Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let op, er zijn jaren waarbij een break orgineel zwarte rubbers voor de deurstijlen en de ramen hoort te hebben! Zoek uit wat er bij jouw auto hoort voor je iets vervangt. Ik neen dat 69 en 75 zwarte rubbers kunnen hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die van mij is van ‘74 en nog origineel. Met grijze rubbers in portieren, achterruiten, klep en voorruit. Mijn andere break heeft in de achterklep het ‘verkeerde’ rubber, namelijk zwart. Moet ik nog eens vervangen, als ik me verveel…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Met plaatjes:
[/url]Untitled by Bas Verhagen, on Flickr
Dakrand was al roestvrij, roest nu helemaal niet snel meer…
Dit komt er in m’n motorcompartiment en onder het warmteschild in m’n stoeltunnel:
En dit onder het tapijt, bovenop de antidreunplaten (Acusticell):
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Het wordt echt een idyllisch project, het blinkt je tegemoet.
Heel mooi om te zien.
De Idylle kent ook z’n donkere kanten maar het eerste portierster is schoon… . Hij leek zwart maar blijkt toch grijs te zijn… .
Combi van voorweken in groene zeep, Dasty reiniger/ ontvetter en voor de heel agressieve vervuiling even in de velgenreiniger van Turtle Wax (die bevat zoutzuur). Ongelooflijk hoe goed de kwaliteit van de deurrubbers van een DS is. Na jarenlang ervaring met Peugeot (een soort mousse dat compleet verteert) ben ik er nog altijd van onder de indruk. Die rubbers zijn echt voor een mensenleven gemaakt, of langer zelfs
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ik neem aan dat je bedoelt het eerste portierrubber? Je schrijft portierster?
Rinus
Ja. Mijn Safari (browser voor Mac) heeft een zeer irritante spellingcorrectie met heel eigen interpretaties. Soms maakt hij van een woord precies het omgekeerde en dan wordt het heel verwarrend. Maar ik vertrouw op het correctie-vermogen van de lezers!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Je kan hier eens kijken. Er staan wat tips waardoor je die automatische (irritante) taalcorrecties kunt uitschakelen.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Dank Frank, ik had het gisteren direct na vorig bericht al uitgezocht en aangepast! In voorkeuren van Safari. Als er nu nog tikfouten in mijn berichten voorkomen zijn ze in elk geval van mijzelf…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Hierbij weer een update. Weinig tekst, veel foto’s…druk druk…
Thermo en geluidsisolatie (soort glaswol met zeer hoog soortelijk gewicht, zware platen dus), komt ook in de uitlaatdempertunnel):
Trekhaak op de kop getikt, na lang zoeken, het door mij gewenste (zware) type. De haak die eronder zat vond ik te licht:
Draagarm voor:
Draagarm na het stralen (zelf gedaan, pittige klus, met 1 hand dat zware ding draaien, de ander het pistool knijpen en richten). Nu nog in de industriële grondlak, morgen in de industrielak (die ook op het chassis zit) in de kleur RAL 6020, hydraulique groen dus.
Remankerplaat:
Geluiddemping:
Inkopen gedaan bij CitroClassique:
Hemelbekleding, het vinyl met motief dat erin zat. Binnenzijde dak wordt in dikke laag bodyshutz gezet en met 2e laag epoxy afgewerkt zodat de vinyl er goed op lijmt:
Binnenbekleding, even kijken hoe dat staat, nu nog los hoor:
Dorpelbekleding even passen, op de achtergrond de met bloed zweet en tranen gereinigde deurrubbers:
Na alle plakwerk (lijmen, graag vetvrij…) volgt de holle ruimte behandeling, het vette werk dus.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er goed uit !
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En in de RAL6020:
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Heel mooi! Wat is de naam van die dempingsplaten in de motorruimte? Ik ben al even op zoek naar spul dat de zwarte bitumen met kwaststrepen kan vervangen onder de motorkap en in de achterschermen. Heb jij enig idee?
Het heet Alucell en is van Merford, ik heb het gekocht via Akoestiekwinkel.nl. Kost 30 euro per plaat, minimale afname is 2 stuks. Ze zijn 0,5x1,0 m elk. En 15mm dik. Stevige platen maar naar de ondergrond te vormen en zelfklevend. Maar met een vorm erin zijn ze zodanig stevig dat ze al op hun plek blijven liggen/ hangen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
IK ben benieuwd naar hoe je die hemelbekleding gaat lijmen.
Ben bij de bekleder geweest en die kon me niet garanderen dat ie zou blijven kleven
Zijn uitleg: er moet eerst een schuimlaag van enkele mm geplaatst worden en dan het skai, dan zit je met 2 lijmlagen, wat niet ideaal is om een mooie verlijming te verkrijgen”.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand