Goeiedag
Ik heb een saxo uit 2000. Inmiddels heb ik een aantal onderdelen vervangen:
-distributie
-waterpomp
-radiateur
-thermostaat
De kachel word de eerste 40/50km gewoon warm, maar zodra ik verder rij
Word de kachel weer koud en loopt de temperatuur op. Als ik em dan weer
ontlucht en bijvul met koelvloeistof is er weer niks aan de hand.
Is er iemand die enig idee heeft wat het kan zijn?
Een lekke kop denken wij zelf niet aan eigenlijk.
Groet
Martin
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ontlucht je wel op alle punten? De motoren uit de TU-serie moeten echt goed ontlucht worden.
De door jou omschreven klachten wijzen erop dat het nog niet volledig gedaan is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ontlucht steeds met dat ventiel wat boven de waterpomp ongeveer zit.
Het ontluchten zou inderdaad een probleem kunnen zijn, maar kan het dan
ook zijn dat ie de koelvloeistof er ergens uit gooit? Het drupt namelijk
een klein beetje onder het blok eruit.
En zoja, wat is een goede manier om het op te lossen dan?
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je moet ook op het thermostaathuis ontluchten!
En als er geen dun slangetje van de bovenkant van de radiateur naar het expansievaatje loopt, ook op de radiateur.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
En is er geen ontluchtingsnippel op de slang die het schutbord ingaat? Zelf nog nooit op gelet eigenlijk, maar dat zou het hoogste punt zijn.
Ik heb de saxo 1 keer via de nippel boven de waterpomp en boven de thermostaat ontlucht. Waar zit de ontluchting bij de radiateur dan?
Ik heb er gister namelijk ook een nieuwe radiateur opgezet.
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Martin93 schreef:Waar zit de ontluchting bij de radiateur dan?
Aan de bovenkant links, waar de bovenste slangtuit zit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986