Ik heb sinds een week een storing in mijn citroen saxo 1.4 van 2001. Auto start perfect en loopt prima. Soms begint het motormanagement lampje te branden en loopt de motor heel slecht, lijkt erop alsof hij op 3 cilinders loopt. Als je dan gas geeft trekt hij slecht en begint de hele auto te trillen, heeft dan weinig vermogen. Het is meestal als hij warm is, maar soms merk je ook helemaal niets en rijdt hij prima.
De auto is uitgelezen en geeft de code P0200, fuel injection failure.
Ik heb de bougies al vervangen, bobine vervangen (2e hands). De injectoren zijn getest deze zijn goed. Compressie gemeten, 16 bar per cilinder. Ik heb de spanning gemeten op de injectoren, die was netjes 12V. Een jaar geleden is de KVS temp sensor nog vervangen.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 04-08-2012
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive
Ik zou eens nakijken of de lambda sonde naar behoren functioneert, dat kan namelijk ook dergelijke gevolgen van dien hebben
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Citroën C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive, 2017
bij mij was het de bobine, massa punt aan het eind was afgebroken
Mop Mop Gas Erop!
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Mogelijke oorzaken van een P0200 code zijn onder meer:
• Open of kortgesloten injector
• Injector lage interne weerstand (in feite een injector die werkt, maar is buiten specs)
• Grounded driver circuit
• Open driver circuit
• Driver circuit kortgesloten met spanning
• Bedrading tussenpozen kortsluiting tegen underhood componenten
1. Als u meerdere misfire / injector codes, een goede eerste stap is om alle brandstofinjectoren stekker uit en zet het contact aan, motor uit (KOEO). Controle van de aanwezigheid van de accuspanning (12 Volt) aan één draad van een injector. Als al ontbreken, controleer continuïteit aan de grond op het voltage circuit met behulp van een test licht verbonden met positieve batterij en sonde elke spanning feed. Als het oplicht, dan is er een kortsluiting naar massa van de spanning toevoer waardoor een korte. Hier krijg je een schakelschema en reparatie van de korte van de spanning voer en herstellen de juiste accuspanning. (Vergeet niet om te controleren op een doorgebrande zekering en vervang ze indien nodig). LET OP: Het is mogelijk dat een injector te kort om de hele accuspanning toevoer naar de injectoren. Dus als je spanning hebt verloren alle injectoren, vervang de doorgebrande zekering en sluit elke injector in, één voor één. Als de zekering doorbrandt, is de laatste injector u aangesloten kortgesloten. Vervang het en opnieuw te testen. Als er slechts een of twee accu feeds ontbreken, dan is het meer kans op een kortgesloten batterijspanning voer in de individuele injector kabelboom. Inspecteren en zo nodig te herstellen.
2. Als u accuspanning gevoed aan elke injector harnas, dan is de volgende stap is om een Noid licht te krijgen om te controleren of de werking injector driver. Een Noid licht zal voegen in de injector harnas in plaats van de injector en knippert snel wanneer de injector driver actief is. Controleer elke injector connector. Als het noid knippert snel dan vermoed dat de injector. Ohm elke brandstof injector als je een weerstand specificatie. Als de injector open is of de weerstand is hoger of lager is dan de specificatie, vervang de brandstof injector. Als de injector test uit, het probleem is waarschijnlijk een intermitterend probleem met de bedrading. (Vergeet niet dat een injector goed kan werken als het koud is, maar gaan open toen heet, of vice versa. Dus het is best om deze controles te doen wanneer het probleem zich voordoet). Controleer de bedrading voor enige wrijving, of de injector connector op losse pinnen of een kapot slot. Reparatie noodzakelijk en opnieuw te testen. Nu, als de noid licht niet knippert, dan is er een probleem met de bestuurder of de bestuurder circuit. Koppel de PCM-stekker en OHM de injector driver circuits. Elke weerstand betekent dat er een probleem is. Infinite weerstand wijst op een open in het circuit. Vinden en repareren, vervolgens opnieuw te testen. Als u geen probleem met het harnas kan vinden en er is geen brandstof injector voor de bestuurder, controleer dan de PCM bevoegdheden en het terrein. Indien deze goed zijn, kan de PCM zijn in gebreke is gebleven