zijn geheel meenemen, anders zal ik het toch moeten “slachten” om mijn ouwe klokkie erin te zetten.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Kan je niet zoals ‘vroegah’ met een pincet de rolletjes iets opzij duwen en vervolgens het gewenste rolletje verdraaien?
En anders, ik weet niet of de teller van een bx met een kabel werkt? Zo ja, boormachine erop houden..?
Of het bij een BX werkt weet ik niet, maar de snelheids loopt i.i.g. ook achteruit (ruim 200km pu achteruit gereden )
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik heb laatst een nieuwe teller in onze TZI gezet, en heb de km stand ook over genomen. Eers alle cijfertjes er uit gehaald. NIET DOEN!
In de cijferrolletjes zit een soort van mechanisme voor het doortellen. Als je dat goed door de war hebt is het een leuke denk puzzel geworden.
Met de boormachine achterin de teller duurt uuuuren, dus ik heb het cijferrolltetje aan één kant uit zijn klem gehaald, en de boormachine tegen dat tandwieltje gezet. Het duurde toen 20 minuten om een ton verder te komen….
Ik geloof niet dat het er echt duidelijker van word…
Ik denk dat het het makkelijkste is, om de teller uit je oude blok te schroeven, en in het nieuwe blok te zetten. (als je een veglia blok hebt, is alles uit te wisselen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Bij een veglia klokkenwerk kun je gewoon de km-teller overzetten in het donor dash. Dus je laat dan in wezen gewoon de oude km-teller bij de auto. Dat is veel makkelijker. Jeager klokkenwerken waren goed manipuleerbaar, maar die Veglia dingen zijn lastig of niet te manipuleren (misschien ben ik er niet slim genoeg voor ofzo).
het is idd veglia, dus 20 minuten met een boor tegen 10 minuten met een schroevedraaier.. hmmm
lijkt me duidelijk.
Maar het gebrek aan de juiste stekkerblokjes voor aansluiting is geen probleem? of zijn die gewoon universeel?
Ik dacht namelijk in het stuk in het begin van mpostma ->Ijsbrand Smitt te lezen:
Omdat je een aantal stekkerdraden nodig hebt om de meters aan te kunnen sluiten moet je op de sloop niet de stekkers loshalen maar de draden doorknippen en de cockpit met stekkers en al meenemen”
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Jeroen28 schreef:het is idd veglia, dus 20 minuten met een boor tegen 10 minuten met een schroevedraaier.. hmmm
lijkt me duidelijk.
Maar het gebrek aan de juiste stekkerblokjes voor aansluiting is geen probleem? of zijn die gewoon universeel?
De stekkers uit je 14 kun je zonder meer op het GTI paneel steken, en de basisfuncties van de de 14 doen het dan, maar zoals ook in dat verhaal is te lezen zul je de meters allemaal handmatig moeten bedraden en sensoren moeten installeren.
jep, ik had idd begrepen dat er nog een hoop werk is, sensoren uiteraard kopen , draadjes leggen, maar die draadjes kunnen dus gewoon in de stekkers ?
dat is mijn hele punt ,moet ik ook nog achter die stekkertjes aan, of zijn sensoren en draadjes en wat hobby werk voldoende..
Ik heb trouwens niet echt behoeft aan oliedruk, watertemp lijkt me het belangerijkste, en olie temp een leuke extra. Dus mischien pak ik alleen de 2 rechtermetertjes. (water en olie)
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Ach, met een beetje normaal gebruik beweegt die van je olie temp ook nauwelijks
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik heb een compleet gti interieur incl dash van v8wuppo “gekregen” (ik noem 25 euro voor zo een hoop spul krijgen )
maar je zal er demontage bedrijven voor af moeten gaan.. kan alles tussen 25 en 100 euro kosten?
je zal vooral de mazzel moeten hebben er tegenaan te lopen.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Ik heb vandaag een koelvloeistoftemp. meter in een TZD gemaakt, da’s makkelijk zeg! en het werkt nog ook!
Toch handig als je 2 van die gti-klokkenspellen op voorraad hebt